Page 212 - Öğretim Programı Okuryazarlığı
P. 212

Öğretim Programı Okuryazarlığı
                    EK 2: Fizik 9 (9.5.4.3.-Yaratma) Ders Planı Örneği
             Öğretim Programı Okuryazarlığı  EK 2             Fizik 9 (9.5.4.3.-Yaratma) Ders Planı Örneği
             BÖLÜM 1: Genel Bilgiler

             Ders            Fizik       Sınıf Düzeyi   9. Sınıf       Süre            2 ders saati
             Öğrenme Alanı / Ünite / Konu  Isı ve Sıcaklık / Enerji İletim Yolları ve Enerji İletim Hızı

             Kazanım(lar)                9.5.4.3. Enerji tasarrufu için yaşam alanlarının yalıtımına yönelik tasarım
                                         yapar.
                                         a)  Enerji tasarrufu için ısı yalıtım sisteminin aile bütçesine ve ülke ekonomisine
                                           olan katkısının önemi vurgulanır.
                                         b)  Öğrencilerin ısı yalıtımı ile ilgili günlük hayattan bir problem belirlemeleri ve bu
                                           problem için çözümler üretmeleri sağlanır.
                                         c)  Yapılacak tasarımlarda finans bilincinin geliştirilmesi için bütçe hesaplaması
                                           yapılmasının gerekliliği vurgulanmalıdır.
             Anahtar Kavramlar           Isı yalıtımı

             Öğretim Yöntem / Teknikleri  Düz anlatım , soru-cevap, beyin fırtınası
             Gerekli Materyaller         •  Etkileşimli tahta, internet bağlantısı
                                         •  6 tane proplu dijital termometre
                                         •  6 tane 0,5 litrelik su (dondurulmuş)
                                         •  6 tane 4 mm kalınlığında ve 25 cm uzunluğundaki tahtalardan oluşturulmuş
                                           bir tarafı açılabilen küp
                                         •  Strafor, ısı yalıtım köpüğü, cam yünü, açık ve koyu renkli dış cephe boyası vb.
                                           yalıtım malzemeleri
                                         •  Uygun boyutta oluşturulmuş jaluzi perde
                                         •  Uygun yapıştırıcı malzemeler
                                         •  Akran değerlendirme formu (30 tane)
                                         •  Rubrik ölçeği (6 tane)
                                           https://ogmmateryal.eba.gov.tr/soru-bankasi/fizik/etkilesimli-
                                           tahta?s=6&d=32&ids=674,678
             Güvenlik Önlemleri          Yapıştırıcı malzemeler cildi tahriş edici özellikte olabilir. Eldiven kullanılmalıdır.
                                         Gözden uzak tutulmalıdır.
             Kök Değerler                Vatanseverlik, saygı

             Anahtar Yetkinlikler        Ana dilde iletişim, dijital yetkinlik, inisiyatif alma ve girişimcilik

             Beceriler                   Bilgi okuryazarlığı becerisi / İletişim becerisi

              Bu ders planında; öğrencilerin yaratıcı düşünme becerilerini ön plana çıkarmak için beyin fırtınası,  düşünme yeteneklerini
              ve neden sonuç ilişkilerini geliştirmek için soru-cevap, yönteminin kullanılması planlanmıştır.
              Ayrıca açıklama gerektiren durumlarda düz anlatım tekniği kullanılmıştır.

              Fizik Öğretim Programı'nda yer alan anahtar kavramlar arasından kazanımla ilişkili olan belirtilmiştir.


              Öğrencilerin günlük hayattan ısı yalıtımı için problem belirleyerek bu probleme çözüm önerileri üretmesi bilişsel alan basa-
              maklarından yaratma düzeyinde bir kazanıma karşılık gelmektedir.

              Bu ünite için öğretim programında 14 ders saati önerilmiştir. Ünite içerisinde 5 farklı konu olup toplam kazanım sayısı 13’tür.
              Bu kazanımında öğrencilerin beyin fırtınası, soru-cevap ve problem çözme tekniklerini kullanarak çözüm önerilerinde bulun-
              maları istendiği için bu kazanıma 2 ders saati süre uygun görülmüştür.
                                                                                                        211
                                                                                                         211
   207   208   209   210   211   212   213   214   215   216   217