Page 122 - Öğretim Programı Okuryazarlığı
P. 122

EK 1: Matematik 9 (9.2.1.1.-Uygulama) Ders Planı Örneği        Öğretim Programı Okuryazarlığı


                   Verilen çalışmanın yapılandırılmış grid (yapılandırılmış kareleme) tekniğine uygun olarak cevaplandırılması
                   sağlanır.
                   2.  Aşağıdaki kutucuklarda çeşitli kümeler verilmiştir. Kutucuklardaki numaraları kullanarak soruları cevapla-
                     yınız. Aynı kutucuğu bir veya birden fazla sorunun cevabı için kullanılabilirsiniz.
                     Bu soru ile öğrencilerin bilgi seviyelerini, eksikliklerini ve kavram yanılgılarını ölçmek amacıyla yapılan yapılandı-
                     rılmış grid tekniği uygulanmıştır. Burada 1'den 9'a kadar numaralandırılmış kutuların içerisinde farklı gösterimlere
                     sahip kümeler verilmiştir. Kutuların altında, cevabı bu kümeler arasından seçilen sorular yer almaktadır. Aynı ku-
                     tular birkaç soru için doğru seçenek durumunda olduğundan öğrencinin şans faktörünün etkisiyle bilmediği bir
                     konu hakkında bile doğru cevap verme ihtimali en aza indirilmiştir. Böylece şans faktörünün en aza indirgendiği
                     yapılandırılmış grid test tekniği aracılığıyla konunun kavranıp kavranmadığının belirlenmesi amaçlanmıştır.

                     1                        2                         3


                                                        2
                             {x| x∈}                {x| x <-5,x∈ }         {2,3,5,7,11,13,17,19}

                     4                        5                         6

                                .1             {x| x,50 sayısını bölen tam sayı}  .-2     .-1     .0     .1     .2
               4- ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME  7  {1,2}  8  {x| 1<x<2,x∈}   9     {x|-2<x<-1,x∈ }
                                .2
                                                                           .3     .4     .5     .6     .7
                                .5
                                                                               .8    .9     .10
                                .a












                   a.  Hangileri sonlu kümedir?  (               )

                   b.  Hangileri sonsuz kümedir? (                )
                   c.  Hangileri boş kümedir? (                )

                   ç.  Hangi kümelerin pozitif sayı elemanı yoktur? (          )
                   d.  Hangi kümelerin doğal sayı elemanı yoktur? (            )

                   e.  Hangileri {{1,2},1,3,5,{2}} kümesinin elemanıdır? (       )
                   f.  Hangi kümelerin eleman sayısı 10'dan fazladır? (          )


















                                                                                                        121
   117   118   119   120   121   122   123   124   125   126   127