Page 238 - Öğretim Programı Okuryazarlığı
P. 238
EK 2: Fizik 10 (10.4.9.1.-Anlama) Ders Planı Örneği Öğretim Programı Okuryazarlığı
Aşağıda verilen numaralandırılmış kutucuklarda renkler verilmiştir. Kutucuk numaralarını kullanarak 2-5.
soruları cevaplayınız. Aynı kutucuk numarasını bir veya birden fazla sorunun cevabı için kullanabilirsiniz.
1. Sarı Işık (tek renk) 2. Sarı Işık (karışım) 3. Yeşil
4. Mavi 5. Beyaz 6. Magenta
7. Siyah 8. Kırmızı 9. Cyan
10.Turuncu 11. Mor
2. Karanlık bir odada üzerine kırmızı renk ışık gönderilen bir cisim kırmızı renk olarak görülüyorsa cismin rengi
yukarıdakilerden hangileri olabilir?
(Cevap: 5, 6, 8)
3. Yukarıdaki renklerden hangileri cyan renkli bir filtre üzerine karışımla elde edilen sarı renkli ışık gönderilirse
renkler filtreden geçer?
(Cevap: 3)
4. Karanlık bir odadaki magenta renkli cismin üzerine hangi renk ışık gönderilirse cisim yukarıdaki renklerden
hangilerinde görülmez?
(Cevap: 1, 3, 10, 11)
5. Cyan renkli bir filtrenin arkasına sarı renkli bir filtre konulup cyan renkli filtre tarafına güneş ışığı gönderi-
3-DEĞERLENDİRME (Cevap: 3) X K
lirse yukarı verilen renklerden hangileri bu filtre sisteminden geçer?
6.
L
M
Y
Mavi N
Yeşil
P
Z
R
S
Şekildeki gibi mavi ve yeşil ışık üreten kaynakların
önüne saydam olmayan X, Y, Z engelleri konuyor.
Buna göre K-S duvarı üzerindeki oluşan renkli
bölgelerin dağılımı nasıl olur?
(Mavi + Yeşil = Cyan)
Yeşil Cyan Mavi
A) M N N S K M
B) P S M P K M
C) P S K M M P
D) N P P S K N
E) N R R S K N
(Cevap: D)
Yapılandırılmış grid çoktan seçmeli test sorularına ve eşleştirme sorularına alternatif bir ölçme aracı olup şans faktörünü en aza
indiren yöntemlerinden birisidir. 2-5. sorularda yapılandırılmış grid kullanılarak 10.4.9.1 kazanımının b ve ç maddelerindeki öğren-
melerin gerçekleştiğini kontrol amaçlı sorulmuştur. Ayrıca kutucuklardaki kavramların birden fazla soru ile ilişkilendirilebileceğini
göstermek amaçlanmıştır.
Geleneksel ölçme araçlarından çoktan seçmeli soru kullanılarak 10.4.9.1 kazanımının b maddesindeki öğrenmelerin gerçekleşip
gerçekleşmediğini kontrol etmek amaçlanmıştır.
237
237