Page 219 - Öğretim Programı Okuryazarlığı
P. 219
Öğretim Programı Okuryazarlığı EK 2 EK 2: Fizik 10 (10.1.1.2.-Analiz) Ders Planı Örneği
Öğretim Programı Okuryazarlığı
Fizik 10 (10.1.1.2.-Analiz) Ders Planı Örneği
BÖLÜM 1: Genel Bilgiler
Ders Fizik Sınıf Düzeyi 10. Sınıf Süre 2 ders saati
Öğrenme Alanı / Ünite / Konu Elektrik ve Manyetizma / Elektrik Akımı, Potansiyel Farkı ve Direnç
Kazanım(lar) 10.1.1.2. Katı bir iletkenin direncinin bağlı olduğu değişkenleri analiz eder.
a) Deney veya simülasyonlardan yararlanarak değişkenler arasındaki ilişkiyi
belirlemeleri ve matematiksel modeli çıkarmaları sağlanır. Matematiksel
hesaplamalara girilmez.
b) İletken direncinin sıcaklığa bağlı değişimine ve renk kodlarıyla direnç okuma
işlemlerine girilmez.
Anahtar Kavramlar Direnç
Öğretim Yöntem / Teknikleri Soru-cevap, tartışma, düz anlatım, buluş yoluyla öğrenme
Gerekli Materyaller • Etkileşimli tahta, internet erişimi,
• Dersin giriş kısmı için kullanılan genel ağ adresi
https://sagligim.gov.tr/akilci-antibiyotik-kullanimi/940-antibiyotik-direnci-ne-
dir.html
• Keşfetme bölümünde kullanılan simülasyon
https://f.eba.gov.tr/Fizik10Sozluk/index.html?letterIndex=5&contentIndex=5
• OGM Materyal Beceri Temelli Etkinlik Kitabı
https://ogmmateryal.eba.gov.tr/panel/upload/etkilesimli/kitap/beceri_
temelli/10/fizik/index.html (sayfa 6)
Disiplinler Arası İlişkiler Tıp ve sağlık alanındaki “Antibiyotik direnci” konusu ile ilişkilendirilir.
Kimya “Metaller” konusu ile ilişkilendirilir.
Kök Değerler Saygı, sorumluluk, yardımseverlik
Anahtar Yetkinlikler Ana dilde iletişim, matematiksel yetkinlik, bilim ve teknolojide temel yetkinlikler.
Beceriler Eleştirel düşünme becerisi, iletişim becerisi, çıkarım yapma becerisi, sayı-uzay
ilişkileri kurma becerisi
Öğrencileri öğrenmeye güdülemek, öğrencilerin verileri yorumlamalarını sağlamak için soru-cevap; bir konu üzerinde öğren-
cileri düşünmeye yöneltmek, öğrencilerin görüşlerini ifade etmelerine fırsat vermek amacıyla tartışma; eksik öğrenmelerin
giderilmesi ve ek bilgi sağlamak için düz anlatım; formül ve sonuçlara kendilerinin ulaşmalarını sağlamak için buluş yoluyla
öğrenme stratejisi kullanılmıştır.
Fizik Dersi Öğretim Programı'nda yer alan anahtar kavramlar arasından seçilmiştir. Bu seçimde belirleyici olan, anahtar
kavramın kazanımla ilişkili olmasıdır.
Toplam 9 adet kazanımın bulunduğu “Elektrik ve Manyetizma” ünitesi, öğretim programında 18 ders saati olarak belirlenmiş-
tir. Bu sebepten, 10.1.1.2. kazanımı için hazırlanan ders planı 2 ders saati olarak tasarlanmıştır.
218
218