Page 231 - Öğretim Programı Okuryazarlığı
P. 231
Öğretim Programı Okuryazarlığı EK 2 EK 2: Fizik 10 (10.4.9.1.-Anlama) Ders Planı Örneği
Öğretim Programı Okuryazarlığı
Fizik 10 (10.4.9.1.-Anlama) Ders Planı Örneği
BÖLÜM 1: Genel Bilgiler
Ders Fizik Sınıf Düzeyi 10. Sınıf Süre 4 ders saati
Öğrenme Alanı / Ünite / Konu Optik / Renk
Kazanım(lar) 10.4.9. RENK
10.4.9.1. Cisimlerin renkli görülmesinin sebeplerini açıklar.
a) Öğrencilerin ışık ve boya renkleri arasındaki farkları karşılaştırmaları sağlanır.
b) Işık ve boya renklerini ana, ara ve tamamlayıcı olarak sınıflandırmaları sağla-
nır. Işıkta ana renklerin boyada ara renk, ışıkta ara renklerin boyada ana renk
olduğu vurgulanır.
c) Işık renklerinden saf sarı ile karışım sarı arasındaki fark vurgulanır.
ç) Öğrencilerin beyaz ışığın ve farklı renklerdeki ışığın filtreden geçişine ve soğu-
rulmasına ilişkin örnekler vermeleri sağlanır.
Öğretim Yöntem / Teknikleri Düz anlatım, soru-cevap, gösterip yaptırma
Gerekli Materyaller • Genel ağa bağlanan bilgisayar veya etkileşimli tahta
• Renkleri ve filtreleri kavramak için kullanılacak simülasyon
https://phet.colorado.edu/sims/html/color-vision/latest/color-vision_tr.html
• Beceri temelli kitaptaki örnekleri incelemek ve çözmek için
https://ogmmateryal.eba.gov.tr/panel/upload/etkilesimli/kitap/beceri_
temelli/10/fizik/index.html genel ağ adresi
• Konu ile ilgili örnek sorulara ulaşmak için
https://odsgm.meb.gov.tr/www/10-sinif-kazanim-testleri/icerik/695 genel ağ
adresi
• Renkli yazıcı mürekkep şişeleri (Boş veya dolu olabilir. Temin edilemezse görsel
kullanılabilir.)
Disiplinler Arası İlişkiler Görsel sanatlardaki renk konusu ile ilişki kurulur.
Kök Değerler Sorumluluk, vatanseverlik
Anahtar Yetkinlikler Ana dilde iletişim, dijital yetkinlik
Beceriler İletişim Becerisi, çıkarım yapma becerisi, ilişkilendirme becerisi
Simülasyon; gerçek durumlara gidilemediği zaman ve ortamlarda kullanılan, aslının yerine yapayı konularak uygulanan öğretme
tekniğidir. Sınıf içinde öğrencilerin bir olayı gerçekmiş gibi ele alıp üzerinde eğitici çalışma yapmalarına olanak sağlar. Kullanılması
planlanan simülasyon zamandan tasarruf edilmesi, ekonomik olması, gerçek durumun sebep olabileceği tehlikeleri ortadan kal-
dırmak amacıyla öğretim sürecinde kullanılmıştır.
Düz anlatım, öğretmenin ders plan ve öğretim tasarımı çerçevesinde konuyu sözel ifadeleriyle anlatmasıdır. Kazanımları aktar-
mak, kavram yanılgılarını düzeltmek için kullanılmıştır.
Soru-cevap, öğretmenin soru sorarak öğrencilerini düşündürmesi ve öğrencilerin bu düşünceleri sözlü ya da yazılı olarak ifade
etmesine dayanmaktadır. Öğrencilerin öğrenme sürecinde daha aktif olmalarını sağlamak, dikkat çekmek, güdülemek amacı ile
kullanılmıştır.
Gösterip yaptırma bir işlemin, bir deneyin nasıl yapıldığını, bir araç-gerecin ya da bir makinenin nasıl çalıştığını öğretmenin önce uy-
gulama yaparak, göstererek ve açıklayarak sonra da öğrenciye yaptırarak (yaparak-yaşayarak) öğrenmeyi sağladığı bir yöntemdir.
Öğrencilerin, öğretmenin gösterdiği yönergelere uyarak yeni öğrenmeleri gerçekleştirebilmesi hedeflendiği için kullanılmıştır.
Ders öğretim programında optik ünitesi için öngörülen süre 20 ders saati olup 10.4.9 kazanımına yıllık planda 4 ders saati ayrıldı-
ğı için planın 4 ders saatinde işlenmesi öngörülmüştür.
230
230