Page 130 - Öğretim Programı Okuryazarlığı Öğretmen Rehber Kitabı
P. 130
Öğretim Programı Okuryazarlığı EK 2: Türk Dili ve Edebiyatı 10 (İlahi) Ders Planı Örneği
2. BÖLÜM: Öğrenme Öğretme Süreci
Süre: 10 dk.
Öğretmen sınıf tahtasına “tasavvuf” kelimesini yazar. Öğrencilerden tasavvufun kendilerinde çağrıştırdığı ke-
limeleri söylemelerini ister. Öğrencilerin söyledikleriyle tahtada bir kelime bulutu oluşturur.
Ders kitabı sayfa 94’teki hazırlık soruları kapsamında öğrencilerin hazır bulunuşluklarını ölçmek ve dikkatlerini derse
çekmek amacıyla bu çalışma yapılmıştır.
1-GİRİŞ
“https://islamansiklopedisi.org.tr/yunus-emre” bu link etkileşimli tahtadan açılarak aşağıda verilen bölüm
okutulur.
“Buna göre Yûnus Sarıköy’de yaşayan, çiftçilikle geçinen fakir bir kişidir. Önce buğday almak üzere Karahö-
yük’e gider, bir süre Hacı Bektâş-ı Velî’nin yanında kalır, geri döneceği sırada buğday yerine Hacı Bektaş ona
'nefes' vermeyi teklif eder.”
Öğretmen burada öğrencilere “Siz olsaydınız nefes mi, buğday mı alırdınız?” diye sorar. Öğrenciler fikirlerini
paylaşır.
Bu bölümde örnek olay yöntemi kullanılmıştır. Bir öğretim yöntemi olan örnek olay; gerçek yaşamda karşılaşılabilecek ya
da karşılaşılan bir olayın, sınıf ortamına getirilerek öğrencilerle birlikte incelenmesini gerektiren bir öğrenme-öğretme
yöntemidir. Bireyin karar verme, seçme ve sonuca ulaşma ile ilgili yaşantı geçirmesini sağlamak için öğrencilerin eleşti-
rel düşünme becerilerinin gelişmesi hedeflenmiştir.
Yunus Emre’ye Hacı Bektaş’ın yardım etmesiyle dayanışma değerine vurgu yapılır. Öğrenciden sosyal ve vatandaşlıkla
ilgili yetkinliklerini geliştirmeye çalışması beklenir.
128
128