Page 125 - Öğretim Programı Okuryazarlığı
P. 125

Öğretim Programı Okuryazarlığı             EK 1: Matematik 9  (9.2.2.1 - Uygulama) Ders Planı Örneği


           BÖLÜM 2: Öğrenme Öğretme Süreci

                GİRİŞ  Tahminî Süre: 40 dakika
                Ders öncesi görevlendirme: Ders işlenmeden önceki ders saatinde öğrencilere https://dergipark.org.tr/
                tr/download/article-file/55299 adresindeki ‘’Modern Olimpiyat Oyunlarının Tarihî Gelişimi ve Olimpiyatların
                Gezici  Olma  İlkesinin  Günümüze  Kadar  Düzenlenen  Oyunlar  Açısından  Değerlendirilmesi’’  adlı  makalenin
                okunup derse hazırlıklı gelinmesi hususunda görevlendirilme yapılır.


                                                                          Öğrencilerden okudukları makaleye
                                                                          ilişkin çıkarımlarını sınıfta paylaşma-
                                                                          ları,  öğretmenin  soracağı  sorularla
                                                                          tüm öğrencilerin fikir beyan etmeye
                                                                          çalışması öğrencilerin ana dilde ile-
                                                                          tişim  yetkinliklerini  geliştirilmesine
                                                                          katkı sağlayacağı düşünülmektedir.

                                                                          Öğrencinin  konuya  ilgi  duyması-
                                                                          nı  sağlamak  ve  merak  duygusunu
                                                                          artırmak  için  olimpiyatlara  vurgu
                                                                          yapan  bir  soru  ve  cevap  tekniği  ile
                                                                          konuya giriş yapılır. Edindiği bilgileri
                                                                          mevcut  bilgileriyle  birleştirerek  ya-
                                                                          pılandıracağından bilgi okuryazarlığı
             1-DİKKAT ÇEKME        Görsel: Bazı spor dalları              becerilerinin  geliştirilmesi  amaç-
                                                                          lanmaktadır.  Öğrencilerin  hazırbu-
                                                                          lunuşluk  düzeylerinin  belirlenerek
                                                                          yeni bir öğrenme için motivasyonla-
                                                                          rını sağlamak amaçlanmıştır.


                Aşağıdaki soruları olimpiyat oyunlarındaki bazı spor dallarını gösteren görselden yararlanarak cevaplayınız.
                1. Yaz olimpiyat oyunlarında oynanan spor dalları nelerdir?
                2.  Kış olimpiyat oyunlarında oynanan spor dalları nelerdir?
                Dünyada 4 yılda bir düzenlenen Olimpiyat Oyunları'nda dil, din, ırk ayrımı olmaksızın farklı ülkelerin sporcuları
                bir araya gelir.
                Belirli standartların ve kuralların bulunduğu bu organizasyonda dürüstlük, kardeşlik, tüm farklılıklar ile bir
                arada olmanın önemi vurgulanır. Bunun haricinde, bu organizasyonlar tüm dünyada sağlıklı yaşamın spor ve
                aktivite ile bir bütün olduğunu göstermeyi hedefler.

                Olimpiyat oyunları, spora dair aktiviteleri evrensel boyuta taşımak ve bu aktivitelerin gelişmesini sağlamak
                açısından oldukça önemli bir organizasyondur. Olimpiyat halkaları da bu anlamı destekleyen birbiriyle iç içe
                geçmiş beş halkadan oluşmaktadır. Olimpiyat halkaları 5 ana kıtayı temsil eder: Avrupa, Afrika, Asya, Amerika
                ve Avustralya.

                Derste  öğrencilerin  tarihsel  araştırmalara  yönelik  temel  kavramları  kazanmasının  yanı  sıra  sporun  önemi,
                eğitimi  ve  sporda  disiplin  üzerine  akıl  yürütme,  verilere  dayalı  tahminlerde  ve  çıkarımlarda  bulunma
                becerilerinin ilişkilendirildiği çalışmalara yer verilir.
                Olimpiyat  Oyunları  kapsamında,  toplamda  13.000'in  üzerinde  sporcu  400'den  fazla  kategoride  mücadele
                etmektedir. Gerçekleştirilen mücadeleler sonunda, belli bir kategoride en iyi sırayı elde eden sporcu altın
                madalya ile ödüllendirilirken ikinci ve üçüncü sıradaki sporcular sırasıyla gümüş ve bronz madalyanın sahibi
                olur.



      124
   120   121   122   123   124   125   126   127   128   129   130