Page 118 - Öğretim Programı Okuryazarlığı Öğretmen Rehber Kitabı
P. 118

Öğretim Programı Okuryazarlığı               EK 1: Felsefe 11 (11.1.3.-Çözümleme) Ders Planı Örneği


            2. BÖLÜM: Öğrenme Öğretme Süreci

                  Süre: 20 dk.
                  Öğrencilere;
                  •  Aşağıdaki atasözleri kartları deste hâline getirilip verilir. Öğrencilerden, hazırlanan desteden bir kart çek-
                   meleri ve seçtikleri karttaki atasözünü günlük hayatlarıyla ilişkilendirip hikâye etmeleri istenir. (10 dk.)

                                  Hayır, söyle
                                komşuna, hayır       Dostun attığı taş   Terazi tartıyla, her
                                çıksın karşına.        baş yarmaz.          şey vaktiyle.




                               Ayağını yorganına     Cimrinin zararı,    Har vurup harman
                                  göre uzat.        cömerdin kârından        savurma.
                                                       fazla olur.



              1-GRİŞ           Akçesi ucuz olanın    Ak akçe kara gün    sorarsan cevaplarını
                                                                         Sorularını yürekten
                                kendisi kıymetli
                                    olur.                içindir.        da yürekten alırsın.



                               İyilik yap denize at,   Lider sabırla öğretir.   Adalet olmayınca bir
                              balık bilmezse halik   Sabırsız yönetici   yerde, insan düşer o
                                    bilir.            lider değildir.     yerde her derde.



                                        İğneyi kendine batır,   Cömert olmadan
                                         çuvaldızı başkasına  evvel adaletli olun.




                  •  Atasözleri ve öğrencilerin hikâyelerinin felsefenin hangi konu alanı ya da alanları ile ilgili olabileceğine yöne-
                   lik sınıf tartışması yaptırılır. (10 dk.)



              Bu kartlarla başlanmasının amacı, öğrencilerin öncelikle atasözlerinden hareket etmelerini sağlamak ve ilgili konuya dik-
              katlerini çekmektir. Böylece genel becerilerden eleştirel düşünme ve felsefi alan becerilerinden sorgulama becerileri işe
              koşulmuş olur.
              Kök değerlerden dostluk, dürüstlük, saygı sorumluluk, dürüstlük, saygı, sorumluluk, yardımseverlik değerleri atasözleri ile
              yansıtılmış olur.


              Bu tartışma ile öğrencilerin ön bilgilerini harekete geçirilir. Alan becerilerinden akıl yürütme becerisi kazandırılması amaç-
              lanmaktadır.














       116
      116
   113   114   115   116   117   118   119   120   121   122   123