Page 220 - Öğretim Programı Okuryazarlığı
P. 220

EK 2: Fizik 10 (10.1.1.2.-Analiz) Ders Planı Örneği         Öğretim Programı Okuryazarlığı


             BÖLÜM 2: Öğrenme Öğretme Süreci

                   Tahminî Süre: 10 dakika
                   Aşağıdaki linkten “Antibiyotik Direnci Nedir?”  konulu metin etkileşimli tahtada açılır.

                    https://sagligim.gov.tr/akilci-antibiyotik-kullanimi/940-antibiyotik-direnci-nedir.htm
               1-GİRİŞ   Öğrencilere metin ile ilgili aşağıdaki sorular yöneltilir ve fikirlerini belirtmeleri istenir.

                   1. Daha önce antibiyotik direnci kavramını duydunuz mu? Açıklayınız.
                   2. Çevrenizde antibiyotik direnci olan kişiler var mı?
                   3. Antibiyotik direnci olan kişiler hastalandıklarında nasıl tedavi olabilirler?



                   Tahminî Süre: 20 dakika
                   Katı bir iletkenin direncinin bağlı olduğu değişkenleri belirlemek için simülasyondan yararlanılır.

                   Yönerge: Verilen işlem basamakları uygulanır.

                   1. Aşağıda verilen linkteki simülasyon açılır.
                    https://f.eba.gov.tr/Fizik10Sozluk/index.html?letterIndex=5&contentIndex=5

                   2. “Etkileşimi hemen başlat” yazan düğmeye tıklanır.


               2-KEŞFETME























               Antibiyotik direnci konusundan yola çıkılarak elektriksel direnç konusuna ulaşılmak istenmiştir. Burada soru-cevap yönte-
               mi kullanılmasındaki amaç öğrencilerin konuya dikkatlerini çekmek, konuyla ilgili ön bilgilerini ortaya çıkarmak ve sorulara
               cevap verirken iletişim becerilerini geliştirmelerine katkı sağlamaktır. Öğrencilerin sorulara cevap vermek için iletişim yol-
               larını kullanmaları ile ana dilde iletişim yetkinliğinin geliştirilmesi amaçlanmıştır.

              Öğrencilerin konuya ilgi duymasını sağlamak ve merak duygusunu artırmak için günlük hayat ile ilişkili bir örnek ile konuya
              giriş yapılmıştır.


              Bu simülasyon, 10.1.1.2. kazanımı için yapılan “a) Deney veya simülasyonlardan yararlanarak değişkenler arasındaki ilişkiyi
              belirlemeleri ve matematiksel modeli çıkarmaları sağlanır.” açıklamasının bir gereği olarak kullanılmıştır. Simülasyon üze-
              rinde tablodaki değerlerin ayarlanması ile değişkenin direnç üzerindeki etkisi gözlemlenecek, değişkenler arasındaki ilişki
              belirlenip direncin matematiksel modelinin çıkarılması hedeflenmektedir.



                                                                                                        219
                                                                                                         219
   215   216   217   218   219   220   221   222   223   224   225