Page 130 - Öğretim Programı Okuryazarlığı Öğretmen Rehber Kitabı
P. 130

Öğretim Programı Okuryazarlığı               EK 2: Türk Dili ve Edebiyatı 10  (İlahi) Ders Planı Örneği


            2. BÖLÜM: Öğrenme Öğretme Süreci

                 Süre: 10 dk.
                 Öğretmen sınıf tahtasına “tasavvuf” kelimesini yazar. Öğrencilerden tasavvufun kendilerinde çağrıştırdığı ke-
                 limeleri söylemelerini ister. Öğrencilerin söyledikleriyle tahtada bir kelime bulutu oluşturur.


                  Ders kitabı sayfa 94’teki hazırlık soruları kapsamında öğrencilerin hazır bulunuşluklarını ölçmek ve dikkatlerini derse
                  çekmek amacıyla bu çalışma yapılmıştır.












              1-GİRİŞ













                   “https://islamansiklopedisi.org.tr/yunus-emre” bu link etkileşimli tahtadan açılarak aşağıda verilen bölüm
                   okutulur.

                 “Buna göre Yûnus Sarıköy’de yaşayan, çiftçilikle geçinen fakir bir kişidir. Önce buğday almak üzere Karahö-
                 yük’e gider, bir süre Hacı Bektâş-ı Velî’nin yanında kalır, geri döneceği sırada buğday yerine Hacı Bektaş ona
                 'nefes' vermeyi teklif eder.”
                 Öğretmen burada öğrencilere “Siz olsaydınız nefes mi, buğday mı alırdınız?” diye sorar. Öğrenciler fikirlerini
                 paylaşır.

               Bu bölümde örnek olay yöntemi kullanılmıştır. Bir öğretim yöntemi olan örnek olay; gerçek yaşamda karşılaşılabilecek ya
               da karşılaşılan bir olayın, sınıf ortamına getirilerek öğrencilerle birlikte incelenmesini gerektiren bir öğrenme-öğretme
               yöntemidir. Bireyin karar verme, seçme ve sonuca ulaşma ile ilgili yaşantı geçirmesini sağlamak için öğrencilerin eleşti-
               rel düşünme becerilerinin gelişmesi hedeflenmiştir.
               Yunus Emre’ye Hacı Bektaş’ın yardım etmesiyle dayanışma değerine vurgu yapılır. Öğrenciden sosyal ve vatandaşlıkla
               ilgili yetkinliklerini geliştirmeye çalışması beklenir.




















       128
      128
   125   126   127   128   129   130   131   132   133   134   135