Page 113 - Öğretim Programı Okuryazarlığı Öğretmen Rehber Kitabı
P. 113
EK 1: Felsefe 11 (11.1.1.- Hatırlama) Ders Planı Örneği Öğretim Programı Okuryazarlığı
Süre: 10 dk.
Öğrencilere;
• Aşağıda verilen “2. uygulama” yaptırılır. (10 dk.)
2. UYGULAMA
1. Yönerge: Aşağıda genel ağ linki verilen videoyu izledikten sonra ilgili soruları yanıtlayınız.
2-GÜDÜLEME Görsel: İyonyalılar
https://ders.eba.gov.tr/ders/proxy/VCollabPlayer_v0.0.953/index.html#/main/curriculumResource?resourceI
D=eb38af1ffbfadda646f253884b5a81c2&resourceTypeID=3&loc=-1&showCurriculumPath=true
Sorular
1. İyonya uygarlığının kökeni nedir? Hangi coğrafyada kurulmuştur?
2. Felsefenin sistemli olarak doğuşunda bilimin, siyasetin ve ticaretin etkileri hakkında neler söylenebilir?
2. Yönerge: Genel ağ linki verilen izlediğiniz video ve aşağıdaki parçaya göre ilgili soruları yanıtlayınız.
İnsanlığın bilgi hafızasının oluşumunda tüm toplumların payı vardır. Kültürel çeşitlilik ve farklı düşünmeler
sonucunda oluşan bilgiler, çeşitlenerek kuşaktan kuşağa aktarılmıştır. Felsefe, anlamı ve özellikleri bakımın-
dan kadim bilgi türleri arasında yerini alır. Günümüz anlamında felsefi düşüncenin özelliklerinin ilk örnekleri
İyonya’da görülür ve bu nedenle felsefenin sistemli ilk hâli bu medeniyetten başlatılır. Aklı temel alan felsefi
düşüncenin oluşumuna mitos, masal, mistik öğreti ve tecrübelerin kaynaklık ettiği söylenebilir. Bu açıdan
felsefenin kökleri Sümer, Mezopotamya, Mısır, Çin, Hint ve İran medeniyetlerindeki kozmos ve erdem anlayış-
larında görülmektedir.
Sorular
1. Felsefenin kökeninin eski medeniyetlere kadar dayandırılmasının nedenleri neler olabilir?
2. Felsefenin sistemleşmesiyle anlatılmak istenen şey ne olabilir?
2. uygulamanın amacı felsefenin Anadolu coğrafyasında sistemleştiğini ve doğuşuna etki eden unsurların öğrenciler tara-
fından fark edilmesini sağlamak ve öğrencilerin konuya güdülenmelerini gerçekleştirmektir.
Uygulamada felsefenin alana özgü becerilerinden “Felsefi Kavram ve Bilgi Edinimi” becerisi işe koşulmuştur.
Burada video ile öğrencilerin kalıcı öğrenmeleri desteklenmeye çalışılmıştır. Bununla beraber öğrencilere dijital yetkinliğin
kazandırılması hedeflenmiştir.
1. yönerge sorularıyla öğrencilerin videoda geçen bilgiler temelinde felsefenin hangi coğrafyada hangi şartlar altında sis-
temleşerek doğduğu hakkında bilgi oluşturmaları sağlanmaya çalışılmıştır.
2. yönerge de verilen metin, felsefenin doğuşuna etki eden medeniyetlerin öğrenciler tarafından fark edilmesi ve onlara
felsefenin sistemli hâle İyonya’da geldiği bilgisinin kazandırılması için verilmiştir. Bunlar sorular yardımıyla da desteklen-
miştir.
111 111