Page 110 - Öğretim Programı Okuryazarlığı Öğretmen Rehber Kitabı
P. 110
Öğretim Programı Okuryazarlığı EK 1: Felsefe 10 (10.4.3.- Değerlendirme) Ders Planı Örneği
Süre: 25 dk.
Öğrencilere;
• Aşağıdaki “4. uygulama” yaptırılır.
4. UYGULAMA
Yönerge: Aşağıda verilen aşamaları gerçekleştiriniz.
1. Aşama: Arkadaşlarınızla deneme yazılarınızı değiştiriniz ve arkadaşınızın deneme yazısını okuyunuz.
2. Aşama: Okuduğunuz denemeleri aşağıdaki “deneme değerlendirme ölçeği” üzerinden değerlendirip ilgili
arkadaşınıza yazılı olarak geri bildirim sağlayınız.
DENEME DEĞERLENDİRME ÖLÇEĞİ
Denemenin Adı
Yazarın Adı, Soyadı
Kriterler Puanlar
Not: Kriterlere verilecek en fazla puan yanlarında parantez içinde verilmiştir.
* Başlık yazının ana temasına uygundur. (5 Puan)
5-DEĞERLENDİRME * Eleştirel ve çok boyutlu düşünmeye uygundur. (10 puan)
* Özet ve anahtar terimlere uygundur. (5 Puan)
* Çıkarımları görüş ve teorilerle ilişkilendirir. (10 puan)
* Konunun henüz çözüme kavuşturulmamış yönleri hakkında öneride bulunur. (10 puan)
* Yazım kurallarına uygundur. (5 puan)
* Felsefi kavram ve yargıları terminolojiye uygun kullanır. (10 puan)
* Uygun akıl yürütme veya metodolojiden yararlanır. (10 puan)
* Çıkarımları pratik sorunlarla ilişkilendirir. (10 puan)
* Sağlam veya ikna edici argümanlar oluşturur. (25 puan)
Toplam Puan
Değerlendirme Notları
3. Aşama: Değerlendirme ölçeği üzerinden yazılan denemenin geliştirilmesine (eksik-fazla yönlerini belirle-
meye) yönelik düşüncelerinizi paylaşınız.
• Ortaöğretim Genel Müdürlüğüne ait aşağıda verilen “Felsefe Soru Bankası”ndaki çoktan seçmeli soru testi
öğrencilere uygulanır. Daha sonra buradaki “boşluk doldurma testi” ve “bağlamlı / beceri temelli soru testi”
ödev olarak verilir. Bunun için öğrencilerden aşağıdaki genel ağ linkini kullanmaları istenir.
https://ogmmateryal.eba.gov.tr/soru-bankasi/felsefe/
test?s=8&d=15&u=0&k=151&id=2111,2120,2193,29605,29702,29716&p=1&t=css&ks=0&os=0&zs=0
Akran değerlendirme, öğrencilerin öğrenme çıktılarının, ürünlerinin kalitesini değerlendirdikleri bir süreç olarak tanımlanmaktadır. Bu
süreçte öğrenciler belirli ölçütler yardımıyla akranlarının performanslarını değerlendirerek değerlendirme sürecine katılırlar.
Bu çalışmada süreç ve sonuç değerlendirme mantığı uygulanmıştır.
Öğrenme süreci, etkinliklerdeki sorular aracılığı ile değerlendirilmiştir.
Burada verilen çoktan seçmeli soru testi ile sonuç değerlendirmesi yapılması hedeflenmiştir.
“Boşluk doldurma testi” ve “bağlamlı ve beceri temelli soru testi” ödev olarak verilerek öğrencinin bireysel çalışması ve kendini
değerlendirmesi hedeflenmiştir.
YAZARLAR: Ersan DEĞİRMEN, Hafize DEMİRKAYA, Hakan KOÇER, Sarper Serkan AVCI
108
108