Page 125 - Öğretim Programı Okuryazarlığı Öğretmen Rehber Kitabı
P. 125
EK 1: Felsefe 11 (11.1.3.- Çözümleme) Ders Planı Örneği Öğretim Programı Okuryazarlığı
Süre: 25 dk.
Tanılayıcı dallanmış ağaç ile felsefi metinlerde
Öğrencilere; geçen kavram ve bilgileri ölçmek amaçlanır.
Aşağıdaki tanılayıcı dallanmış ağaç uygulanır. (10 dk.)
• Aşağıdaki tanılayıcı dallanmış ağaçta verilen ifadelerin bazıları doğru (D) bazıları yanlıştır (Y).
Baştaki ifadeden başlayıp bilgilerin doğru ya da yanlış olduğuna karar vererek ok yönünde uygun
bir çıkışa ulaşınız. Ulaştığınız rakamla belirtilen çıkışı işaretleyiniz. Çıkışta sadece bir tek rakamı
işaretleyebileceğinizi unutmayınız.
D 1. Çıkış
D Aristoteles'e göre erdemli
olmanın yolu orta yolu Y
bulmakla sağlanır.
2. Çıkış
Konfüçyüs, varlığı dört
neden görüşüyle açıklar.
D 3. Çıkış
D Y Platon “idealar kuramı”
olarak adlandırılan varlık Y
anlayışını savunur.
4. Çıkış
Sokrates, soru sorma ile fikir tartışmalarını
felsefesinin yöntemi olarak gören filozoftur. Sokrates'e göre bilgi, ahlaklı D 5. Çıkış
5-DEĞERLENDİRME Y Platon, doğuştan zi hinde D ve erdemli olmayı getirir. Y 6. Çıkış
hazır bulunan ideaların
bilgisine "episteme"
demektedir.
Y İslam filozoflarının“ilk D 7. Çıkış
öğretmen” olarak adlandır- Y
dıkları filozof Sokrates'tir.
8. Çıkış
1. çıkış: 65 puan 2. çıkış: 25 puan 3. çıkış: 100 puan 4. çıkış: 60 puan
5. çıkış: 75 puan 6. çıkış: 35 puan 7. çıkış: 0 puan 8. çıkış: 40 puan
• Ortaöğretim Genel Müdürlüğüne ait aşağıda verilen “Felsefe Soru Bankası”ndaki çoktan seçmeli soru
testi öğrencilere uygulanır. Daha sonra buradaki “boşluk doldurma testi” ve “bağlamlı/beceri temelli soru
testi” ödev olarak verilir. Bunun için öğrencilerden aşağıdaki genel ağ linkini kullanmaları istenir. (15 dk.)
Felsefe Soru Bankası | OGM Materyal (eba.gov.tr)
Görsel: Felsefe soru bankası
Bu çalışmada süreç ve sonuç değerlendirme mantığı uygulanır.
Uygulama ve etkinlikteki sorularla öğrencilerin öğrenme süreci değerlendirilir. Öğrencilere verilen çoktan seçmeli soru tes-
tiyle sonuç değerlendirmeleri yapılır.
Boşluk doldurma testi ve bağlamlı/beceri temelli soru testleri öğrencilere ödev verilerek onların bireysel çalışmaları ve ken-
dilerini değerlendirmeleri hedeflenir. Bu çalışmalarla öğrencilerin kazanımları öğrenebilmeleri ve ilgili sonuçları değerlen-
direbilmeleri amaçlanır.
YAZARLAR: Ersan DEĞİRMEN, Hafize DEMİRKAYA, Hakan KOÇER, Sarper Serkan AVCI
123 123