Page 213 - Öğretim Programı Okuryazarlığı
P. 213

Öğretim Programı Okuryazarlığı                EK 2: Fizik 9 (9.5.4.3.-Yaratma) Ders Planı Örneği


           BÖLÜM 2: Öğrenme Öğretme Süreci

                Aşağıdaki görsel ve metin etkileşimli tahta üzerinden öğrencilere açılır ve öğrencilerde merak uyandırılır.
                                              HAYVANLAR VE DAVRANIŞLARI
                Aşağıda bazı hayvanlar ve bu hayvanların belirgin davranışları verilmiştir:












                 Aslanlar güneşli günlerde zamanlarının büyük çoğunluğunu göl-  Gergedanlar yaz aylarında çamur banyosu yaparlar.
                             gede dinlenerek geçirir.






              1-EMPATİ KURMA  Filler yaz aylarında hortumları ile vücutlarına su atarlar.  Serçeler kış aylarında tüylerini kabartırlar.





















                 Su aygırları ise günün büyük çoğunluğunu su içinde geçirirler.   Zebralar ise siyah tüylerini kaldırırken beyaz tüylerini indirir ya
                                                               da beyaz tüylerini kaldırırken siyah tüylerini indirir.
                Yukarıda verilen hayvanlar sizce neden bu davranışları sergilemektedir?
                Beklenen cevap: Vücut sıcaklıklarını dengede tutmak, sıcak ve soğuk ortamlarda kendilerini korumak, ısı yalı-
                tımı yapmak.
                Öğrencilerden cevap gelmezse öğrencilere çeşitli yönlendirme soruları sorulur.
                Kış aylarında mont giymemizin nedeni nedir? Yaz aylarında mont giyersek ne olur?
                Kışlık kıyafetler kalın iken yazlık kıyafetler neden incedir?

           Açık uçlu sorular ile öğrencilerin kendi düşüncelerini ifade etmeleri sağlanarak iletişim becerisinin geliştirilmesi amaçlanmıştır.Ay-
           rıca daha önce öğrenmedikleri bir konu hakkında fikir yürütmeleri istenerek konu ile ilgili tahminlerde bulunmaları hedeflenmiştir.

            Dersin bu aşamasında diğer disiplinlerle ve günlük hayatla ilişkili durumlara yönelik soru yöneltilerek öğrencilerin kendi düşüncele-
           rini ifade etmeleri ve sınıf ortamında paylaşmaları sağlanarak iletişim becerisinin geliştirilmesi hedeflenmiştir. Ayrıca öğrencilere bu
           sorular yöneltilerek öğrendiği yeni bilgileri biyoloji alanıyla ilişkilendirerek kullanmasını sağlamak amaçlanmıştır.


           Verilen bilgiyi mevcut bilgileriyle birleştirerek bilgiyi yapılandırıp amacına uygun şekilde fikir üretme aşamasında kullanarak bilgi
           okuryazarlığı becerisinin geliştirilmesi amaçlanmıştır.



      212
    212
   208   209   210   211   212   213   214   215   216   217   218