Page 230 - Öğretim Programı Okuryazarlığı
P. 230
EK 2: Fizik 10 (10.3.5.1.-Hatırlama) Ders Planı Örneği Öğretim Programı Okuryazarlığı
Öğrencilerin aşağıdaki soruları cevaplamaları istenir.
2. ÖRNEK SORU: Aşağıdaki ifadelerde boş bırakılan yerleri uygun sözcüklerle tamamlayınız.
2-ÖĞRETİM SÜRECİ b) Depremin büyüklüğünü ölçen alete denir. denir.
a) Depremle ilgili konuları inceleyen bilim dalına
denir.
c) Depremin ortaya çıkardığı enerjinin ölçüsüne
ç) Depremin insanlar, yapılar ve doğa üzerinde meydana getirdiği etkilerin ölçüsüne
denir.
d) Depremin yeraltındaki başlangıç noktasına denir.
Cevaplar: a) sismoloji, b) sismograf, c) depremin büyüklüğü, ç) depremin şiddeti, d) odak noktası
Tahminî Süre: 10 dakika
1. Aşağıdaki tanılayıcı dallanmış ağaç üzerinde deprem dalgası konusu ile ilgili ifadelerin bazıları (D) doğru
bazıları (Y) yanlıştır. Açıklamaları ilk kutudan başlayarak doğru ya da yanlış olduğuna karar vererek doğru
çıkışı bulunuz. Sadece bir çıkışı işaretleyeceğinizi unutmayınız.
Deprem dalgaları enerji taşır.
D Y
Boşlukta yayılabilirler. Hem enine hem de boyuna
dalgalardır.
3-DEĞERLENDİRME Depremin en çok Depremin şiddeti Levha hareketleri depremin büyüklüğü
D
D
Y
Y
Merkez üssün-
den uzaklaştıkça
hissedildiği yer
Richter ölçeği ile
sonucu oluşurlar.
merkez üssüdür.
D Y D ölçülür. Y D Y D azalır. Y
1. 2. 3. 4. 5. 6. 7. 8.
Çıkış Çıkış Çıkış Çıkış Çıkış Çıkış Çıkış Çıkış
Cevap: 4. çıkış
2. OGM materyal kazanım kavrama etkileşimli kitaptan konu ile sorular çözdürülür (soru 8, 9, 10).
https://ogmmateryal.eba.gov.tr/panel/upload/etkilesimli/kitap/kazanim_kavrama/10/fzk/index.html#p=26
Hazırlayan: Buket YEŞİL
Öğretim programındaki “Ölçme ve değerlendirme sürecinde azami çeşitlilik ve esneklik anlayışıyla hareket edilmesi şarttır.” ilkesin-
den hareketle kısa cevaplı soruların kullanılması amaçlanmıştır.
Kazanımın süreç değerlendirilmesi için, boşluk doldurma soruları aracılığıyla öğrencilerin kazanımla ilgili kavram yanılgılarının or-
taya çıkarılması ve kazanıma ilişkin önemli kavramların edinilip edinilmediğinin belirlenmesi amaçlanmıştır.
Alternatif bir ölçme ve değerlendirme yöntemi olan tanılayıcı dallanmış ağaç öğrencilerin kazanımdaki kavramları öğrenme düzey-
lerini tespit etmek için kullanılmıştır.
Çeşitli ölçme değerlendirme yöntemleri (boşluk doldurma soruları, tanılayıcı dallanmış ağaç, kısa cevaplı sorular) kullanıla-
rak önceki basamaklarda kazanılması hedeflenen davranışların pekiştirilmesi amaçlanmıştır.
229
229