Page 122 - Öğretim Programı Okuryazarlığı
P. 122
EK 1: Matematik 9 (9.2.1.1.-Uygulama) Ders Planı Örneği Öğretim Programı Okuryazarlığı
Verilen çalışmanın yapılandırılmış grid (yapılandırılmış kareleme) tekniğine uygun olarak cevaplandırılması
sağlanır.
2. Aşağıdaki kutucuklarda çeşitli kümeler verilmiştir. Kutucuklardaki numaraları kullanarak soruları cevapla-
yınız. Aynı kutucuğu bir veya birden fazla sorunun cevabı için kullanılabilirsiniz.
Bu soru ile öğrencilerin bilgi seviyelerini, eksikliklerini ve kavram yanılgılarını ölçmek amacıyla yapılan yapılandı-
rılmış grid tekniği uygulanmıştır. Burada 1'den 9'a kadar numaralandırılmış kutuların içerisinde farklı gösterimlere
sahip kümeler verilmiştir. Kutuların altında, cevabı bu kümeler arasından seçilen sorular yer almaktadır. Aynı ku-
tular birkaç soru için doğru seçenek durumunda olduğundan öğrencinin şans faktörünün etkisiyle bilmediği bir
konu hakkında bile doğru cevap verme ihtimali en aza indirilmiştir. Böylece şans faktörünün en aza indirgendiği
yapılandırılmış grid test tekniği aracılığıyla konunun kavranıp kavranmadığının belirlenmesi amaçlanmıştır.
1 2 3
2
{x| x∈} {x| x <-5,x∈ } {2,3,5,7,11,13,17,19}
4 5 6
.1 {x| x,50 sayısını bölen tam sayı} .-2 .-1 .0 .1 .2
4- ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME 7 {1,2} 8 {x| 1<x<2,x∈} 9 {x|-2<x<-1,x∈ }
.2
.3 .4 .5 .6 .7
.5
.8 .9 .10
.a
a. Hangileri sonlu kümedir? ( )
b. Hangileri sonsuz kümedir? ( )
c. Hangileri boş kümedir? ( )
ç. Hangi kümelerin pozitif sayı elemanı yoktur? ( )
d. Hangi kümelerin doğal sayı elemanı yoktur? ( )
e. Hangileri {{1,2},1,3,5,{2}} kümesinin elemanıdır? ( )
f. Hangi kümelerin eleman sayısı 10'dan fazladır? ( )
121