Page 121 - Öğretim Programı Okuryazarlığı Öğretmen Rehber Kitabı
P. 121
EK 1: Felsefe 11 (11.1.3.- Çözümleme) Ders Planı Örneği Öğretim Programı Okuryazarlığı
Filozofun bilgi ve erdem konusunda görüşünü analiz edebilmek amacıyla aşağıdaki sorular öğrencilere yöneltilir:
1. Filozofun bilgelik ve erdem düşüncesinin temelinde ne vardır?
2. Sokrates’e göre kendini bilmek niçin önemlidir? Açıklayınız.
• MÖ 6-MS 2. Yüzyıl Filozoflarının Felsefi Görüşlerinin Analizi Bilgi-3 (https://ders.eba.gov.tr/ders/proxy/
VCollabPlayer_v0.0.955/index.html#/main/curriculumResource?resourceID=288db56e82ce4172310edd2f
7721196c&resourceTypeID=3&loc=-1&showCurriculumPath=true) videosu eba üzerinden izletilir. (5 dk.)
Görsel: Platon'un varlık, bilgi ve siyaset düşüncesi
3-AÇIKLAMA Platon’un varlık ve siyaset görüşünün temel özellikleri neler olabilir?
Filozofun varlık ve siyaset görüşünü analiz edebilmek amacıyla aşağıdaki soru öğrencilere yöneltilir:
• MÖ 6-MS 2. Yüzyıl Filozoflarının Felsefi Görüşlerinin Analizi -Bilgi 4 (https://ders.eba.gov.tr/ders/proxy/
VCollabPlayer_v0.0.955/index.html#/main/curriculumResource?resourceID=df3fc6edf8fb5292faa28278f
2e2c9f1&resourceTypeID=3&loc=-1&showCurriculumPath=true) videosu eba üzerinden izletilir. (5 dk.)
Görsel: Aristoteles’in altın orta düşüncesi
Filozofun ahlak görüşünü analiz edebilmek amacıyla aşağıdaki sorular öğrencilere yöneltilir:
1. Aristo’nun ahlak anlayışının genel hatları hakkında bilgi veriniz?
2. Filozofun ahlak felsefinin temel kavramı nedir? Örnek veriniz.
Videolar ve sorularla öğrencinin konu hakkında bilgi edinmesi sağlanır.
Kazanımın "c" maddesini gerçekleştirmek için öğrencilere Eba'daki video izletilerek konu aktarılır. Öğrencilere yöneltilen so-
rularla filozofun varlık ve siyaset görüşünü irdelemeleri amaçlanır. Etkinlikteki sorularla öğrencilerin öğrenme süreci de-
ğerlendirilir.
Kazanımın "d" maddesini gerçekleştirmek için öğrencilere Eba'daki video izletilerek konu aktarılır. Öğrencilere yöneltilen
sorularla Aristo'nun ahlak görüşünü irdelemek ve ahlak görüşünün temel kavramlarını anlamak amaçlanır. Etkinlikteki so-
rularla öğrencilerin öğrenme süreci değerlendirilir.
119 119