Page 121 - Öğretim Programı Okuryazarlığı
P. 121

Öğretim Programı Okuryazarlığı              EK 1: Matematik 9 (9.2.1.1.-Uygulama) Ders Planı Örneği


                Aşağıda soru-cevap, yapılandırılmış grid, çoktan seçmeli test tekniği ile verilmiş olan soruların öğrenciler ta-
                rafından çözümlerinin yapılması sağlanır.
                Dersin sonunda öğrencilerin kazanımla ilgili öğrenme düzeylerini belirlemek amacıyla farklı ölçme araçları
                kullanılmıştır. Sonuca yönelik bu değerlendirmede öğrencilerin eksik öğrenmelerini belirlemek ve  dönüt ver-
                mek amaçlanmıştır.
                1.  Aşağıdaki soruları periyodik cetveli oluşturan elementleri dikkate alarak cevaplayınız.


                                  Bu soruda soru-cevap tekniği kullanılmıştır. Böylece öğrencilerin derse aktif olarak katılması
                                  hedeflenmiştir. Bu sayede periyodik sistemdeki elementlerin oluşturduğu kümeler ile ilgili yer
                                  alan sorulara öğrenciler tarafından verilen cevaplar kontrol edilerek konunun ne kadar anla-
                                  şılıp anlaşılmadığı ve ne kadar öğrenildiğinin belirlenmesi amaçlanmıştır.




                                                                                   Bu  soruda  periyodik
                                                                                  sistemdeki  elementleri
                                                                                  eleman olarak kabul
                                                                                  ederek  matematikteki
                                                                                  küme  kavramı  ile  kim-
             4- ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME                                            sistem  kavramı  ilişki-
                                                                                  ya  dersindeki  periyodik

                                                                                  lendirilmiştir.  Böylece
                                                                                  disiplinler  arası  ilişki-
                                                                                  lendirme  yapılarak  iliş-
                                                                                  kilendirme  becerisi  işe
                                                                                  koşulmuştur.





                a.  A={x| x bir soygaz} kümesini liste yöntemiyle yazınız.



                b.  B={x| x bir yarı metal} kümesini Venn şeması yöntemiyle yazınız.


                c.  C={Be, Mg, Ca, Sr, Ba, Ra} kümesini ortak özellik yöntemine göre yazınız.



                ç.  D={x| x bir ametal} kümesinin eleman sayısını bulunuz.

                d.  A, B, C ve D kümeleri için bir evrensel küme yazınız.



                e.  Aşağıdaki ifadelerde boş bırakılan yerlere ∈ veya ∉ sembollerinden uygun olanlarla doldurunuz.
                i. Ar    {x| x bir soygaz}               ii. Cr    {x| x bir yarı metal}

                iii. Sb    {x| x bir yarı metal}      iv. K    {x| x bir alkali metal}









      120
   116   117   118   119   120   121   122   123   124   125   126