Page 127 - Öğretim Programı Okuryazarlığı
P. 127
Öğretim Programı Okuryazarlığı EK 1: Matematik 9 (9.2.2.1 - Uygulama) Ders Planı Örneği
Tahminî Süre: 120 dakika
Dersin bu kısmında, aşağıdaki verilen örnek ile öğrencilerin kesişim ve birleşim işlemlerini somut olarak kav-
raması sağlanır.
Örnek: 2020 Tokyo Olimpiyatları Türkiye Madalya Karnesi Açıklama kısmında tanımları
verilecek özelliklerin öğrenciler
İsim Spor Dalı Disiplin Madalya
tarafından keşfetmesi amacıyla
Busenaz Sürmeneli Boks Kadınlar 69 kg sorular yöneltilmiştir. Böylece
Mete Gazoz Okçuluk Erkekler Bireysel öğrencilerin, verilen özellikleri
sezmeleri ve nasıl ortaya çıktığının
Buse Naz Çakıroğlu Boks Kadınlar 51 kg
farkına varmaları hedeflenmiştir.
Eray Şamdan Karete Kadınlar 67 kg Öğrencilere sorulacak sorular
yardımıyla öğrencilerin farkına
Yasemin Adar Güreş Kadınlar Serbest 76 kg
vardıkları ve öğrendikleri bilgileri
Rıza Kayaalp Güreş Erkekler Grekoromen 130 kg yeni bir duruma uyarlamasının,
konu ve durumu analiz ederek yeni
Taha Akgül Güreş Erkekler Serbest 125 kg
çıkarımlarda bulunabilmesinin
Ferhat Arıcan Jimnastik Erkekler Paralel Bar eleştirel düşünme becerisine katkı
sağlayacağı düşünülmektedir.
Merve Çoban Karete Kadınlar 61 kg
Ali Sofuoğlu Karete Erkekler Kata
Uğur Aktaş Karete Erkekler +75 kg
Hatice Kübra İlgün Tekvando Erkekler 68 kg Görsel: Altın, gümüş, bronz madalya
Kadınlar 57 kg
Hakan Reçber
Tekvando
2-KEŞFETME Verilen özelliğe direkt tanım vermek yerine, ilk önce sorulan sorularla öğrenciye ifade ettirilmesi, öğrenciden ce-
vaplar alınması ve verilen cevaplar yardımıyla kendince bir anlama ulaşılması hedeflenmiştir. Sorular yardımıyla
öğrencilerin keşfetme basamağında yapılan etkinlikler ile birlikte kümelerde işlemlerin özellikleri için çıkarımlar
yapması ve yeni bir durum için sebep-sonuç ilişkisi içerisinde düşünebilmelerinin muhakeme becerilerinin geli-
şimine katkı sağlaması amaçlanmaktadır. Öğrencilerin önceki öğrenmeleri üzerinden yeni konuyla ilgili çıkarım
yapmaları sağlanmaya çalışılmıştır. Giriş bölümündeki sorular burada da devam ettirilerek öğrencilere benzer
sorular üzerinden soru ve cevap tekniği kullanılarak birleşim, kesişim ve fark kümeleri ile ilgili çıkarım yapmaları-
na olanak tanınmıştır. Sorulan sorular ise öğrencilerin bu keşfetme sürecinde doğru yönlendirilmesini sağlayan,
birleşim, kesişim ve fark kümeleri ile ilgili keşiflerine rehberlik eden ifadelerdir. Öğrencilere yöneltilen sorular ve
alınan cevaplarla birlikte, sınıf içinde yürütülen tartışma ortamıyla bu süreç zenginleştirilmektedir. Ayrıca bu so-
rularla birlikte öğrencilerin eleştirel düşünme becerilerinin desteklenmesi amaçlanmıştır.
Verilen tabloya göre öğrencilerin aşağıdaki soruları yanıtlaması sağlanır.
SORU 1. Altın madalya kazanılan spor dalları hangileridir?
SORU 2. Bronz madalya kazanılan spor dalları hangileridir?
SORU 3. Sadece bronz madalya kazanılan spor dalları hangileridir?
SORU 4. Sadece gümüş madalya kazanılan spor dalları hangileridir?
SORU 5. Altın ve gümüş madalya kazanılan spor dalları hangileridir?
SORU 6. Gümüş ve bronz madalya kazanılan spor dalları hangileridir?
SORU 7. Altın ve bronz madalya kazanılan spor dalları hangileridir?
SORU 8. Üç madalya türünün de kazanıldığı spor dalları hangileridir?
Üç ayrı madalya çeşidi olduğu, bu üç grubun birleşmesiyle yeni bir grubun oluşabileceği belirtilir.
Dersin bu kısmında, aşağıdaki verilen etkinlik ile öğrencilerin fark ve tümleme işlemlerini somut olarak kav-
raması sağlanır.
126