Page 108 - Öğretim Programı Okuryazarlığı Öğretmen Rehber Kitabı
P. 108

Öğretim Programı Okuryazarlığı              EK 1: Felsefe 10 (10.4.3.- Değerlendirme) Ders Planı Örneği


                  Süre: 25 dk.
                  Öğrencilere;
                  •  Felsefi denemenin özelliklerini kolektif olarak araştırmaları söylenir. Edinilen bilgiler ışığında “Felsefi me-
                   tinlerde felsefi düşüncenin özellikleri nasıl kullanılır?”, “Felsefi denemenin özellikleri nelerdir?” sorularını
              3-AÇIKLAMA  •  “Felsefi Deneme Yazma-Bilgi“ isimli videolar izletilerek felsefi deneme hakkında öğrencilerin bilgi sahibi
                   öğrencilerin tartışmaları sağlanır. Tartışmaya yönelik notlar aldırılır.

                   olmaları sağlanır. Bilgiler açıklanır.
                   https://ders.eba.gov.tr/ders/proxy/VCollabPlayer_v0.0.954/index.html#/main/curriculumResource?resourceI
                   D=5965415e5377ae04b2bacbb6873fae65&resourceTypeID=3&loc=-1&showCurriculumPath=true
                  •  Tartışma aşamasında öne sürdükleri fikirlerinin değişip değişmediği sorularak öğrencilerden bunları ge-
                   rekçeleriyle açıklamaları istenir.


              Burada felsefi denemenin yapısının araştırılması, araştırma bilgilerinin paylaşılarak iş birlikçi öğrenmenin gerçekleşmesi ve
              öğrencilere felsefi denemenin ne olduğu üzerine tartışma yaptırılması hedeflenmiştir. Özellikle öğrencilerin iş birliği becerilerini
              geliştirmek istenmiştir.
              Felsefi denemenin özelliklerini öğrencilere doğrudan vermek yerine öğrencilerin araştırma yapmaları ve bunun üzerine düşün-
              meleri sağlanır.
              Öğrencilerin tartışma yoluyla önceki ve sonraki öğrenmeler arasında bağ kurmaları amaçlanır.
              Tartışma tekniğiyle öğrencilerin düşüncelerini sözlü ve onlara yazılı olarak ifade etmeleri sağlanarak onların ana dilde iletişim
              yetkinliklerini geliştirmek ve onlara iletişimde dostluk-dürüstlük gibi değerlerin kazandırılması  istenmiştir.
              Öğrencilerin öğrenmeyi öğrenme yetkinlikleri desteklenmek istenmiştir.


              Burada öğrencilerin kendi bilgilerini doğru yapılandırmaları amaçlanmıştır.
              Öğrencilerin daha önce verdikleri cevaplar ve öğrendikleri bilgiler hakkında çıkarımda bulunmalarıyla onların eleştirel düşünme
              becerileri güçlendirilmeye çalışılmıştır.
              Öğrencilere kendi davranışlarının sonuçlarını düşünmek ve üzerlerine düşeni yapmak fırsatı verilerek öz denetim ve sorumluluk
              değerini kazanmaları sağlanmaya çalışılmıştır.




              Burada videolar ve anlatım yöntemleri kullanılarak öğrencilerin felsefi deneme konusuna yönelik önemli bilgileri eksiksiz öğ-
              renmeleri hedeflenmiştir.































       106
      106
   103   104   105   106   107   108   109   110   111   112   113