Page 234 - Öğretim Programı Okuryazarlığı
P. 234

EK 2: Fizik 10 (10.4.9.1.-Anlama) Ders Planı Örneği          Öğretim Programı Okuryazarlığı


                   Tahminî Süre: 15 dakika
                   Işıktaki ara renkleri bulmak için aşağıdaki yönergeleri izleyiniz.
                   1. Genel ağa bağlanabilen bilgisayarda (ya da etkileşimli tahtada)
                    https://phet.colorado.edu/sims/html/color-vision/latest/color-vision_tr.html genel ağ adresini açınız.

                   2. Açılan sayfadan “KYM lambalar” ikonunu seçiniz. (K: Kırmızı, Y: Yeşil, M:Mavi)
                   3.  a)  K, Y ve M renkli lambaları tek tek açıp görülen rengi not alınız.
                      b)  K ve Y lambalarını açıp görülen rengi not alınız.
                      c)  K ve M lambalarını açıp görülen rengi not alınız.
                      ç)  Y ve M lambalarını açıp görülen rengi not alınız.
                      d)  K, Y ve M lambalarını açıp görülen rengi not alınız.
                      e)  Işıkta hangi renkleri karıştırarak hangi yeni renkleri elde ettiğinizi yazınız.




                   Etkinlik sonrası öğretmen tarafından eksik öğrenmeleri tamamlamak, kazanımın öngördüğü öğrenmeleri
                   sağlamak için aşağıdaki bölüm düz anlatım ile öğrenciye aktarılır.
               2-DERİNLEŞME  şekilde algılar.
                   Simülasyona yapılan a adımındaki işlemlerde görüldüğü gibi göze hangi renk ışık geliyorsa beyin bu rengi aynı

                   Diğer adımlar uygulandığında ise
                    Kırmızı + Yeşil = Sarı
                    Kırmızı + Mavi = Magenta
                    Yeşil + Mavi = Cyan
                    Kırmızı + Yeşil + Mavi = Beyaz renkte olduğu görülür.
                    Bu renk karışımları şematik olarak aşağıdaki gibi gösterilebilir:

















                   Işıktaki ana renkler ve bu renklerin kullanımı ile elde edilen ara renklerin şematik gösterimi
                   Bu şematik gösterimde sarı ışığın kırmızı ve yeşil ışığın birleşimi ile elde edildiğine oysa güneş ışınlarındaki sarı
                   ışığın saf sarı olduğuna dikkat ediniz.

               10.4.9.1.c kazanım açıklaması kapsamında ışık renklerinden saf sarı ile karışım sarı arasındaki farkın vurgulanması amaç-
               lanmıştır.


               Etkinlikte öğretim yöntem-tekniklerinden gösterip yaptırma ile öğretmen tarafından verilen yönergeleri öğrencilerin uygula-
               ması ve bu uygulamalar sonrasında verileri karşılaştırarak etkinlik sorularına cevap vermeleri ve çıkarım yapma becerisinin
               kazandırılması amaçlanmıştır. Ayrıca simülasyon kullanılarak öğrencilerin dijital yetkinliklerini geliştirmeleri hedeflenmiştir.


               Etkinlik ile süreç değerlendirme amaçlanmıştır. Öğrencilerden alınan cevaplara göre kazanıma yönelik eksik öğrenmeler
               tespit edilerek telafisi sağlanacak ve  bir sonraki basamağa geçilecektir.
                                                                                                        233
                                                                                                         233
   229   230   231   232   233   234   235   236   237   238   239