Page 231 - Öğretim Programı Okuryazarlığı
P. 231

Öğretim Programı Okuryazarlığı  EK 2             EK 2: Fizik 10 (10.4.9.1.-Anlama) Ders Planı Örneği
          Öğretim Programı Okuryazarlığı
                                                                 Fizik 10 (10.4.9.1.-Anlama) Ders Planı Örneği
           BÖLÜM 1: Genel Bilgiler

           Ders           Fizik       Sınıf Düzeyi   10. Sınıf       Süre           4 ders saati
           Öğrenme Alanı / Ünite / Konu  Optik / Renk

           Kazanım(lar)               10.4.9. RENK
                                      10.4.9.1. Cisimlerin renkli görülmesinin sebeplerini açıklar.
                                      a)  Öğrencilerin ışık ve boya renkleri arasındaki farkları karşılaştırmaları sağlanır.
                                      b)  Işık ve boya renklerini ana, ara ve tamamlayıcı olarak sınıflandırmaları sağla-
                                         nır. Işıkta ana renklerin boyada ara renk, ışıkta ara renklerin boyada ana renk
                                         olduğu vurgulanır.
                                      c)  Işık renklerinden saf sarı ile karışım sarı arasındaki fark vurgulanır.
                                      ç)  Öğrencilerin beyaz ışığın ve farklı renklerdeki ışığın filtreden geçişine ve soğu-
                                         rulmasına ilişkin örnekler vermeleri sağlanır.


           Öğretim Yöntem / Teknikleri  Düz anlatım, soru-cevap, gösterip yaptırma
           Gerekli Materyaller        •  Genel ağa bağlanan bilgisayar veya etkileşimli tahta
                                      •  Renkleri ve filtreleri kavramak için kullanılacak simülasyon
                                        https://phet.colorado.edu/sims/html/color-vision/latest/color-vision_tr.html
                                      •  Beceri temelli kitaptaki örnekleri incelemek ve çözmek için
                                        https://ogmmateryal.eba.gov.tr/panel/upload/etkilesimli/kitap/beceri_
                                        temelli/10/fizik/index.html genel ağ adresi

                                      •  Konu ile ilgili örnek sorulara ulaşmak için
                                        https://odsgm.meb.gov.tr/www/10-sinif-kazanim-testleri/icerik/695 genel ağ
                                        adresi
                                      •  Renkli yazıcı mürekkep şişeleri (Boş veya dolu olabilir. Temin edilemezse görsel
                                        kullanılabilir.)

           Disiplinler Arası İlişkiler  Görsel sanatlardaki renk konusu ile ilişki kurulur.
           Kök Değerler               Sorumluluk, vatanseverlik

           Anahtar Yetkinlikler       Ana dilde iletişim, dijital yetkinlik
           Beceriler                  İletişim Becerisi, çıkarım yapma becerisi, ilişkilendirme becerisi

            Simülasyon; gerçek durumlara gidilemediği zaman ve ortamlarda kullanılan, aslının yerine yapayı konularak uygulanan öğretme
            tekniğidir. Sınıf içinde öğrencilerin bir olayı gerçekmiş gibi ele alıp üzerinde eğitici çalışma yapmalarına olanak sağlar. Kullanılması
            planlanan simülasyon zamandan tasarruf edilmesi, ekonomik olması, gerçek durumun sebep olabileceği tehlikeleri ortadan kal-
            dırmak amacıyla öğretim sürecinde kullanılmıştır.

            Düz anlatım, öğretmenin ders plan ve öğretim tasarımı çerçevesinde konuyu sözel ifadeleriyle anlatmasıdır. Kazanımları aktar-
            mak, kavram yanılgılarını düzeltmek için kullanılmıştır.
            Soru-cevap, öğretmenin soru sorarak öğrencilerini düşündürmesi ve öğrencilerin bu düşünceleri sözlü ya da yazılı olarak ifade
            etmesine dayanmaktadır. Öğrencilerin öğrenme sürecinde daha aktif olmalarını sağlamak, dikkat çekmek, güdülemek amacı ile
            kullanılmıştır.
            Gösterip yaptırma bir işlemin, bir deneyin nasıl yapıldığını, bir araç-gerecin ya da bir makinenin nasıl çalıştığını öğretmenin önce uy-
            gulama yaparak, göstererek ve açıklayarak sonra da öğrenciye yaptırarak (yaparak-yaşayarak) öğrenmeyi sağladığı bir yöntemdir.
            Öğrencilerin, öğretmenin gösterdiği yönergelere uyarak yeni öğrenmeleri gerçekleştirebilmesi hedeflendiği için kullanılmıştır.

            Ders öğretim programında optik ünitesi için öngörülen süre 20 ders saati olup 10.4.9 kazanımına yıllık planda 4 ders saati ayrıldı-
            ğı için planın 4 ders saatinde işlenmesi öngörülmüştür.



      230
    230
   226   227   228   229   230   231   232   233   234   235   236