Page 128 - Öğretim Programı Okuryazarlığı
P. 128

EK 1: Matematik 9  (9.2.2.1 - Hatırlama) Ders Planı Örneği     Öğretim Programı Okuryazarlığı


                   Tahminî Süre: 120 dakika
                   ETKİNLİK 1
                   Malzemeler: Kâğıt, ıslak mürekkepli kalem,
                   Yapılışı: Öğretmen, öğrencilerden bir A4 kâğıdını ortadan ikiye katlamalarını ister. Kağıt katlandıktan sonra
                   oluşan yüzlerden birine ıslak mürekkepli kalem ile A harfi yazmalarını söyler ve kâğıt diğer yüzün üzerine kat-
                   lanır. Bu işlemleri yapan öğrenciden kâğıdı açtığında hangi harfleri gördüğü sorulur.
                   Burada öğrencilerin A∪A = A kuralını keşfetmeleri sağlanır.

                   Daha sonra öğretmen, aynı işlemi başka bir kâğıdın bir yüzüne A harfi diğer yüzüne ise B harfi yazmalarını ve
                   kağıdı tekrar katlamalarını ister. Bu işlemleri yapan öğrenciden kâğıdı açtığında hangi harfleri gördüğü sorulur.

                   Burada öğrencilerin A∪B = B∪A olduğu keşfettirilir.
                   Etkinlik Değerlendirme Formu-1
                   Etkinliği gerçekleştirdikten sonra aşağıdaki etkinlik değerlendirme formunu doldurunuz. Hayır cevabı verdiği-
                   niz maddelerle ilgili öğretmeninizden yardım alınız.

                    Kriterler                                                        Evet    Hayır
                    Etkinliğin yapılışını anladım.

                    Etkinliği doğru uyguladım.
                    Kâğıt yüzeyine A yazdığımda doğru sonuca ulaştım.
                    Kâğıt yüzeyine B yazdığımda doğru sonuca ulaştım.
               2-KEŞFETME  Etkinlik sonucunda  A∪A = A olduğu sonucunu keşfettim.

                    Etkinlik sonucunda A∪B =  B∪A olduğu sonucunu keşfettim.
                   ETKİNLİK 2
                   Malzemeler: Bir boş bardak ve su ile dolu bir bardak
                   Öğretmen boş bir bardağa dolu bardaktaki suyu aktarır. Öğrencilere “Yaptığımız bu aktarma sonucunda nasıl
                   bir durum oluştu?" sorusu yöneltilir.

                   Burada öğrencilere A U Ø = Ø U A = A kuralı keşfettirilir.
                   Öğretmen su dolu bardağı boşaltarak boş bardağı gösterir. Öğrencilere “Su dolu bardağı boşalttığımızda nasıl
                   bir durum oluştu?” sorusunu yöneltir.
                   Burada öğrencilere Ø ∩ A = A ∩ Ø = Ø kuralı keşfettirilir.

                   Etkinlik Değerlendirme Formu-2
                   Etkinliği gerçekleştirdikten sonra aşağıdaki etkinlik değerlendirme formunu doldurunuz. Hayır cevabı
                   verdiğiniz maddelerle ilgili öğretmeninizden yardım alınız.

                    Kriterler                                                        Evet    Hayır

                    Etkinliğin yapılışını anladım.
                    Etkinliği doğru uyguladım.
                    Etkinliği uygularken zorlandığım kısımlar oldu.
                    Boş bir bardağa su aktardığımda AUØ = ØUA =A olduğu sonucunu keşfettim.
                    Su dolu bardağı boşalttığımda A∩Ø=Ø∩A= Ø olduğu sonucunu keşfettim.


                  Etkinlikler yardımıyla, öğrencilerin konuya ilişkin bilgiyi kendilerinin keşfetmeleri amaçlanarak öğrenci merkezli bir
                  çalışma yaptırılmıştır. Etkinlik sonunda uygulanan etkinlik  değerlendirme formlarıyla, öğrencilerin süreç içerisin-
                  de değerlendirmeleri yapılarak eksik ya da yanlış öğrenmelerinin belirlenmesi amaçlanmıştır. Böylece öğrencilerin,
                  kendilerini süreç içerisinde değerlendirmelerine ve dönüt elde etmelerine imkân sağlamıştır.

                                                                                                        127
   123   124   125   126   127   128   129   130   131   132   133