Page 120 - Öğretim Programı Okuryazarlığı Öğretmen Rehber Kitabı
P. 120

Öğretim Programı Okuryazarlığı               EK 1: Felsefe 11 (11.1.3.-Çözümleme) Ders Planı Örneği


                  Süre: 25 dk.
                  Öğrencilere;
                  •  Felsefi bir metin analizinde dikkat edilecek hususlarla ilgili bilgi verip anlatım metoduyla açıklama yapmalıdır.
                   MÖ 6 - MS 2. Yüzyıl Filozoflarının Felsefi Görüşlerinin Analizi_Bilgi-1
                  (https://ders.eba.gov.tr/ders/proxy/ VCollabPlayer_v0.0.955/index.html#/main/
                  curriculumResource?resourceID=03b484905b6ec507e50594 0c9fd6dc7d&resourceTypeID=3&loc=-
                  1&showCurriculumPath=true) videosu eba üzerinden izle tilir. (5 dk.)




















              3-AÇIKLAMA  Filozofun ahlak görüşünü irdelemek amacıyla aşağıdaki sorular yöneltilir:
                                       Görsel: Konfüçyüs'ün ahlak görüşü


                  1. Filozofun ahlak öğretisinin belli başlı özellikleri nelerdir?
                  2. Filozofun ahlak konusunda görüşleri hakkında ne söylenebilir?

                  •  MÖ 6-MS 2. Yüzyıl Filozoflarının Felsefi Görüşlerinin Analizi -Bilgi 2
                  (https://ders.eba.gov.tr/ders/proxy/VCollabPlayer_v0.0.955/index.html#/main/curriculumResource?resour
                  ceID=976fb9cbfb0c7cd9d4fc7cecdf5f4a71&resourceTypeID=3&loc=-1&showCurriculumPath=true)  videosu
                  eba üzerinden izletilir.  (5 dk.)




















                                    Görsel: Sokrates'in bilgelik ve erdem düşüncesi

              Kazanımın "a" maddesini gerçekleştirmek için öğrencilere Eba'daki video izletilerek konu aktarılır. Öğrencilere yöneltilen so-
              rularla Konfüçyüs'ün ahlak görüşünü irdelemek ve değerlendirmek amaçlanır. Etkinlikteki sorularla öğrencilerin öğrenme
              süreci değerlendirilir.

              Kazanımın "b" maddesini gerçekleştirmek için öğrencilere Eba'daki video izletilerek konu aktarılır. Öğrencilere yöneltilen
              sorularla filozofun bilgi ve erdem görüşünü irdelemek, analiz etmek  amaçlanır. Öğrencilerin Sokrates’in "kendini bilmek"
              kavramının filozofun kendisi için ne denli önemli olduğunu fark etmeleri sağlanır. Etkinlikteki sorularla öğrencilerin öğren-
              me süreci değerlendirilir.

       118
      118
   115   116   117   118   119   120   121   122   123   124   125