Page 143 - TÜRK VE BATI MÜZİĞİ TARİHİ 12
P. 143
10. ÜNİTE
8. Türk müziğinin üretim ve icra ortamları düşünüldüğünde aşağıdakilerden hangisi doğrudur?
A) İslamiyet’in kabulünden sonra dinî müzik terk edilmiştir.
B) Ordu müziği hiçbir dönemde kurumsal nitelik taşımamıştır.
C) Müzik, toplumsal yaşamın her alanında yer almıştır.
D) Osmanlı Dönemi’nde saray, üretim ve icra ortamı olmaktan çıkmıştır.
E) İslamiyet Öncesi Dönem'de dinî müzik icra edilmemiştir.
Gaziantep, Şanlıurfa, Kilis, Adana ve Kahramanmaraş'ta varlığını sürdüren Türkmenlere özgü bir uzun hava
biçimidir. Göç, sevda, doğa, ölüm vb. konuları işleyen bu türkü biçimi genellikle yöreye ait oyunlar oy-
nanmadan önce ve oyun aralarında seslendirilmektedir. Bu biçimin eşlik çalgıları çogunlukla bağlama ve
zurnadır.
9. Yukarıda özellikleri verilen uzun hava biçimi aşağıdakilerden hangisidir?
A) Maya B) Aydost C) Bozlak D) Barak E) Divan
10. Aşağıdakilerden hangisi kırık hava türlerinden biri değildir?
A) Karşılamalar
B) Yol havası
C) Teke zortlatması
D) Şıkıldım havaları
E) Yalı havaları
11. Aşağıdakilerden hangisi Türk sanat müziği usullerinden biri değildir?
A) Düyek B) Semai C) Oynak D) Eviç E) Müsemmen
1. Hane Teslim 2. Hane Teslim 3. Hane Teslim 4. Hane Teslim
A B C B D B E B
12. Yukarıdaki tabloda yapısı verilen Türk sanat müziği biçimi aşağıdakilerden hangisidir?
A) Peşrev B) Köçekçe C) Methal D) Sirto E) Gazel
13. Aşağıdakilerden hangisi cami müziğinin tür ve biçimlerinden biri değildir?
A) Tekbir
B) Salatüselam
C) Salat-ı ümmiye
D) Münacat
E) Telbiye
NOT: Cevaplarınızı cevap anahtarıyla karşılaştırınız. Yanlış cevap verdiğiniz ya da cevap verirken tereddüt ettiğiniz sorularla ilgili
konuları gözden geçiriniz. Cevaplarınızın tümü doğru ise bir sonraki öğrenme faaliyetine geçiniz.
142 TÜRK MÜZİK TARİHİNE GİRİŞ