Page 221 - Öğretim Programı Okuryazarlığı
P. 221

Öğretim Programı Okuryazarlığı                EK 2: Fizik 10 (10.1.1.2.-Analiz) Ders Planı Örneği


                3. Tabloda verilen uzunluk, kesit alanı ve öz direnç değerleri tek tek ayarlanarak bunlara karşılık gelen direnç
                  değerleri tabloya yazılır.



                                                  2
                     Uzunluk (cm)     Kesit Alanı (cm )  Öz Direnç (Ω . cm)  Direnç (kΩ)
                          5                 1                 1                 5
                          4                 1                 1
                          5                 2                 1
                          5                 3                 1
                          4                 1 1               2 3
            2-KEŞFETME  4. Simülasyonda uzunluk, kesit alanı, öz direnç değerlerinden her defasında iki tanesi sabit tutulup bir tane-
                          4


                  sinin değeri değiştirilir. Değişkenin direnç üzerindeki etkisi gözlemlenir.

                  Simülasyon sonunda değişkenlerin direnç üzerindeki etkilerini yorumlamaları için gruplar oluşturulur. Grup-
                  lara aşağıdaki sorular yöneltilir. Tabloyu inceleyerek soruları cevaplamaları istenir.

                  1. Kesit alanı ve öz direnç sabit tutulduğunda uzunluğun değişmesi direnci nasıl etkiledi?
                  2. Uzunluk ve öz direnç sabit tutulduğunda kesit alanının değişmesi direnci nasıl etkiledi?
                  3. Uzunluk ve kesit alanı sabit tutulduğunda öz direncin değişmesi direnci nasıl etkiledi?
                  4. Elde ettiğiniz verilere göre bir iletkenin direncinin büyüklüğünü veren matematiksel model ne olabilir?
                   Arkadaşlarınızla tartışınız.








            Burada öğrencilere birbirlerinin fikirlerini dinlemeleri, farklı düşüncelere saygılı olmaları hatırlatılır. Böylece öğretim program-
            larında yer verilen kök değerlerden biri olan saygı değerini kazanmaları amaçlanmaktadır.

            Bu soru ile öğrencilerin çıkarım yapma becerilerini geliştirmek hedeflenmiştir. Burada kazanımın "a" açıklamasına öğren-
            cilerin tartışma yöntemini kullanarak ulaşmaları beklenmektedir. Öğrenciler sonuca kendileri ulaşacağı için buluş yoluyla
            öğrenme gerçekleştirilmiştir.


           Öğrenciler sorulara cevap bulmak için tablodaki sayıları kullanıp yorumlayacağından sayı-uzay ilişkileri kurma becerileri ge-
           liştirmek amaçlanmıştır.



           Gruplar oluşturularak iş birlikli öğrenme gerçekleştirilmek istenmiştir. Grup içinde öğrencilerin kendi görevlerini yerine getir-
           meleri onlarda sorumluluk değerini kazandırırken birbirlerine yardımcı olarak yardımseverlik değerinin kazandırılması hedef-
           lenmiştir.
















      220
    220
   216   217   218   219   220   221   222   223   224   225   226