Page 64 - Öğretim Programı Okuryazarlığı
P. 64

Öğretim Programı Okuryazarlığı

         Zaman  zaman  web  2.0  araçlarının  kullanıldığı  ders-  Hedefe  bağlı  olarak  kullanılabilecek  çok  çeşitli  web
         lerde öğrencilerin daha çok zevk aldıkları, kazanımın   2.0 araçları bulunmaktadır. Bu araçlar arasında ani-
         daha  net  bir  şekilde  yerleştiği,  bir  sonraki  benzer   masyon yapma, anket oluşturma, dijital pano kurma,
         etkinlikler konusunda öğrencilerin çok istekli olduk-  e-kitap, e-dergi yayınlama, kavram haritaları oluştur-
         ları,  aktarılması  zor  olabilecek  bazı  hedeflerin  daha   ma,  karikatür  çizme,  kodlama,  tasarımlar  yaratma,
         kolay  ve  etkili  şekilde  sunuldukları  gözlenmektedir.   poster  hazırlama,  sanal  gerçeklik  materyalleri  oluş-
         Zira bu araçlar sayesinde farklı zekâ türlerine sahip   turma,  sınav  yapma,  sunu  hazırlama,  takım  kurma,
         öğrencilere  neredeyse  eş  zamanlı  ulaşılabilmekte;   çeşitli  amaçlar  için  takvim  oluşturma,  tarih  şeridi
         öğrencilere hem işitsel hem görsel destek sağlarken   hazırlama,  video  oluşturma-kesme-ekleme,  web  si-
         öğrencilerin de etkinlik içerisinde etkileşim içerisinde   tesi ve blog oluşturma araçları, iş birliği sağlama ve
         olmaları sağlanmaktadır.                        ters-yüz  edilmiş  sınıf  etkinliklerine  yönelik  araçlar
                                                         yer  almaktadır.  Dersin  ve  hedefin  özelliği  ile  öğren-
         Bu araçların en önemli özelliğinin ise etkinlik sonundaki
         raporlama özellikleri sayesinde tüm öğrenciler hakkında   cilerin  teknoloji  okuryazarlığı  seviyelerine  göre  bu
         detaylı  raporlar  sunmaları  olduğu  söylenebilir.  Böyle-  araçlardan bir ya da birkaç tanesi kullanılabilir. Alt sı-
         ce her bir öğrencinin o etkinliğe katılma oranları, doğru   nıf düzeylerinde tüm öğrenciler öğretmen tarafından
         yapma oranları, ne kadar hızlı tepki verdikleri, grup içe-  belirlenmiş bir web 2.0 aracı kullanırken ileri sınıf dü-
         risindeki dereceleri görülebilmekte, bu araçların sürekli   zeylerinde  öğrenciler  kullanmak  istedikleri  araç  ko-
         kullanımları ve sonundaki raporların birlikte değerlendi-  nusunda serbest bırakılabilir. Bu sayede alt sınıflarda
         rilmeleri sonucunda öğrencilerin bireysel ilerleme karne-  o araç üzerinde kullanma becerileri geliştirilirken ileri
         leri oluşturulabilmektedir. Bunların ışığında da öğrenciye   sınıf düzeylerinde öğrencilerin yaratıcılıkları da geliş-
         bireysel farklılığına göre daha etkili rehberlik yapılabile-  tirilebilecektir.
         cektir.

                            4.3.3. Değerlere Uygun Öğretim Yöntem ve Teknik Seçimi

         Değerlerimiz  öğretim  programlarının  perspektifini   değerler”  şunlardır:  adalet,  dostluk,  dürüstlük,  öz
         oluşturan ilkeler toplamıdır. Kökleri geleneklerimiz ve   denetim, sabır, saygı, sevgi, sorumluluk, vatansever-
         dünümüz içinde, gövdesi ve dalları bu köklerden bes-  lik,  yardımseverlik.  Bu  değerler,  öğrenme-öğretme
         lenerek bugünümüze ve yarınlarımıza uzanmaktadır.   sürecinde hem kendi başlarına hem ilişkili olduğu alt
         Temel  insani  özelliklerimizi  oluşturan  değerlerimiz,   değerlerle ve hem de öteki kök değerlerle birlikte ele
         hayatımızın  rutin  akışında  ve  karşılaştığımız  sorun-  alınarak hayat bulacaktır. Öğretim yöntem ve teknik-
         larla  başa  çıkmada  eyleme  geçmemizi  sağlayan  gü-  lerinin değerlerin öğretiminde ne şekilde kullanılaca-
         cün kaynağıdır. Öğretim programlarında yer alan “kök   ğına yönelik açıklamalar tablolarda sunulmuştur.





























      62
   59   60   61   62   63   64   65   66   67   68   69