Page 108 - Öğretim Programı Okuryazarlığı Öğretmen Rehber Kitabı
P. 108
Öğretim Programı Okuryazarlığı EK 1: Felsefe 10 (10.4.3.- Değerlendirme) Ders Planı Örneği
Süre: 25 dk.
Öğrencilere;
• Felsefi denemenin özelliklerini kolektif olarak araştırmaları söylenir. Edinilen bilgiler ışığında “Felsefi me-
tinlerde felsefi düşüncenin özellikleri nasıl kullanılır?”, “Felsefi denemenin özellikleri nelerdir?” sorularını
3-AÇIKLAMA • “Felsefi Deneme Yazma-Bilgi“ isimli videolar izletilerek felsefi deneme hakkında öğrencilerin bilgi sahibi
öğrencilerin tartışmaları sağlanır. Tartışmaya yönelik notlar aldırılır.
olmaları sağlanır. Bilgiler açıklanır.
https://ders.eba.gov.tr/ders/proxy/VCollabPlayer_v0.0.954/index.html#/main/curriculumResource?resourceI
D=5965415e5377ae04b2bacbb6873fae65&resourceTypeID=3&loc=-1&showCurriculumPath=true
• Tartışma aşamasında öne sürdükleri fikirlerinin değişip değişmediği sorularak öğrencilerden bunları ge-
rekçeleriyle açıklamaları istenir.
Burada felsefi denemenin yapısının araştırılması, araştırma bilgilerinin paylaşılarak iş birlikçi öğrenmenin gerçekleşmesi ve
öğrencilere felsefi denemenin ne olduğu üzerine tartışma yaptırılması hedeflenmiştir. Özellikle öğrencilerin iş birliği becerilerini
geliştirmek istenmiştir.
Felsefi denemenin özelliklerini öğrencilere doğrudan vermek yerine öğrencilerin araştırma yapmaları ve bunun üzerine düşün-
meleri sağlanır.
Öğrencilerin tartışma yoluyla önceki ve sonraki öğrenmeler arasında bağ kurmaları amaçlanır.
Tartışma tekniğiyle öğrencilerin düşüncelerini sözlü ve onlara yazılı olarak ifade etmeleri sağlanarak onların ana dilde iletişim
yetkinliklerini geliştirmek ve onlara iletişimde dostluk-dürüstlük gibi değerlerin kazandırılması istenmiştir.
Öğrencilerin öğrenmeyi öğrenme yetkinlikleri desteklenmek istenmiştir.
Burada öğrencilerin kendi bilgilerini doğru yapılandırmaları amaçlanmıştır.
Öğrencilerin daha önce verdikleri cevaplar ve öğrendikleri bilgiler hakkında çıkarımda bulunmalarıyla onların eleştirel düşünme
becerileri güçlendirilmeye çalışılmıştır.
Öğrencilere kendi davranışlarının sonuçlarını düşünmek ve üzerlerine düşeni yapmak fırsatı verilerek öz denetim ve sorumluluk
değerini kazanmaları sağlanmaya çalışılmıştır.
Burada videolar ve anlatım yöntemleri kullanılarak öğrencilerin felsefi deneme konusuna yönelik önemli bilgileri eksiksiz öğ-
renmeleri hedeflenmiştir.
106
106