Page 127 - Öğretim Programı Okuryazarlığı
P. 127

Öğretim Programı Okuryazarlığı             EK 1: Matematik 9  (9.2.2.1 - Uygulama) Ders Planı Örneği


                Tahminî Süre: 120 dakika
                Dersin bu kısmında, aşağıdaki verilen örnek ile öğrencilerin kesişim ve birleşim işlemlerini somut olarak kav-
                raması sağlanır.
                Örnek: 2020 Tokyo Olimpiyatları Türkiye Madalya Karnesi   Açıklama kısmında tanımları
                                                                         verilecek özelliklerin öğrenciler
                      İsim         Spor Dalı       Disiplin     Madalya
                                                                         tarafından keşfetmesi amacıyla
                  Busenaz Sürmeneli  Boks        Kadınlar 69 kg          sorular yöneltilmiştir. Böylece
                    Mete Gazoz     Okçuluk      Erkekler Bireysel        öğrencilerin, verilen özellikleri
                                                                         sezmeleri ve nasıl ortaya çıktığının
                  Buse Naz Çakıroğlu  Boks       Kadınlar 51 kg
                                                                         farkına varmaları hedeflenmiştir.
                    Eray Şamdan     Karete       Kadınlar 67 kg          Öğrencilere sorulacak sorular
                                                                         yardımıyla öğrencilerin farkına
                   Yasemin Adar     Güreş      Kadınlar Serbest 76 kg
                                                                         vardıkları ve öğrendikleri bilgileri
                    Rıza Kayaalp    Güreş    Erkekler Grekoromen 130 kg  yeni bir duruma uyarlamasının,
                                                                         konu ve durumu analiz ederek yeni
                    Taha Akgül      Güreş      Erkekler Serbest 125 kg
                                                                         çıkarımlarda bulunabilmesinin
                   Ferhat Arıcan   Jimnastik    Erkekler Paralel Bar     eleştirel düşünme becerisine katkı
                                                                          sağlayacağı düşünülmektedir.
                    Merve Çoban     Karete       Kadınlar 61 kg
                    Ali Sofuoğlu    Karete       Erkekler Kata
                    Uğur Aktaş      Karete       Erkekler +75 kg
                  Hatice Kübra İlgün  Tekvando   Erkekler 68 kg          Görsel: Altın, gümüş, bronz madalya
                                                 Kadınlar 57 kg
                   Hakan Reçber
                                   Tekvando
             2-KEŞFETME  Verilen özelliğe direkt tanım vermek yerine, ilk önce sorulan sorularla öğrenciye ifade ettirilmesi, öğrenciden ce-


                   vaplar alınması ve verilen cevaplar yardımıyla kendince bir anlama ulaşılması hedeflenmiştir. Sorular yardımıyla
                   öğrencilerin keşfetme basamağında yapılan etkinlikler ile birlikte kümelerde işlemlerin özellikleri için çıkarımlar
                   yapması ve yeni bir durum için sebep-sonuç ilişkisi içerisinde düşünebilmelerinin muhakeme becerilerinin geli-
                   şimine katkı sağlaması amaçlanmaktadır.  Öğrencilerin önceki öğrenmeleri üzerinden yeni konuyla ilgili çıkarım
                   yapmaları sağlanmaya çalışılmıştır. Giriş bölümündeki sorular burada da devam ettirilerek öğrencilere benzer
                   sorular üzerinden soru ve cevap tekniği kullanılarak birleşim, kesişim ve fark kümeleri ile ilgili çıkarım yapmaları-
                   na olanak tanınmıştır. Sorulan sorular ise öğrencilerin bu keşfetme sürecinde doğru yönlendirilmesini sağlayan,
                   birleşim, kesişim ve fark kümeleri ile ilgili keşiflerine rehberlik eden ifadelerdir. Öğrencilere yöneltilen sorular ve
                   alınan cevaplarla birlikte, sınıf içinde yürütülen tartışma ortamıyla bu süreç zenginleştirilmektedir. Ayrıca bu so-
                   rularla birlikte öğrencilerin eleştirel düşünme becerilerinin desteklenmesi amaçlanmıştır.


                Verilen tabloya göre öğrencilerin aşağıdaki soruları yanıtlaması sağlanır.
                SORU 1. Altın madalya kazanılan spor dalları hangileridir?
                SORU 2. Bronz madalya kazanılan spor dalları hangileridir?
                SORU 3. Sadece bronz madalya kazanılan spor dalları hangileridir?
                SORU 4. Sadece gümüş madalya kazanılan spor dalları hangileridir?
                SORU 5. Altın ve gümüş madalya kazanılan spor dalları hangileridir?
                SORU 6. Gümüş ve bronz madalya kazanılan spor dalları hangileridir?
                SORU 7. Altın ve bronz madalya kazanılan spor dalları hangileridir?
                SORU 8. Üç madalya türünün de kazanıldığı spor dalları hangileridir?

                Üç ayrı madalya çeşidi olduğu, bu üç grubun birleşmesiyle yeni bir grubun oluşabileceği belirtilir.
                Dersin bu kısmında, aşağıdaki verilen etkinlik ile öğrencilerin fark ve tümleme işlemlerini somut olarak kav-
                raması sağlanır.



      126
   122   123   124   125   126   127   128   129   130   131   132