Page 110 - Öğretim Programı Okuryazarlığı Öğretmen Rehber Kitabı
P. 110

Öğretim Programı Okuryazarlığı              EK 1: Felsefe 10 (10.4.3.- Değerlendirme) Ders Planı Örneği


                  Süre: 25 dk.
                  Öğrencilere;
                  •  Aşağıdaki “4. uygulama” yaptırılır.

                  4. UYGULAMA
                  Yönerge: Aşağıda verilen aşamaları gerçekleştiriniz.
                  1. Aşama: Arkadaşlarınızla deneme yazılarınızı değiştiriniz ve arkadaşınızın deneme yazısını okuyunuz.
                  2. Aşama: Okuduğunuz denemeleri aşağıdaki “deneme değerlendirme ölçeği” üzerinden değerlendirip ilgili
                  arkadaşınıza yazılı olarak geri bildirim sağlayınız.

                                              DENEME DEĞERLENDİRME ÖLÇEĞİ
                  Denemenin Adı
                  Yazarın Adı, Soyadı
                  Kriterler                                                            Puanlar
                  Not: Kriterlere verilecek en fazla puan yanlarında parantez içinde verilmiştir.

                  * Başlık yazının ana temasına uygundur.  (5 Puan)
              5-DEĞERLENDİRME  * Eleştirel ve çok boyutlu düşünmeye uygundur.  (10 puan)
                  * Özet ve anahtar terimlere uygundur. (5 Puan)


                  * Çıkarımları görüş ve teorilerle ilişkilendirir.    (10 puan)
                  * Konunun henüz çözüme kavuşturulmamış yönleri hakkında öneride bulunur.  (10 puan)
                  * Yazım kurallarına uygundur.  (5 puan)
                  * Felsefi kavram ve yargıları terminolojiye uygun kullanır.  (10 puan)
                  * Uygun akıl yürütme veya metodolojiden yararlanır. (10 puan)
                  * Çıkarımları pratik sorunlarla ilişkilendirir.  (10 puan)

                  * Sağlam veya ikna edici argümanlar oluşturur.  (25 puan)
                  Toplam Puan
                  Değerlendirme Notları


                  3. Aşama: Değerlendirme ölçeği üzerinden yazılan denemenin geliştirilmesine (eksik-fazla yönlerini belirle-
                  meye) yönelik düşüncelerinizi paylaşınız.
                  •  Ortaöğretim Genel Müdürlüğüne ait aşağıda verilen “Felsefe Soru Bankası”ndaki çoktan seçmeli soru testi
                   öğrencilere uygulanır. Daha sonra buradaki “boşluk doldurma testi” ve “bağlamlı / beceri temelli soru testi”
                   ödev olarak verilir. Bunun için öğrencilerden aşağıdaki genel ağ linkini kullanmaları istenir.
                   https://ogmmateryal.eba.gov.tr/soru-bankasi/felsefe/
                   test?s=8&d=15&u=0&k=151&id=2111,2120,2193,29605,29702,29716&p=1&t=css&ks=0&os=0&zs=0


              Akran değerlendirme, öğrencilerin öğrenme çıktılarının, ürünlerinin kalitesini değerlendirdikleri bir süreç olarak tanımlanmaktadır. Bu
              süreçte öğrenciler belirli ölçütler yardımıyla akranlarının performanslarını değerlendirerek değerlendirme sürecine katılırlar.

              Bu çalışmada süreç ve sonuç değerlendirme mantığı uygulanmıştır.
              Öğrenme süreci, etkinliklerdeki sorular aracılığı ile değerlendirilmiştir.
              Burada verilen çoktan seçmeli soru testi ile sonuç değerlendirmesi yapılması hedeflenmiştir.
              “Boşluk doldurma testi” ve “bağlamlı ve beceri temelli soru testi” ödev olarak verilerek öğrencinin bireysel çalışması ve kendini
              değerlendirmesi hedeflenmiştir.

           YAZARLAR: Ersan DEĞİRMEN, Hafize DEMİRKAYA, Hakan KOÇER, Sarper Serkan AVCI


       108
      108
   105   106   107   108   109   110   111   112   113   114   115