Page 32 - TÜRK VE BATI MÜZİĞİ TARİHİ 12
P. 32
2. ÜNİTE
1. ETKİNLİK
œ
œ
œ
œ
& œ
œ œ
œ
œ
• Aşağıda verilen missa örneğinin solfejini yapınız. œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ
œ
œ
œ
œ
œ
• Ezgi ile ilgili izlenimlerinizi arkadaşlarınızla paylaşınız.
Al le lu ia
& œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ
& œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ
Ve re tu es
& œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ
Rex ab scon di tus
œ œ œ œ œ œ
& œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ
De us Is ra ra el Sal va tor
& œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ
2.3.3. Ambrossius (Ambırosyus) Ezgileri
Orta Çağ’ın din adamlarından Milano Piskoposu Aziz Ambrossius, 4. yüzyılın
başlarında Bizans’tan Milano’ya gelmiştir (Görsel 20). İbrani ezgilerinin etkisin-
(authentique dizili)
de kalan ve antifon yöntemiyle söylenen halk ezgilerini inceledikten sonra bun-
ları dinî içerikli sözlerle birleştirmiştir. Tek sesli modal yapıda olan bu ezgilere
Ambroise ilahisi
müzik tarihinde Ambrossius ezgileri denmiştir (Görsel 21).
Ambrossius İlahisi Görsel 20: Ambrossius
3
& 4 ú ú Ï ú Ï Ï ú
Ï Ï ú Ï ú Ï ú Ï ú
©
De us cre - a - tor om - ni - um Po - li - que rec - tor ve - sti - ens
& Ï ú Ï ú Ï ú Ï Ï Ï Ï ú Ï ú Ï ú Ï ú
Di - em de - co - ro lu - mi - ne Noc tem- so - po - ris gra - ti - ae
Görsel 21: Alleluia missası
BİLGİ NOTU
İki koronun ya da şarkıcının dönüşümlü bir biçimde ve karşılıklı tekrarlarla şarkı söyleme yöntemine antifon denir.
ORTA ÇAĞ AVRUPASI’NDA MÜZİK 31
©