Page 125 - Öğretim Programı Okuryazarlığı
P. 125
Öğretim Programı Okuryazarlığı EK 1: Matematik 9 (9.2.2.1 - Uygulama) Ders Planı Örneği
BÖLÜM 2: Öğrenme Öğretme Süreci
GİRİŞ Tahminî Süre: 40 dakika
Ders öncesi görevlendirme: Ders işlenmeden önceki ders saatinde öğrencilere https://dergipark.org.tr/
tr/download/article-file/55299 adresindeki ‘’Modern Olimpiyat Oyunlarının Tarihî Gelişimi ve Olimpiyatların
Gezici Olma İlkesinin Günümüze Kadar Düzenlenen Oyunlar Açısından Değerlendirilmesi’’ adlı makalenin
okunup derse hazırlıklı gelinmesi hususunda görevlendirilme yapılır.
Öğrencilerden okudukları makaleye
ilişkin çıkarımlarını sınıfta paylaşma-
ları, öğretmenin soracağı sorularla
tüm öğrencilerin fikir beyan etmeye
çalışması öğrencilerin ana dilde ile-
tişim yetkinliklerini geliştirilmesine
katkı sağlayacağı düşünülmektedir.
Öğrencinin konuya ilgi duyması-
nı sağlamak ve merak duygusunu
artırmak için olimpiyatlara vurgu
yapan bir soru ve cevap tekniği ile
konuya giriş yapılır. Edindiği bilgileri
mevcut bilgileriyle birleştirerek ya-
pılandıracağından bilgi okuryazarlığı
1-DİKKAT ÇEKME Görsel: Bazı spor dalları becerilerinin geliştirilmesi amaç-
lanmaktadır. Öğrencilerin hazırbu-
lunuşluk düzeylerinin belirlenerek
yeni bir öğrenme için motivasyonla-
rını sağlamak amaçlanmıştır.
Aşağıdaki soruları olimpiyat oyunlarındaki bazı spor dallarını gösteren görselden yararlanarak cevaplayınız.
1. Yaz olimpiyat oyunlarında oynanan spor dalları nelerdir?
2. Kış olimpiyat oyunlarında oynanan spor dalları nelerdir?
Dünyada 4 yılda bir düzenlenen Olimpiyat Oyunları'nda dil, din, ırk ayrımı olmaksızın farklı ülkelerin sporcuları
bir araya gelir.
Belirli standartların ve kuralların bulunduğu bu organizasyonda dürüstlük, kardeşlik, tüm farklılıklar ile bir
arada olmanın önemi vurgulanır. Bunun haricinde, bu organizasyonlar tüm dünyada sağlıklı yaşamın spor ve
aktivite ile bir bütün olduğunu göstermeyi hedefler.
Olimpiyat oyunları, spora dair aktiviteleri evrensel boyuta taşımak ve bu aktivitelerin gelişmesini sağlamak
açısından oldukça önemli bir organizasyondur. Olimpiyat halkaları da bu anlamı destekleyen birbiriyle iç içe
geçmiş beş halkadan oluşmaktadır. Olimpiyat halkaları 5 ana kıtayı temsil eder: Avrupa, Afrika, Asya, Amerika
ve Avustralya.
Derste öğrencilerin tarihsel araştırmalara yönelik temel kavramları kazanmasının yanı sıra sporun önemi,
eğitimi ve sporda disiplin üzerine akıl yürütme, verilere dayalı tahminlerde ve çıkarımlarda bulunma
becerilerinin ilişkilendirildiği çalışmalara yer verilir.
Olimpiyat Oyunları kapsamında, toplamda 13.000'in üzerinde sporcu 400'den fazla kategoride mücadele
etmektedir. Gerçekleştirilen mücadeleler sonunda, belli bir kategoride en iyi sırayı elde eden sporcu altın
madalya ile ödüllendirilirken ikinci ve üçüncü sıradaki sporcular sırasıyla gümüş ve bronz madalyanın sahibi
olur.
124