Page 92 - Lise Matematik Materyal Seti - 2
P. 92
LİSE MATEMATİK MATERYAL SETİ Eğik Dairesel Koninin Açınımı ve Yüzey Alanı
Uygulama - 2
Süre: 40 dakika
Hedeflenen Beceriler
• Akıl Yürütme
• Problem Çözme
• İlişkilendirme
• Uzamsal Şekil Becerisi
• İletişim
Hedefler
Öğrencilerin, eğik dairesel koniyi keşfedebilmeleri, eğik dairesel koninin açınımını çizebilmeleri
ve eğik dairesel koni ile dik dairesel koni açınımlarının farkını ayırt edebilmeleri hedeflenir.
Uygulama Aşaması ve Kullanım Amacı
Bu uygulama derste ana kavramların öğrenilmesinin ardından keşfetme amacıyla kullanılabilir.
Öğrencilerin psiko-motor becerilerinin geliştirilmesine katkı sağlar.
Dikkat Çekme Unsuru
Şekil 1'de görseli verilen, eğik dairesel koni modelinin yaygın olarak
özellikle kuyumcular tarafından yüzüklerin sergilenmesinde stant
formu olarak kullanıldığını belirtiniz. Öğrencilere günlük hayatta eğik
dairesel koniye benzer cisimleri görüp görmediklerini sorunuz.
Şekil 1
Kullanılan Malzemeler
• Yapıştırıcı
İşleniş • Makas
• Cetvel
Yeterli sayıda dik dairesel koni ve eğik dairesel koni bulundurunuz.
Dik dairesel koni tanımını hatırlatarak eğik dairesel koni tanımını oluşturmak için;
• Öğrencilere dik dairesel koniyi göstererek bu cisme neden dik dairesel koni dendiğini ifade
etmelerini ve dik koninin temel elamanlarını belirlemelerini sağlayınız.
• Dik dairesel koni materyali esas alınarak eğik dairesel koni materyalinin ana doğrularını ve
yüksekliklerini inceletip fikirlerini alınız.
Eğik dairesel koninin açınımını oluşturmak için aşağıdaki yönergeleri izleyiniz:
• Dik dairesel koninin açınımını çizerek bu açınımın aynı zamanda eğik dairesel koninin de
açınımı olup olmayacağını sorunuz.
• Eğik dairesel koninin yanal yüzeyini bir kâğıt ile kaplayınız. Daha sonra bu kaplamayı makas
yardımıyla açarak önceki soruya verdikleri yanıtları kontrol etmelerini sağlayınız.
90