Page 212 - Lise Matematik Materyal Seti - 2
P. 212

LİSE MATEMATİK MATERYAL SETİ  Fonksiyonun Grafiği ve Teğet Doğruları Arasındaki İlişki






                        Uygulama - 1









               Süre: 40 dakika

               Hedeflenen Beceriler

               •  Akıl Yürütme
               •  İletişim
               •  Problem Çözme
               •  İlişkilendirme


            Hedefler


            Teğet doğrusunun x ekseni ile yaptığı açının çeşidini belirleyebilmeleri hedeflenir.

            Uygulama Aşaması ve Kullanım Amacı


            Dersin işlenişinde, temel kavramların öğretiminde ve pekiştirilmesinde kullanılabilir.

            Dikkat Çekme Unsuru


            •  Öğrencilere yandaki dağ görsellerini göstererek hangi
               dağa tırmanmalarının daha kolay olduğunu sorunuz.
            •  Konuyu eğimle ilişkilendirecek sorular sorunuz.

                                                                             Dağ              Dağ
            İşleniş


            •  Öğrencileri materyal sayısına göre gruplara ayırınız.
            •  Gruplara sıralarını analitik düzlem olarak kabul etmelerini ve sıranın uzun kenarını x ekseni
               olarak isimlendirmelerini söyleyiniz.
            •  Materyali sıra üzerine sabitlemelerini, teğet olan doğru parçasını hareket ettirip x ekseni ile
               yaptığı açıların çeşidini söylemelerini sağlayınız.













                      Açı geniş açıdır.               Açı dar açıdır.           Açı sıfır derecedir.









          210
   207   208   209   210   211   212   213   214   215   216   217