Page 121 - Öğretim Programı Okuryazarlığı Öğretmen Rehber Kitabı
P. 121

EK 1: Felsefe 11  (11.1.3.- Çözümleme) Ders Planı Örneği       Öğretim Programı Okuryazarlığı


                    Filozofun bilgi ve erdem konusunda görüşünü analiz edebilmek amacıyla aşağıdaki sorular öğrencilere yöneltilir:
                    1. Filozofun bilgelik ve erdem düşüncesinin temelinde ne vardır?
                    2. Sokrates’e göre kendini bilmek niçin önemlidir? Açıklayınız.

                    •  MÖ  6-MS  2.  Yüzyıl  Filozoflarının  Felsefi  Görüşlerinin  Analizi  Bilgi-3  (https://ders.eba.gov.tr/ders/proxy/
                      VCollabPlayer_v0.0.955/index.html#/main/curriculumResource?resourceID=288db56e82ce4172310edd2f
                      7721196c&resourceTypeID=3&loc=-1&showCurriculumPath=true) videosu eba üzerinden izletilir.  (5 dk.)




















                                      Görsel: Platon'un varlık, bilgi ve siyaset düşüncesi
                 3-AÇIKLAMA  Platon’un varlık ve siyaset görüşünün temel özellikleri neler olabilir?
                    Filozofun varlık ve siyaset görüşünü analiz edebilmek amacıyla aşağıdaki soru öğrencilere yöneltilir:


                    •  MÖ  6-MS  2.  Yüzyıl  Filozoflarının  Felsefi  Görüşlerinin  Analizi  -Bilgi  4  (https://ders.eba.gov.tr/ders/proxy/
                      VCollabPlayer_v0.0.955/index.html#/main/curriculumResource?resourceID=df3fc6edf8fb5292faa28278f
                      2e2c9f1&resourceTypeID=3&loc=-1&showCurriculumPath=true) videosu eba üzerinden izletilir.  (5 dk.)




















                                       Görsel:  Aristoteles’in altın orta düşüncesi

                    Filozofun ahlak görüşünü analiz edebilmek amacıyla aşağıdaki sorular öğrencilere yöneltilir:
                    1. Aristo’nun ahlak anlayışının genel hatları hakkında bilgi veriniz?
                    2. Filozofun ahlak felsefinin temel kavramı nedir? Örnek veriniz.
                    Videolar ve sorularla öğrencinin konu hakkında bilgi edinmesi sağlanır.


                 Kazanımın "c" maddesini gerçekleştirmek için öğrencilere Eba'daki video izletilerek konu aktarılır. Öğrencilere yöneltilen so-
                 rularla filozofun varlık ve siyaset görüşünü irdelemeleri amaçlanır. Etkinlikteki sorularla öğrencilerin öğrenme süreci de-
                 ğerlendirilir.


                  Kazanımın "d" maddesini gerçekleştirmek için öğrencilere Eba'daki video izletilerek konu aktarılır. Öğrencilere yöneltilen
                 sorularla Aristo'nun ahlak görüşünü irdelemek ve ahlak görüşünün temel kavramlarını anlamak amaçlanır. Etkinlikteki so-
                 rularla öğrencilerin öğrenme süreci değerlendirilir.
                                                                                                         119 119
   116   117   118   119   120   121   122   123   124   125   126