Page 220 - Öğretim Programı Okuryazarlığı
P. 220
EK 2: Fizik 10 (10.1.1.2.-Analiz) Ders Planı Örneği Öğretim Programı Okuryazarlığı
BÖLÜM 2: Öğrenme Öğretme Süreci
Tahminî Süre: 10 dakika
Aşağıdaki linkten “Antibiyotik Direnci Nedir?” konulu metin etkileşimli tahtada açılır.
https://sagligim.gov.tr/akilci-antibiyotik-kullanimi/940-antibiyotik-direnci-nedir.htm
1-GİRİŞ Öğrencilere metin ile ilgili aşağıdaki sorular yöneltilir ve fikirlerini belirtmeleri istenir.
1. Daha önce antibiyotik direnci kavramını duydunuz mu? Açıklayınız.
2. Çevrenizde antibiyotik direnci olan kişiler var mı?
3. Antibiyotik direnci olan kişiler hastalandıklarında nasıl tedavi olabilirler?
Tahminî Süre: 20 dakika
Katı bir iletkenin direncinin bağlı olduğu değişkenleri belirlemek için simülasyondan yararlanılır.
Yönerge: Verilen işlem basamakları uygulanır.
1. Aşağıda verilen linkteki simülasyon açılır.
https://f.eba.gov.tr/Fizik10Sozluk/index.html?letterIndex=5&contentIndex=5
2. “Etkileşimi hemen başlat” yazan düğmeye tıklanır.
2-KEŞFETME
Antibiyotik direnci konusundan yola çıkılarak elektriksel direnç konusuna ulaşılmak istenmiştir. Burada soru-cevap yönte-
mi kullanılmasındaki amaç öğrencilerin konuya dikkatlerini çekmek, konuyla ilgili ön bilgilerini ortaya çıkarmak ve sorulara
cevap verirken iletişim becerilerini geliştirmelerine katkı sağlamaktır. Öğrencilerin sorulara cevap vermek için iletişim yol-
larını kullanmaları ile ana dilde iletişim yetkinliğinin geliştirilmesi amaçlanmıştır.
Öğrencilerin konuya ilgi duymasını sağlamak ve merak duygusunu artırmak için günlük hayat ile ilişkili bir örnek ile konuya
giriş yapılmıştır.
Bu simülasyon, 10.1.1.2. kazanımı için yapılan “a) Deney veya simülasyonlardan yararlanarak değişkenler arasındaki ilişkiyi
belirlemeleri ve matematiksel modeli çıkarmaları sağlanır.” açıklamasının bir gereği olarak kullanılmıştır. Simülasyon üze-
rinde tablodaki değerlerin ayarlanması ile değişkenin direnç üzerindeki etkisi gözlemlenecek, değişkenler arasındaki ilişki
belirlenip direncin matematiksel modelinin çıkarılması hedeflenmektedir.
219
219