Page 212 - Öğretim Programı Okuryazarlığı
P. 212
Öğretim Programı Okuryazarlığı
EK 2: Fizik 9 (9.5.4.3.-Yaratma) Ders Planı Örneği
Öğretim Programı Okuryazarlığı EK 2 Fizik 9 (9.5.4.3.-Yaratma) Ders Planı Örneği
BÖLÜM 1: Genel Bilgiler
Ders Fizik Sınıf Düzeyi 9. Sınıf Süre 2 ders saati
Öğrenme Alanı / Ünite / Konu Isı ve Sıcaklık / Enerji İletim Yolları ve Enerji İletim Hızı
Kazanım(lar) 9.5.4.3. Enerji tasarrufu için yaşam alanlarının yalıtımına yönelik tasarım
yapar.
a) Enerji tasarrufu için ısı yalıtım sisteminin aile bütçesine ve ülke ekonomisine
olan katkısının önemi vurgulanır.
b) Öğrencilerin ısı yalıtımı ile ilgili günlük hayattan bir problem belirlemeleri ve bu
problem için çözümler üretmeleri sağlanır.
c) Yapılacak tasarımlarda finans bilincinin geliştirilmesi için bütçe hesaplaması
yapılmasının gerekliliği vurgulanmalıdır.
Anahtar Kavramlar Isı yalıtımı
Öğretim Yöntem / Teknikleri Düz anlatım , soru-cevap, beyin fırtınası
Gerekli Materyaller • Etkileşimli tahta, internet bağlantısı
• 6 tane proplu dijital termometre
• 6 tane 0,5 litrelik su (dondurulmuş)
• 6 tane 4 mm kalınlığında ve 25 cm uzunluğundaki tahtalardan oluşturulmuş
bir tarafı açılabilen küp
• Strafor, ısı yalıtım köpüğü, cam yünü, açık ve koyu renkli dış cephe boyası vb.
yalıtım malzemeleri
• Uygun boyutta oluşturulmuş jaluzi perde
• Uygun yapıştırıcı malzemeler
• Akran değerlendirme formu (30 tane)
• Rubrik ölçeği (6 tane)
https://ogmmateryal.eba.gov.tr/soru-bankasi/fizik/etkilesimli-
tahta?s=6&d=32&ids=674,678
Güvenlik Önlemleri Yapıştırıcı malzemeler cildi tahriş edici özellikte olabilir. Eldiven kullanılmalıdır.
Gözden uzak tutulmalıdır.
Kök Değerler Vatanseverlik, saygı
Anahtar Yetkinlikler Ana dilde iletişim, dijital yetkinlik, inisiyatif alma ve girişimcilik
Beceriler Bilgi okuryazarlığı becerisi / İletişim becerisi
Bu ders planında; öğrencilerin yaratıcı düşünme becerilerini ön plana çıkarmak için beyin fırtınası, düşünme yeteneklerini
ve neden sonuç ilişkilerini geliştirmek için soru-cevap, yönteminin kullanılması planlanmıştır.
Ayrıca açıklama gerektiren durumlarda düz anlatım tekniği kullanılmıştır.
Fizik Öğretim Programı'nda yer alan anahtar kavramlar arasından kazanımla ilişkili olan belirtilmiştir.
Öğrencilerin günlük hayattan ısı yalıtımı için problem belirleyerek bu probleme çözüm önerileri üretmesi bilişsel alan basa-
maklarından yaratma düzeyinde bir kazanıma karşılık gelmektedir.
Bu ünite için öğretim programında 14 ders saati önerilmiştir. Ünite içerisinde 5 farklı konu olup toplam kazanım sayısı 13’tür.
Bu kazanımında öğrencilerin beyin fırtınası, soru-cevap ve problem çözme tekniklerini kullanarak çözüm önerilerinde bulun-
maları istendiği için bu kazanıma 2 ders saati süre uygun görülmüştür.
211
211