Page 123 - Öğretim Programı Okuryazarlığı
P. 123

Öğretim Programı Okuryazarlığı              EK 1: Matematik 9 (9.2.1.1.-Uygulama) Ders Planı Örneği


                2.  Aşağıda verilen çoktan seçmeli soru testinin öğrenciler tarafından çözülmesi sağlanır. Bu çoktan seçmeli
                  soru  testi  öğretmen  tarafından  https://ogmmateryal.eba.gov.tr/soru-bankasi-kazanim/matematik?s=6&-

                  d=48&u=0&k=0 adresinden kazanıma uygun 2 kolay ve 2 orta seviye soru seçilerek hazırlanır.


                  Soruların objektif, geçerli ve doğru olması, geniş   Ölçmede çeşitliliği sağlamak için verilen link kulla-
                  bir bilginin tek bir soru ile test edilebilmesi, öğren-  nılarak Millî Eğitim Bakanlığı Ortaöğretim Genel Mü-
                  ci  ve  öğretmen  için  ayrıntılı  geri  bildirim  olanağı   dürlüğü  OGM  Materyal  adresinde  bulunan  her  sınıf
                  sağlaması,  notlandırmanın  kolay  ve  hızlı  olma-  seviyesinde  kazanımlar  ve  soruların  zorluk  seviyesi
                  sı, geliştirilmesi ve kullanımının basit olması gibi   belirlenerek  çoktan  seçmeli  soru  testi  oluşturulup
                  yararları gözetilerek çoktan seçmeli soru tekniği   öğretmen  tarafından  sınıfta  uygulanması  amaçlan-
                  kullanılmıştır.                         mıştır.



                    Okul:                           Ad Soyad:                                   Sınıf:                Numara:

                 Soru 1:                                  Soru 3:
                 A = {x ∣ x = 2k - 1, k ∈  } kümesi için aşağıdaki   Aşağıdakilerden hangisi bir küme belirtmez?
                 ifadelerden hangisi doğrudur?            A) İç Anadolu Bölgesi'ndeki illerin isimleri
                                                          B) Türkiye'nin en fazla nüfusa sahip 3 ilinin adı
                 A) En küçük elemanı 1'dir.
            4- ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME  C) Sonlu bir kümedir.  D) Alfabemizdeki sesli harfler
                                                          C) Sınıfımızın en yakışıklı üç erkek öğrencisinin adı
                 B) Elemanlarından biri 84'tür.
                                                          E) Plaka numarası rakam olan iller
                 D) Elemanları pozitif tam sayılardır.
                 E) Boş kümelerden farklı bir kümedir.

                                                          Soru 4:
                 Soru 2:
                 Aşağıdaki kümelerden hangisi boş kümedir?
                                                          Şekilde devam eden kümelerden 18. sırada olanın
                 A) K = {x ∣ x, 1'den küçük doğal sayılar}
                                                          elemanları toplamı kaçtır.
                 B) L= {x ∣ x, karesi 16 olan negatif tam sayılar}  {8}, {8, 9}, {8, 9, 10}, ...
                 C) M= {x ∣ x, 0 ile 1 arasındaki rasyonel sayılar}  A) 286
                 D) N= {x ∣ x, 24 ile 28 arasındak, asal sayılar}  B) 291
                 E) T= {x ∣ x, 1'in tam sayı bölenleri}
                                                          C) 297
                                                          D) 304
                                                          E) 309



                3.  Verilen metinde boş bırakılan yerleri uygun ifadelerle doldurunuz.
                1878 yılında yayımladığı makalesinde kümeyi, “iyi tanımlanmış birbirinden farklı nesneler topluluğu’’ şeklin-
                de tanımlayan                    adlı bilim insanıdır. Bu bilim insanı kümeler için temel bağıntının
                günümüzde                     ile gösterilen ait olma bağıntısı olduğunu belirtmiştir.





                Hazırlayanlar: Dr. Abdurrahman ÜNAL, Dr. Selim ÇOBANOĞLU, Dr. Şahin AKSOY, Ali TUNÇAY, Durmuş Can
                ERDOĞAN.











      122
   118   119   120   121   122   123   124   125   126   127   128