Page 230 - Öğretim Programı Okuryazarlığı
P. 230

EK 2: Fizik 10 (10.3.5.1.-Hatırlama) Ders Planı Örneği        Öğretim Programı Okuryazarlığı


                   Öğrencilerin aşağıdaki soruları cevaplamaları istenir.
                   2. ÖRNEK SORU: Aşağıdaki ifadelerde boş bırakılan yerleri uygun sözcüklerle tamamlayınız.
               2-ÖĞRETİM SÜRECİ  b) Depremin büyüklüğünü ölçen alete     denir.   denir.
                    a) Depremle ilgili konuları inceleyen bilim dalına
                                                                                 denir.

                    c) Depremin ortaya çıkardığı enerjinin ölçüsüne
                    ç) Depremin insanlar, yapılar ve doğa üzerinde meydana getirdiği etkilerin ölçüsüne
                      denir.
                    d) Depremin yeraltındaki başlangıç noktasına               denir.

                   Cevaplar: a) sismoloji, b) sismograf, c) depremin büyüklüğü, ç) depremin şiddeti, d) odak noktası
                   Tahminî Süre: 10 dakika

                   1.  Aşağıdaki tanılayıcı dallanmış ağaç üzerinde deprem dalgası konusu ile ilgili ifadelerin bazıları (D) doğru
                     bazıları (Y) yanlıştır. Açıklamaları ilk kutudan başlayarak doğru ya da yanlış olduğuna karar vererek doğru
                     çıkışı bulunuz. Sadece bir çıkışı işaretleyeceğinizi unutmayınız.

                                               Deprem dalgaları enerji taşır.
                                            D                           Y

                                 Boşlukta yayılabilirler.       Hem enine hem de boyuna
                                                                      dalgalardır.
               3-DEĞERLENDİRME  Depremin en çok   Depremin şiddeti   Levha hareketleri   depremin büyüklüğü
                                                                D
                             D
                                                  Y
                                                                                     Y
                                                                                   Merkez üssün-
                                                                                  den uzaklaştıkça
                      hissedildiği yer
                                        Richter ölçeği ile
                                                               sonucu oluşurlar.
                     merkez üssüdür.
                      D       Y          D  ölçülür.  Y          D       Y         D  azalır.  Y
                       1.     2.          3.      4.             5.      6.         7.     8.
                     Çıkış   Çıkış       Çıkış   Çıkış          Çıkış   Çıkış     Çıkış   Çıkış
                   Cevap: 4. çıkış

                   2.  OGM materyal kazanım kavrama etkileşimli kitaptan konu ile sorular çözdürülür (soru 8, 9, 10).
                    https://ogmmateryal.eba.gov.tr/panel/upload/etkilesimli/kitap/kazanim_kavrama/10/fzk/index.html#p=26

                   Hazırlayan: Buket YEŞİL
              Öğretim programındaki “Ölçme ve değerlendirme sürecinde azami çeşitlilik ve esneklik anlayışıyla hareket edilmesi şarttır.” ilkesin-
              den hareketle kısa cevaplı soruların kullanılması amaçlanmıştır.

              Kazanımın süreç değerlendirilmesi için, boşluk doldurma soruları aracılığıyla öğrencilerin kazanımla ilgili kavram yanılgılarının or-
              taya çıkarılması ve kazanıma ilişkin önemli kavramların edinilip edinilmediğinin belirlenmesi amaçlanmıştır.

              Alternatif bir ölçme ve değerlendirme yöntemi olan tanılayıcı dallanmış ağaç öğrencilerin kazanımdaki kavramları öğrenme düzey-
              lerini tespit etmek için kullanılmıştır.

              Çeşitli ölçme değerlendirme yöntemleri (boşluk doldurma soruları, tanılayıcı dallanmış ağaç, kısa cevaplı sorular) kullanıla-
              rak önceki basamaklarda kazanılması hedeflenen davranışların pekiştirilmesi amaçlanmıştır.



                                                                                                        229
                                                                                                         229
   225   226   227   228   229   230   231   232   233   234   235