Page 109 - ÇALGI EĞİTİMİ NEY 12
P. 109
4. ÜNİTE TÜRK MÜZİĞİNDE DOĞAÇLAMA (TAKSİM) 4. ÜNİTE TÜRK MÜZİĞİNDE DOĞAÇLAMA (TAKSİM)
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME
A) Aşağıdaki cümlelerin başındaki boşluğa ifade doğru ise ‘’D’’, yanlış ise ‘’Y’’ harfini yazınız.
1. (...…..) Taksim doğaçlama olarak yapılır.
2. (….....) Farklı zamanlarda aynı makamda yapılan taksimler birbirine benzememelidir.
3. (….....) Bir konserin başında icra edilecek eserlerin makamında yapılan taksime ara taksim denir.
4. (….....) Mevlevi ayini bittiğinde neylerden biri tarafından yapılan taksime müşterek taksim denir.
5. (….....) Birden fazla saz sanatçısının karşılıklı olarak soru-cevap şeklinde yaptığı taksime geçiş taksimi denir.
B) 6-12. ifadelerde verilen boşluklara uygun kavramları yazınız.
6. Mevlevi ayini bittiğinde neylerden biri tarafından yapılan taksime ………......denir.
7. Birden fazla saz sanatçısının karşılıklı olarak soru-cevap şeklinde yapılan taksime ……............denir.
8. Bir makamdan başka bir makama geçki yapılan taksime………………….............................................……. denir.
9. Bir konserin başında icra edilecek eserlerin makamında yapılan taksime …………….........…………………… denir.
10. Mevlevi ayinlerinin başında dem seslerle başlayan o ayinin makamında yapılan uzun ney taksimine
………………......................…………denir.
11. Fasılların ortasında makamı tanıtım amaçlı olmayıp yakın makam dizilerine geçki yapılabilen taksime .........
......................................................denir.
12. Bir çalgı ile belli bir makamda ya da farklı makamlar da gösterilerek bir ritme bağlı olmadan icracının tama-
men serbest doğaçlama olarak yaptığı icra şekline …………..........................................................……….. denir.
Daha fazla etkinliğe karekodu okutarak ulaşabilirsiniz.
107

