Page 216 - Öğretim Programı Okuryazarlığı
P. 216
EK 2: Fizik 9 (9.5.4.3.-Yaratma) Ders Planı Örneği Öğretim Programı Okuryazarlığı
Ev modelinin bir köşesine 0,5 litrelik sudan elde edilen buz kalıbı yerleştiriniz. Buzdan en uzak mesafeye ise
termometrenin probunu yerleştiriniz. Model evin açık olan yüzeyini kapatınız. Tasarım sonunda termometre-
4-PROTOTİP GELİŞTİRME Tasarımınızı yapmaya başlayabilirsiniz.
lerden hangisi en düşük maliyet ile en düşük sıcaklık değerini gösterirse orada yapılan yalıtım daha başarılı
olmuştur.
Tüm gruplar tasarımlarını tamamladıktan sonra model evlerin hepsi aynı anda cam kenarına koyulur. Öğret-
menin belirttiği zaman diliminde 5 defa sıcaklık değerleri not alınır. Süreci anlatan kısa bir rapor hazırlanır.
Binalar yapılırken maliyet ve sağladığı tasarruf miktarı da göz önünde bulundurulur. Bu nedenle hazırladığınız
2
raporun içeriğinde maliyet hesabı da yapılmalıdır. (Evin alanını 120 m ve duvar yüksekliğini 3 m kabul ediniz.)
Süreç içerisinde ek-1'de verilen akran değerlendirme formu tüm öğrencilere dağıtılarak doldurmaları sağlanır.
Süreç sonucunda öğrencilerin grup hâlinde hazırladıkları prototipi sunmaları sağlanır. Ayrıca yaptıkları ba-
samakları anlatan raporları yazılı olarak öğretmene teslim etmeleri istenir. Diğer gruplar ise aşağıda verilen
rubriği kullanarak sunum yapan grubu değerlendirir. (Her grup kendi dışındaki diğer tüm grupları tek tek de-
ğerlendirir.) Öğretmen de her grup için puanlama yapar.
Rubrik Örneği
Dereceler
Ölçüt Kesinlikle Katılıyorum Kararsızım Katılmıyorum Kesinlikle
Katılıyorum 4 3 2 Katılmıyorum
5 1
Prototipin sunumu yeterlidir.
5-TEST ETME Proje ısı yalıtımı sağlamıştır.
Proje özgündür.
Proje yaratıcıdır.
Proje kullanışlıdır.
Proje uygulanabilirdir.
Proje ekonomik ve işlevseldir.
TOPLAM
Sunum sonrasında her gruba prototiplerini tekrar yapsalardı neleri değiştirmek istedikleri veya neleri eklemek
istedikleri sorulur.
Son aşamada ise OGM materyal sitesinden alınan 2 çoktan seçmeli sorudan oluşan çoktan seçmeli test uy-
gulanır.
Rubrik ölçeği öğrencinin alması gereken bilgi ya da eğitimin ne derecede aldığını aktaran bir puanlama listesi olduğu için kullanılmış-
tır. Ayrıca öğrencinin farklı ölçme araçları ile değerlendirilmesine olanak sağlamıştır.
Akran değerlendirme formunun süreç içerisinde öğrenciler tarafından doldurulmasının istenmesi ile hem süreci öğretmenin
kontrol etmesinin sağlanması hem de öğrencilerin iş birliği becerilerinin aktif tutulması hedeflenmiştir. Aynı zamanda süreci
değerlendirme amacı ile de kullanılacak bir ölçme aracıdır. Akran değerlendirme formundaki ölçütleri gerçekleştirme düzeyine
göre öğrencilerin sürece katılımı değerlendirilir.
Kazanımın “c” açıklaması karşılanmıştır.
Kazanımın “a” açıklaması karşılanmıştır.
Kazanımın “b” açıklamasının ikinci bölümü karşılanmıştır.
Ayrıca öğrenciler düşüncelerini eyleme dönüştürdüğü için inisiyatif alma ve girişimcilik yetkinliğinin geliştirilmesi amaçlanmıştır.
215
215