Page 162 - TİYATRO TARİHİ 9
P. 162
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME
A) Aşağıdaki cümlelerin başındaki paranteze verilen bilgiler doğruysa D, yanlışsa Y yazınız.
1. (...) Romantik akım, XVIII. yüzyılın sonlarında ortaya çıkmıştır.
2. (...) Romantik tiyatro düşüncesi; özgürlük, eşitlik, adalet gibi kavramlara tepki olarak doğmuştur.
3. (...) Romantik akım; klasik akımın biçim kuralları ile akıl ve mantık ölçülerine karşı çıkmıştır.
4. (...) Goethe’nin eserlerinden Goetz van Berlichingen, romantik akımı başlatan ilk oyundur.
5. (...) Schiller’in romantizmi yansıtan son oyunu Orleanslı Genç Kız’dır.
B) Aşağıda verilen yazar ve eserleri yazarların başındaki paranteze eser kısmında uygun olan
harfleri yazarak eşleştiriniz.
YAZAR ESER
1. (...) Edmond Rostand a) Werner
2. (...) Goethe b) Korkunç İvan’ın Ölümü
c) Cyrano de Bergerac
3. (...) Victor Hugo
4. (...) Schiller ç) Hernani
5. (...) Müller d) Faust
6. (...) Puşkin e) Willhelm Tell
f) Aşk ve Ruh
C) Aşağıdaki soruların doğru cevaplarını işaretleyiniz.
1. Haydutlar adlı oyunu, bazı kusurları bulunmasına rağmen defalarca oynanan romantik tragedyadır.
Bu oyunda kötü ve despot bir yöneticiye karşı dürüst ve korkusuz bir kardeşin ayaklanması konusu
işlenir. Bu oyunundan sonra arka arkaya iki oyun daha yazmıştır. Bunlardan biri Fiesko, diğeri de Hile
ve Sevgi’dir.
Metinde bahsedilen yazar aşağıdakilerden hangisidir?
A) Goethe B) Müller C) Schiller
D) Tolstoy E) Victor Hugo
2. Aşağıda romantik akımı savunan bir sanatçı ile ilgili verilen bilgilerden hangisi yanlıştır?
A) Yeni bir biçim, yeni bir işlev anlayışı oluşturmayı amaçlar.
B) İnsani değerlere bağlılık, özgürlük, eşitlik gibi kavramlardan yanadır.
C) Bir sanat eserinde sadece güzele yer vermeyi ilke edinir.
D) Klasik ölçütleri ve kalıplaşmış sanat kurallarını kullanmaz.
E) Tiyatro oyunlarında yanılsama kuralından yararlanır.
160 8. ÜNİTE