Page 115 - Öğretim Programı Okuryazarlığı Öğretmen Rehber Kitabı
P. 115

EK 1: Felsefe 11  (11.1.1.- Hatırlama) Ders Planı Örneği       Öğretim Programı Okuryazarlığı


                    •  Aşağıda verilen “3. Uygulama yaptırılır. (15 dk.)
                    3. UYGULAMA
                    1. Yönerge: Aşağıda genel ağ linki verilen Ortaöğretim Genel Müdürlüğüne ait “Felsefe 11 Beceri Temelli Etkinlik
                    Kitabı”nın ilgili etkinliği yapınız.
























                 3-DERSİN İŞLENİŞİ  2. Yönerge: Aşağıda genel ağ linki verilen EBA etkileşimli uygulamayı yapınız. Ardından ilgili soruları yanıtlayınız.
                          Görsel: Ben Kimim?
                      http://ogmmateryal.eba.gov.tr/panel/upload/etkilesimli/kitap/beceri_temelli/11/felsefe/index.html#p=8



















                                         Görsel: Dene Göre
                      https://ders.eba.gov.tr/ders/proxy/VCollabPlayer_v0.0.953/index.html#/main/curriculumResource?resourceID=f90
                      2a67dcfdd64caf66be150adc4c09a&resourceTypeID=3&loc=-1&showCurriculumPath=true
                    Sorular
                    1.  Milet, ülkemizin hangi ili sınırları içindedir?
                    2.  Miletli filozoflar kimlerdir?
                    3.  İlk filozofların Anadolu coğrafyasının farklı yerlerinde bulunmaları nasıl açıklanabilir? Tartışınız.
                    4.  İlk filozoflar hangi konulara yönelmiştir?
                    5.  Felsefe nasıl bir etkinliktir? Açıklayınız.


                 Bu uygulama ilgili kazanımın “Anadolu’da yaşamış filozofların (Thales, Anaksimandros, Anaksimenes, Anaksagoras, Herak-
                 leitos, Epiktetos, Diogenes, Lukianos, Ksenofanes ve Aristoteles) doğdukları ve yaşadıkları yerler vurgulanarak haklarında
                 kısaca biyografik bilgi verilir.” açıklamasını bilgi ve beceri açısından karşılayacak nitelikte olduğu için seçilmiştir.
                 Uygulamanın sonunda verilen sorularla öğrencilerin süreç içerisinde değerlendirmeleri yapılarak eksik ya da yanlış öğren-
                 melerinin belirlenmesi amaçlanmıştır. Böylece öğrencilerin, kendilerini süreç içerisinde değerlendirmelerine ve dönüt elde
                 etmelerine imkân sağlamıştır


                                                                                                         113 113
   110   111   112   113   114   115   116   117   118   119   120