Page 226 - Öğretim Programı Okuryazarlığı
P. 226
EK 2: Fizik 10 (10.1.1.2.-Analiz) Ders Planı Örneği Öğretim Programı Okuryazarlığı
5. Aşağıdaki tanılayıcı dallanmış ağaç üzerinde direnç konusu ile ilgili ifadelerin bazıları (D) doğru bazıları
(Y) yanlıştır. Açıklamaları ilk kutudan başlayarak doğru ya da yanlış olduğuna karar vererek doğru çıkışı
bulunuz. Sadece bir çıkışı işaretleyeceğinizi unutmayınız.
Direnç, akıma karşı gösterilen
zorluktur.
D Y
Bir iletkenin direnci, kesit Direncin birimi ohm'dur.
alanı ile doğru orantılıdır.
D Y D Y
5-DEĞERLENDİRME olan maddenin ilet- inen iletkenin diren- Öz direnç maddenin enerjisini ısı enerji-
Öz direnci büyük
Uzunluğu yarıya
Direnç, elektrik
ortak özelliklerin-
kenliği yüksektir.
ci de yarıya iner.
dendir.
sine dönüştürür.
D
Y
Y
D
Y
Y
D
D
1. 2. 3. 4. 5. 6. 7. 8.
Çıkış Çıkış Çıkış Çıkış Çıkış Çıkış Çıkış Çıkış
Cevap: 3. çıkış
6. OGM materyalde hazırlanan testi çözmeleri için öğrencilere zaman tanınır.
https://ogmmateryal.eba.gov.tr/panel/SoruCoz.aspx?id=826&ids=802,27114,826&r=
Hazırlayan: Buket YEŞİL
Testteki soruların çözülmesi ile öğrencilerin matematiksel yetkinlik, bilim ve teknolojide temel yetkinliklerinin pekiştiril-
mesi amaçlanmıştır. “Öğrencinin akademik gelişimi tek bir yöntemle veya teknikle ölçülüp değerlendirilmez.” bilgisinden
yola çıkılarak soru çeşitliliği sağlanmaya çalışılmıştır.
Alternatif bir ölçme ve değerlendirme yöntemi olan tanılayıcı dallanmış ağaç, öğrencilerin kazanımdaki kavramları öğ-
renme düzeylerini tespit etmek için kullanılmıştır.
225
225