Page 234 - Öğretim Programı Okuryazarlığı
P. 234
EK 2: Fizik 10 (10.4.9.1.-Anlama) Ders Planı Örneği Öğretim Programı Okuryazarlığı
Tahminî Süre: 15 dakika
Işıktaki ara renkleri bulmak için aşağıdaki yönergeleri izleyiniz.
1. Genel ağa bağlanabilen bilgisayarda (ya da etkileşimli tahtada)
https://phet.colorado.edu/sims/html/color-vision/latest/color-vision_tr.html genel ağ adresini açınız.
2. Açılan sayfadan “KYM lambalar” ikonunu seçiniz. (K: Kırmızı, Y: Yeşil, M:Mavi)
3. a) K, Y ve M renkli lambaları tek tek açıp görülen rengi not alınız.
b) K ve Y lambalarını açıp görülen rengi not alınız.
c) K ve M lambalarını açıp görülen rengi not alınız.
ç) Y ve M lambalarını açıp görülen rengi not alınız.
d) K, Y ve M lambalarını açıp görülen rengi not alınız.
e) Işıkta hangi renkleri karıştırarak hangi yeni renkleri elde ettiğinizi yazınız.
Etkinlik sonrası öğretmen tarafından eksik öğrenmeleri tamamlamak, kazanımın öngördüğü öğrenmeleri
sağlamak için aşağıdaki bölüm düz anlatım ile öğrenciye aktarılır.
2-DERİNLEŞME şekilde algılar.
Simülasyona yapılan a adımındaki işlemlerde görüldüğü gibi göze hangi renk ışık geliyorsa beyin bu rengi aynı
Diğer adımlar uygulandığında ise
Kırmızı + Yeşil = Sarı
Kırmızı + Mavi = Magenta
Yeşil + Mavi = Cyan
Kırmızı + Yeşil + Mavi = Beyaz renkte olduğu görülür.
Bu renk karışımları şematik olarak aşağıdaki gibi gösterilebilir:
Işıktaki ana renkler ve bu renklerin kullanımı ile elde edilen ara renklerin şematik gösterimi
Bu şematik gösterimde sarı ışığın kırmızı ve yeşil ışığın birleşimi ile elde edildiğine oysa güneş ışınlarındaki sarı
ışığın saf sarı olduğuna dikkat ediniz.
10.4.9.1.c kazanım açıklaması kapsamında ışık renklerinden saf sarı ile karışım sarı arasındaki farkın vurgulanması amaç-
lanmıştır.
Etkinlikte öğretim yöntem-tekniklerinden gösterip yaptırma ile öğretmen tarafından verilen yönergeleri öğrencilerin uygula-
ması ve bu uygulamalar sonrasında verileri karşılaştırarak etkinlik sorularına cevap vermeleri ve çıkarım yapma becerisinin
kazandırılması amaçlanmıştır. Ayrıca simülasyon kullanılarak öğrencilerin dijital yetkinliklerini geliştirmeleri hedeflenmiştir.
Etkinlik ile süreç değerlendirme amaçlanmıştır. Öğrencilerden alınan cevaplara göre kazanıma yönelik eksik öğrenmeler
tespit edilerek telafisi sağlanacak ve bir sonraki basamağa geçilecektir.
233
233