Page 232 - Öğretim Programı Okuryazarlığı
P. 232
EK 2: Fizik 10 (10.4.9.1.-Anlama) Ders Planı Örneği Öğretim Programı Okuryazarlığı
BÖLÜM 2: Öğrenme Öğretme Süreci
Tahminî Süre: 30 dakika
Renk konusuna giriş yapmak için öğretmen tarafından aşağıdaki sorular sorulur. Bazı sorularda önceki fizik
derslerinde, diğer derslerde veya günlük yaşam sonucu öğrenilen gündelik bilgilere ait hatırlatmalara yer
verilir. Sorulara öğrencilerden birkaçının cevap vermesi sağlanır.
1. Bir önceki derste güneş ışığının prizmada renklere ayrıldığını öğrenmiştiniz. Güneş ışığı prizmada hangi
renklere ayrılmaktaydı?
Kırmızı, turuncu, sarı, yeşil, mavi, mor
2. Güneş ışığındaki tüm renklerin birleşmesi ile hangi renk elde edilmiş olabilir?
Beyaz
3. Bilgisayar yazıcılarında kullanılan mürekkeplerin kutuları gösterilerek şu soru sorulur: (Mürekkep kutusu
temin edilememiş ise yukarıdaki gerekli materyaller bölümünde yer alan görsel kullanılır.)
Bilgisayar yazıcılarında hangi renkler kullanılmaktadır? Yazıcılarda sadece bu renklerde mi çıktı alınabilir?
Eğer başka renklerde de çıktı alınabilir diyorsanız bu nasıl olur? Açıklayınız.
1-GİRİŞ Bilgisayar yazıcılarında siyah [K, key, (anahtar)] mürekkep dışında
cyan (C), magenta (M) ve sarı [Y, yellow (sarı)] renkli mürekkepler kul-
lanılır. Yazıcılarda sadece bu renk çıktılar elde edilmez. Bu renklerin
dışında kalan diğer renkler cyan, magenta, sarı ve siyah (CMYK) mü-
rekkeplerin farklı oranlarda karıştırılması ile elde edilir.
4. Bilgisayar yazıcılarında kullanılan CMYK renklerinden K (siyah) bitmiş olsa da siyah renkli çıktı alınabilir mi?
Nasıl?
Bilgisayar yazıcılarında kullanılan CMYK renklerinden K (siyah) bitmiş olsa da siyah renkli çıktı alınabi-
lir. CMY renklerinin eşit oranda karışımı ile siyah renk elde edilir. Ancak bu renklerin elde edilmesi siyah
mürekkebe göre daha yüksek maliyete neden olduğu için zorunlu durumlar dışında tercih edilmemelidir.
Yazıcı mürekkeplerinin büyük bölümünün yurt dışından alındığını (ithalat) dikkate alarak hem aile ekono-
misine hem de ülke ekonomisine etkilerinden dolayı yazıcı kullanımlarında ekonomiklik ilkesine dikkat
etmek sorumluluklarımızdan birisidir.
Fizik ve görsel sanatlar arasında ilişki kurabilmek için Kaplumbağa Terbiyecisi adlı sanat eseri tahtaya
yansıtılarak öğretmen tarafından aşağıdaki metin okunur.
Millî ekonomiye yönelik sorumluluk bilinci oluşturularak vatanseverlik değeri kazandırılması hedeflenmiştir.
Bu bölümdeki sorularda öğretim yöntem ve tekniklerinden soru-cevap kullanılarak öğrencilerin bilgilerini ve fikirlerini sınıf
ortamında özgün biçimde ifade etmeleri sağlanarak iletişim becerilerinin artırılması hedeflenmiştir. Öğrencilere sorulan açık
uçlu sorular kazanımla ilgili hazırbulunuşluk düzeylerinin ölçülmesi amaçlanmıştır.
231
231