Page 118 - Öğretim Programı Okuryazarlığı Öğretmen Rehber Kitabı
P. 118
Öğretim Programı Okuryazarlığı EK 1: Felsefe 11 (11.1.3.-Çözümleme) Ders Planı Örneği
2. BÖLÜM: Öğrenme Öğretme Süreci
Süre: 20 dk.
Öğrencilere;
• Aşağıdaki atasözleri kartları deste hâline getirilip verilir. Öğrencilerden, hazırlanan desteden bir kart çek-
meleri ve seçtikleri karttaki atasözünü günlük hayatlarıyla ilişkilendirip hikâye etmeleri istenir. (10 dk.)
Hayır, söyle
komşuna, hayır Dostun attığı taş Terazi tartıyla, her
çıksın karşına. baş yarmaz. şey vaktiyle.
Ayağını yorganına Cimrinin zararı, Har vurup harman
göre uzat. cömerdin kârından savurma.
fazla olur.
1-GRİŞ Akçesi ucuz olanın Ak akçe kara gün sorarsan cevaplarını
Sorularını yürekten
kendisi kıymetli
olur. içindir. da yürekten alırsın.
İyilik yap denize at, Lider sabırla öğretir. Adalet olmayınca bir
balık bilmezse halik Sabırsız yönetici yerde, insan düşer o
bilir. lider değildir. yerde her derde.
İğneyi kendine batır, Cömert olmadan
çuvaldızı başkasına evvel adaletli olun.
• Atasözleri ve öğrencilerin hikâyelerinin felsefenin hangi konu alanı ya da alanları ile ilgili olabileceğine yöne-
lik sınıf tartışması yaptırılır. (10 dk.)
Bu kartlarla başlanmasının amacı, öğrencilerin öncelikle atasözlerinden hareket etmelerini sağlamak ve ilgili konuya dik-
katlerini çekmektir. Böylece genel becerilerden eleştirel düşünme ve felsefi alan becerilerinden sorgulama becerileri işe
koşulmuş olur.
Kök değerlerden dostluk, dürüstlük, saygı sorumluluk, dürüstlük, saygı, sorumluluk, yardımseverlik değerleri atasözleri ile
yansıtılmış olur.
Bu tartışma ile öğrencilerin ön bilgilerini harekete geçirilir. Alan becerilerinden akıl yürütme becerisi kazandırılması amaç-
lanmaktadır.
116
116