Page 215 - Öğretim Programı Okuryazarlığı
P. 215
Öğretim Programı Okuryazarlığı EK 2: Fizik 9 (9.5.4.3.-Yaratma) Ders Planı Örneği
Sınıftaki öğrenciler 5 kişilik 6 gruba ayrılır.
Oluşturulan gruplara küpler verilir. Öğrencilerden bu küpleri basit bir ev modeli olarak düşünüp bu evlere ısı
yalıtımı yapmaları istenir.
• Tartışma sırasında hepinizin fikri önemlidir.
• Arkadaşınızın sözünü kesmeden cümlesinin bitmesini bekleyiniz.
• Araştırma yapmak için etkileşimli tahtayı kullanabilirsiniz.
• Bulduğunuz çözüm önerilerini aşağıdaki tabloya yazınız.
Aşağıda verilen maddeler ifade edilir.
• Kendi aranızda görev paylaşımı yapabilirsiniz.
• İstediğiniz malzemeyi seçebilirsiniz.
• İstediğiniz modeli oluşturabilirsiniz.
• Yukarıdaki örneklerde olduğu gibi doğayı veya doğada gerçekleşen bir olayı da kullanabilirsiniz.
• Grup arkadaşlarınızla birlikte hangi malzemeyi ve hangi tasarımı yapacağınızı tartışınız.
3-FİKİR ÜRETME • Her türlü malzeme ve her türlü tasarım yapılabilir.
• Aklınıza gelen ilk malzemeyi ve ilk yöntemi sırayla arkadaşlarınızla paylaşınız.
• Tartışma sırasında hepinizin fikri önemlidir.
• Arkadaşınızın sözünü kesmeden cümlesinin bitmesini bekleyiniz.
• Araştırma yapmak için etkileşimli tahtayı kullanabilirsiniz.
• Bulduğunuz çözüm önerilerini aşağıdaki tabloya yazınız.
Öğrencinin Adı Soyadı Yalıtım Malzemesi Tasarım Şekli
1. 1- 1-
2- 2-
2. 1- 1-
2- 2-
3. 1- 1-
2- 2-
4. 1- 1-
2- 2-
5. 1- 1-
2- 2-
Aşağıda verilen maddelerde beyin fırtınası tekniği kullanılarak (Yeni fikirler oluşturmak üzere, düşüncelere engel koymaksızın, fikir
yaratma yöntemi) bir probleme çözüm üretme ve fikirlerini belirtme yaratıcı düşünme becerilerinin geliştirilmesi amaçlanmıştır.
Sınıftaki öğrencilerin gruplara ayrılması ile ortak bir hedef içinde hareket etmeleri sağlanarak bireysel ve grup sorumlulukları almala-
rı hedeflenmektedir. Bu doğrultuda paylaşma, karar verme, sorumluluk alma, birbirlerine karşı saygı duymaları amaçlanarak iletişim
ve iş birliği becerilerinin gelişmesi beklenmektedir.
Etkileşimli tahtayı kullanarak araştırma yapabilmelerine olanak sağlayarak dijital yetkinlik kazandırılması amaçlanmıştır.
Kazanımın “b” açıklamasının ikinci bölümü karşılanmıştır.
214
214