Page 129 - Öğretim Programı Okuryazarlığı
P. 129
Öğretim Programı Okuryazarlığı EK 1: Matematik 9 (9.2.2.1 - Uygulama) Ders Planı Örneği
ETKİNLİK 3
Aşağıdaki linke tıklayarak ‘’BİRLEŞTİRME ZAMANI’’ adlı etkinliğe ulaşılır.
Ortaöğretim Genel Müdürlüğü
https://ogmmateryal.eba.gov.tr/kavram-ogretimi-kazanim-liste?kod=matematik&s=6&d=48&u=238&k=2748
25
MATEMATİK 9
Öğretim Programları ve Ders Kitapları Daire Başkanlığı
Kavram Öğretimi
1. ÜNİTE : SAYILAR VE CEBİR > Kümeler > Kümelerde İşlemler
Kavram : Birleşim İşlemi
Genel Beceriler : Bilgi Okuryazarlığı Becerisi, Eleştirel Düşünme Becerisi
Alan Becerileri : İlişkilendirme Becerisi
Çalışmanın Adı BİRLEŞTİRME ZAMANI 15 dk.
Çalışmanın Amacı Birleşim işlemi kavramını ifade edebilme.
1. Yönerge: Aşağıdaki görselde 9-C sınıfında olan Yasemin ve Arda’nın sosyal medyalarındaki bazı
sınıf arkadaşları gösterilmiştir. Görseli inceleyiniz ve soruları yanıtlayınız.
Yasemin Arda
2-KEŞFETME 1. Yasemin’in sosyal medyasındaki sınıf arkadaşlarının kümesi A kümesi ile ifade edilirse A kümesini liste
Serdar
Simge
Cem
Ali
Sema
Dilay
Serdar
Pelin
Mert
Dilay
Görsel 1
yöntemiyle yazınız.
2. Arda’nın sosyal medyasındaki sınıf arkadaşlarının kümesi B kümesi ile ifade edilirse B kümesini liste
yöntemiyle yazınız.
3. Yasemin veya Arda’nın sosyal medyalarındaki sınıf arkadaşlarının kümesini yazınız. (Yasemin ve
Arda’nın ortak arkadaşlarının olduğuna dikkat ediniz.)
Yasemin veya Arda’nın sosyal medyalarındaki sınıf arkadaşlarının kümesi A ile B kümelerinin bir-
leşimidir.
Yukarıdaki sorulara verdiğiniz yanıtlardan hareketle genel olarak "kümelerde birleşim işlemi"nin tanımını
yapınız.
Kümelerde birleşim işlemi:
A ve B kümelerinin birleşim kümesi “A∪B” biçiminde yazılır, “A birleşim B” olarak okunur.
Öğrencilerin daha önceki bilgilerinden hareketle kümelerin gösterim yöntemlerinin hatırlatılması amaçlanmıştır. Bu
hatırlatma aracılığıyla yeni öğrenilen bilgilerin eski bilgilerle ilişkilendirileceği düşünülmektedir.
42
Ayrıca ‘’veya’’ bağlacının birleşimi, ‘’ve’’ bağlacının kesişimi ifade ettiği bilgisi keşfettirilir.
Bu etkinlikle öğrencilerin sorularla birlikte gerçek hayat durumlarının şemalara aktarılabildiği ve aktarılan bilgilerin
yorumlanabildiğini anlamaları sağlanır. Böylece öğrencilerin modelleme alan becerisinin geliştirilmesi hedeflenmiştir.
128