Page 128 - Öğretim Programı Okuryazarlığı
P. 128
EK 1: Matematik 9 (9.2.2.1 - Hatırlama) Ders Planı Örneği Öğretim Programı Okuryazarlığı
Tahminî Süre: 120 dakika
ETKİNLİK 1
Malzemeler: Kâğıt, ıslak mürekkepli kalem,
Yapılışı: Öğretmen, öğrencilerden bir A4 kâğıdını ortadan ikiye katlamalarını ister. Kağıt katlandıktan sonra
oluşan yüzlerden birine ıslak mürekkepli kalem ile A harfi yazmalarını söyler ve kâğıt diğer yüzün üzerine kat-
lanır. Bu işlemleri yapan öğrenciden kâğıdı açtığında hangi harfleri gördüğü sorulur.
Burada öğrencilerin A∪A = A kuralını keşfetmeleri sağlanır.
Daha sonra öğretmen, aynı işlemi başka bir kâğıdın bir yüzüne A harfi diğer yüzüne ise B harfi yazmalarını ve
kağıdı tekrar katlamalarını ister. Bu işlemleri yapan öğrenciden kâğıdı açtığında hangi harfleri gördüğü sorulur.
Burada öğrencilerin A∪B = B∪A olduğu keşfettirilir.
Etkinlik Değerlendirme Formu-1
Etkinliği gerçekleştirdikten sonra aşağıdaki etkinlik değerlendirme formunu doldurunuz. Hayır cevabı verdiği-
niz maddelerle ilgili öğretmeninizden yardım alınız.
Kriterler Evet Hayır
Etkinliğin yapılışını anladım.
Etkinliği doğru uyguladım.
Kâğıt yüzeyine A yazdığımda doğru sonuca ulaştım.
Kâğıt yüzeyine B yazdığımda doğru sonuca ulaştım.
2-KEŞFETME Etkinlik sonucunda A∪A = A olduğu sonucunu keşfettim.
Etkinlik sonucunda A∪B = B∪A olduğu sonucunu keşfettim.
ETKİNLİK 2
Malzemeler: Bir boş bardak ve su ile dolu bir bardak
Öğretmen boş bir bardağa dolu bardaktaki suyu aktarır. Öğrencilere “Yaptığımız bu aktarma sonucunda nasıl
bir durum oluştu?" sorusu yöneltilir.
Burada öğrencilere A U Ø = Ø U A = A kuralı keşfettirilir.
Öğretmen su dolu bardağı boşaltarak boş bardağı gösterir. Öğrencilere “Su dolu bardağı boşalttığımızda nasıl
bir durum oluştu?” sorusunu yöneltir.
Burada öğrencilere Ø ∩ A = A ∩ Ø = Ø kuralı keşfettirilir.
Etkinlik Değerlendirme Formu-2
Etkinliği gerçekleştirdikten sonra aşağıdaki etkinlik değerlendirme formunu doldurunuz. Hayır cevabı
verdiğiniz maddelerle ilgili öğretmeninizden yardım alınız.
Kriterler Evet Hayır
Etkinliğin yapılışını anladım.
Etkinliği doğru uyguladım.
Etkinliği uygularken zorlandığım kısımlar oldu.
Boş bir bardağa su aktardığımda AUØ = ØUA =A olduğu sonucunu keşfettim.
Su dolu bardağı boşalttığımda A∩Ø=Ø∩A= Ø olduğu sonucunu keşfettim.
Etkinlikler yardımıyla, öğrencilerin konuya ilişkin bilgiyi kendilerinin keşfetmeleri amaçlanarak öğrenci merkezli bir
çalışma yaptırılmıştır. Etkinlik sonunda uygulanan etkinlik değerlendirme formlarıyla, öğrencilerin süreç içerisin-
de değerlendirmeleri yapılarak eksik ya da yanlış öğrenmelerinin belirlenmesi amaçlanmıştır. Böylece öğrencilerin,
kendilerini süreç içerisinde değerlendirmelerine ve dönüt elde etmelerine imkân sağlamıştır.
127