Page 121 - Öğretim Programı Okuryazarlığı
P. 121
Öğretim Programı Okuryazarlığı EK 1: Matematik 9 (9.2.1.1.-Uygulama) Ders Planı Örneği
Aşağıda soru-cevap, yapılandırılmış grid, çoktan seçmeli test tekniği ile verilmiş olan soruların öğrenciler ta-
rafından çözümlerinin yapılması sağlanır.
Dersin sonunda öğrencilerin kazanımla ilgili öğrenme düzeylerini belirlemek amacıyla farklı ölçme araçları
kullanılmıştır. Sonuca yönelik bu değerlendirmede öğrencilerin eksik öğrenmelerini belirlemek ve dönüt ver-
mek amaçlanmıştır.
1. Aşağıdaki soruları periyodik cetveli oluşturan elementleri dikkate alarak cevaplayınız.
Bu soruda soru-cevap tekniği kullanılmıştır. Böylece öğrencilerin derse aktif olarak katılması
hedeflenmiştir. Bu sayede periyodik sistemdeki elementlerin oluşturduğu kümeler ile ilgili yer
alan sorulara öğrenciler tarafından verilen cevaplar kontrol edilerek konunun ne kadar anla-
şılıp anlaşılmadığı ve ne kadar öğrenildiğinin belirlenmesi amaçlanmıştır.
Bu soruda periyodik
sistemdeki elementleri
eleman olarak kabul
ederek matematikteki
küme kavramı ile kim-
4- ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME sistem kavramı ilişki-
ya dersindeki periyodik
lendirilmiştir. Böylece
disiplinler arası ilişki-
lendirme yapılarak iliş-
kilendirme becerisi işe
koşulmuştur.
a. A={x| x bir soygaz} kümesini liste yöntemiyle yazınız.
b. B={x| x bir yarı metal} kümesini Venn şeması yöntemiyle yazınız.
c. C={Be, Mg, Ca, Sr, Ba, Ra} kümesini ortak özellik yöntemine göre yazınız.
ç. D={x| x bir ametal} kümesinin eleman sayısını bulunuz.
d. A, B, C ve D kümeleri için bir evrensel küme yazınız.
e. Aşağıdaki ifadelerde boş bırakılan yerlere ∈ veya ∉ sembollerinden uygun olanlarla doldurunuz.
i. Ar {x| x bir soygaz} ii. Cr {x| x bir yarı metal}
iii. Sb {x| x bir yarı metal} iv. K {x| x bir alkali metal}
120