Page 125 - Öğretim Programı Okuryazarlığı Öğretmen Rehber Kitabı
P. 125

EK 1: Felsefe 11  (11.1.3.- Çözümleme) Ders Planı Örneği       Öğretim Programı Okuryazarlığı


                    Süre: 25 dk.
                                                                     Tanılayıcı dallanmış ağaç ile felsefi metinlerde
                    Öğrencilere;                                     geçen kavram ve bilgileri ölçmek amaçlanır.




                    Aşağıdaki tanılayıcı dallanmış ağaç uygulanır. (10 dk.)
                    •   Aşağıdaki  tanılayıcı  dallanmış  ağaçta  verilen  ifadelerin  bazıları  doğru  (D)  bazıları  yanlıştır  (Y).
                        Baştaki  ifadeden  başlayıp  bilgilerin  doğru  ya  da  yanlış  olduğuna  karar  vererek  ok  yönünde  uygun
                        bir  çıkışa  ulaşınız.  Ulaştığınız  rakamla  belirtilen  çıkışı  işaretleyiniz.  Çıkışta  sadece  bir  tek  rakamı
                        işaretleyebileceğinizi unutmayınız.

                                                                                 D     1. Çıkış
                                                          D  Aristoteles'e göre erdemli
                                                             olmanın yolu orta yolu   Y
                                                             bulmakla sağlanır.
                                                                                       2. Çıkış
                                       Konfüçyüs, varlığı dört
                                       neden görüşüyle açıklar.
                                                                                 D     3. Çıkış
                                D                        Y   Platon “idealar kuramı”
                                                             olarak adlandırılan varlık   Y
                                                             anlayışını savunur.
                                                                                       4. Çıkış
                        Sokrates, soru sorma ile fikir tartışmalarını
                        felsefesinin yöntemi olarak gören filozoftur.  Sokrates'e göre bilgi, ahlaklı   D  5. Çıkış
                 5-DEĞERLENDİRME  Y     Platon, doğuştan zi hinde   D  ve erdemli olmayı getirir.   Y  6. Çıkış




                                        hazır bulunan ideaların
                                        bilgisine "episteme"
                                        demektedir.
                                                         Y   İslam filozoflarının“ilk   D  7. Çıkış
                                                             öğretmen” olarak adlandır-  Y
                                                             dıkları filozof Sokrates'tir.
                                                                                       8. Çıkış


                        1. çıkış: 65 puan   2. çıkış: 25 puan   3. çıkış: 100 puan  4. çıkış: 60 puan
                        5. çıkış: 75 puan   6. çıkış: 35 puan    7. çıkış: 0 puan   8. çıkış: 40 puan

                    •   Ortaöğretim  Genel  Müdürlüğüne  ait  aşağıda  verilen  “Felsefe  Soru  Bankası”ndaki  çoktan  seçmeli  soru
                        testi öğrencilere uygulanır. Daha sonra buradaki “boşluk doldurma testi” ve “bağlamlı/beceri temelli soru
                        testi” ödev olarak verilir. Bunun için öğrencilerden aşağıdaki genel ağ linkini kullanmaları istenir. (15 dk.)



                                                                 Felsefe Soru Bankası | OGM Materyal (eba.gov.tr)







                                  Görsel: Felsefe soru bankası
                 Bu çalışmada süreç ve sonuç değerlendirme mantığı uygulanır.
                 Uygulama ve etkinlikteki sorularla öğrencilerin öğrenme süreci değerlendirilir. Öğrencilere verilen çoktan seçmeli soru tes-
                 tiyle sonuç değerlendirmeleri yapılır.
                 Boşluk doldurma testi ve bağlamlı/beceri temelli soru testleri öğrencilere ödev verilerek onların bireysel çalışmaları ve ken-
                 dilerini değerlendirmeleri hedeflenir. Bu çalışmalarla  öğrencilerin kazanımları öğrenebilmeleri ve ilgili sonuçları değerlen-
                 direbilmeleri amaçlanır.

              YAZARLAR: Ersan DEĞİRMEN, Hafize DEMİRKAYA, Hakan KOÇER, Sarper Serkan AVCI
                                                                                                         123 123
   120   121   122   123   124   125   126   127   128   129   130