Page 119 - Öğretim Programı Okuryazarlığı Öğretmen Rehber Kitabı
P. 119

EK 1: Felsefe 11  (11.1.3.- Çözümleme) Ders Planı Örneği       Öğretim Programı Okuryazarlığı


                    Süre: 20 dk.
                    Öğrencilere;
                    Aşağıdaki “1. uygulama” yaptırılır. (20 dk.)

                     1. UYGULAMA
                     Yönerge: Aşağıda verilen filozof sözlerini varlık, bilgi, değer açısından kısaca yorumlayıp ilgili boşluğa yazınız ve
                     aşağıdaki soruları cevaplayınız.
                     “Onlar  bana  iyilik  etmeyi  bile  bile  istememişlerse  de  bana
                     hiç kötülük de etmemişlerdir. Onları ancak bana bilerek kö-
                     tülük etmek istediklerinden dolayı kınayabilirim.”
                                          Platon, Sokrates’in Savunması

                     “Büyük ve üstün insan, erdemi; küçük insansa rahatını dü-
                     şünür.”
                      Konfüçyüs, İdeal Bir İnsan ve Topluma Dair Konuşmalar.
                 2-KEŞFETME  “Adaletsiz olmak adil olmaktan asla daha yarar getirici ola-


                     maz.”
                     Platon, Devlet.


                     “Bir uç diğerinden daha büyük hatalar yapmamıza yol açabi-
                     lir, ortayı bulmak da kolay değildir.”

                                         Aristoteles, Nikomakhos’a Etik.
                     Sorular

                     1.  Filozofların sözlerinden çıkarılabilecek kavramlar nelerdir?
                     2. Yazdığınız yorumlarda kullandığınız kavramlar hangi alan ve alanlarla ilgili olabilir?

                     3. Yorumlarda yazdığınız kavramlar insan ve toplum için neden önemlidir?

                    Öğretmen;
                    Uygulama sonunda öğrencilerin bulduğu kavramlarla ilgili dönütlerde bulunur. Bu kavramlarla kazanımda ge-
                    çen filozof metinlerindeki kavramlar hakkında ön bilgi verir.



                 1. uygulamayla öğrencilerin konuyla ilgili kavramları fark etmeleri ve konuyu keşfetmeleri hedeflenir.
                 Birinci soruyla öğrencilerin kazanımda geçen kavramları keşfetmeleri; ikinci soruyla kavramların ahlak,siyaset,bilgi ve er-
                 dem gibi konuları keşfetmeleri, üçüncü soruyla bu kavramların insan ve toplum için önemini değerlendirmeleri amaçlanır.
                 Uygulamadaki sorularla öğrencilerin öğrenme süreci değerlendirilir.




                 Bu dönütün amacı öğrencilerin ön bilgileri ile kazanımın gerektirdiği kavramlara dikkat çekilir. Böylelikle öğrenciler, bu kav-
                 ramları özümseyerek felsefi kavram ve bilgi edinme becerisi kazanır







                                                                                                         117 117
   114   115   116   117   118   119   120   121   122   123   124