Page 212 - Lise Matematik Materyal Seti - 2
P. 212
LİSE MATEMATİK MATERYAL SETİ Fonksiyonun Grafiği ve Teğet Doğruları Arasındaki İlişki
Uygulama - 1
Süre: 40 dakika
Hedeflenen Beceriler
• Akıl Yürütme
• İletişim
• Problem Çözme
• İlişkilendirme
Hedefler
Teğet doğrusunun x ekseni ile yaptığı açının çeşidini belirleyebilmeleri hedeflenir.
Uygulama Aşaması ve Kullanım Amacı
Dersin işlenişinde, temel kavramların öğretiminde ve pekiştirilmesinde kullanılabilir.
Dikkat Çekme Unsuru
• Öğrencilere yandaki dağ görsellerini göstererek hangi
dağa tırmanmalarının daha kolay olduğunu sorunuz.
• Konuyu eğimle ilişkilendirecek sorular sorunuz.
Dağ Dağ
İşleniş
• Öğrencileri materyal sayısına göre gruplara ayırınız.
• Gruplara sıralarını analitik düzlem olarak kabul etmelerini ve sıranın uzun kenarını x ekseni
olarak isimlendirmelerini söyleyiniz.
• Materyali sıra üzerine sabitlemelerini, teğet olan doğru parçasını hareket ettirip x ekseni ile
yaptığı açıların çeşidini söylemelerini sağlayınız.
Açı geniş açıdır. Açı dar açıdır. Açı sıfır derecedir.
210