Page 142 - TÜRK VE BATI MÜZİĞİ TARİHİ 12
P. 142
10. ÜNİTE
Ölçme ve Değerlendirme
A) Aşağıdaki cümlelerde boş bırakılan yerlere doğru sözcükleri yazınız.
1. Resim, heykel, kabartma, mozaik vb. tarihî eserleri inceleyerek müzik icrası, çalgılar ve çalgıların
nasıl çalındığı gibi konuları aydınlatmaya çalışan müzik tarihi alanı…………..……….’dir.
2. Allah’ı övüp ona dua etmek için yazılan şiirlerin yalın ezgilerle okunması suretiyle oluşan eserlere
…………………… denir.
3. Genellikle 10 zamanlıya kadar olan usullerle bestelenen, yapısında terennüm bulunmayan ve Türk
sanat müziğinin en küçük sözlü biçimi olarak bilinen müzik formu…………………….’dır.
B) Aşağıdaki açık uçlu soruların cevaplarını boş bırakılan yerlere yazınız.
4. “Tarih; toplumların geçmişteki yaşayışlarını, medeniyetlerini ve birbirleriyle olan ilişkilerini (antlaşma,
ticaret, savaş vb.) belgelere dayandırarak objektif (tarafsız) bir biçimde inceleyen bilim dalıdır.”
“Müzik, duygu ve düşünceleri estetik bir bütünlük içerisinde seslerle ifade etme sanatıdır.”
Yukarıdaki tanımlardan yola çıkarak müzik ve tarih arasındaki ilişkiyi açıklayınız.
........................................................................................................................................................................................................
........................................................................................................................................................................................................
........................................................................................................................................................................................................
5. Tür ve biçim arasındaki farkı en az iki cümle ile açıklayınız.
........................................................................................................................................................................................................
........................................................................................................................................................................................................
........................................................................................................................................................................................................
6. Türk toplumlarında dinî müzik İslamiyet’in kabulünden sonra değişim göstermiştir.
a) Türk toplumlarında müzik hangi icra ortamlarında kullanılmaya başlanmıştır?
........................................................................................................................................................................................................
........................................................................................................................................................................................................
........................................................................................................................................................................................................
b) Tarihsel süreçte Türk müziğine en fazla etki eden tasavvuf akımı hangisidir ve nerelerde icra
edilmektedir?
........................................................................................................................................................................................................
........................................................................................................................................................................................................
........................................................................................................................................................................................................
C) Aşağıdaki çoktan seçmeli soruları okuyunuz ve doğru seçeneği işaretleyiniz.
7. I. Stil bilgisi
II. Terminoloji
III. Biyografi
IV. Form bilgisi
Yukarıdakilerden hangileri müzik tarihinin alanlarındandır?
A) I ve II B) I, II ve III C) I, III ve IV D) II, III ve IV E) I, II, III ve IV
TÜRK MÜZİK TARİHİNE GİRİŞ 141