Page 16 - TÜRK HALK MÜZİĞİ KORO 12
P. 16

TÜRK HALK MÜZİĞİ KORO 12                                                                                                                                                                                  1. ÜNİTE


               1. KORO EĞİTİMİNİN TEMELLERİ VE KORODA SES EĞİTİMİ


               1.1. KORO EĞİTİMİNİN TEMELLERİ



                       HAZIRLIK ÇALIŞMALARI
                 1. Koro çalışmalarının koro üyelerine kazandırdığı davranışlar neler olabilir?

                 2. Koro çalışmalarının toplum yaşantısına katkıları neler olabilir?


               Toplu Müzik İcralarının Türk Toplumlarındaki Yeri
                   Türklerin müzik yaşamının başlangıcında Şamanizm’in etkileri görülmektedir. Türklerde yapıldığı bi-
               linen ilk toplu müzik icraları da İslamiyet’in kabulünden önceki Şamanizm dönemine dayanır. Dinî inanç-
               sal bir yapıda olan bu müzik türünde ritim ön plandadır ve çeşitli hastalıkların iyileştirilmesi, kötülük-
               lerden korunma ve ölüm gibi olayların yanı sıra düğün eğlenceleri veya savaş sonrası kutlamaları gibi
               sosyal olaylar sırasında da müzik yapıldığı anlaşılmaktadır. Şamanizm döneminde, büyücülerin ya da halk
               ozanlarının dinî ya da din dışı törenler için bir araya geldikleri; oklu kopuz, kolca kopuz gibi çalgıları çal-
               dıkları bilinmektedir (Görsel 1.1).




















































                                              Görsel 1.1:  Kopuz çalanlar, Kırgızistan



               14
   11   12   13   14   15   16   17   18   19   20   21