Page 64 - Öğretim Programı Okuryazarlığı
P. 64
Öğretim Programı Okuryazarlığı
Zaman zaman web 2.0 araçlarının kullanıldığı ders- Hedefe bağlı olarak kullanılabilecek çok çeşitli web
lerde öğrencilerin daha çok zevk aldıkları, kazanımın 2.0 araçları bulunmaktadır. Bu araçlar arasında ani-
daha net bir şekilde yerleştiği, bir sonraki benzer masyon yapma, anket oluşturma, dijital pano kurma,
etkinlikler konusunda öğrencilerin çok istekli olduk- e-kitap, e-dergi yayınlama, kavram haritaları oluştur-
ları, aktarılması zor olabilecek bazı hedeflerin daha ma, karikatür çizme, kodlama, tasarımlar yaratma,
kolay ve etkili şekilde sunuldukları gözlenmektedir. poster hazırlama, sanal gerçeklik materyalleri oluş-
Zira bu araçlar sayesinde farklı zekâ türlerine sahip turma, sınav yapma, sunu hazırlama, takım kurma,
öğrencilere neredeyse eş zamanlı ulaşılabilmekte; çeşitli amaçlar için takvim oluşturma, tarih şeridi
öğrencilere hem işitsel hem görsel destek sağlarken hazırlama, video oluşturma-kesme-ekleme, web si-
öğrencilerin de etkinlik içerisinde etkileşim içerisinde tesi ve blog oluşturma araçları, iş birliği sağlama ve
olmaları sağlanmaktadır. ters-yüz edilmiş sınıf etkinliklerine yönelik araçlar
yer almaktadır. Dersin ve hedefin özelliği ile öğren-
Bu araçların en önemli özelliğinin ise etkinlik sonundaki
raporlama özellikleri sayesinde tüm öğrenciler hakkında cilerin teknoloji okuryazarlığı seviyelerine göre bu
detaylı raporlar sunmaları olduğu söylenebilir. Böyle- araçlardan bir ya da birkaç tanesi kullanılabilir. Alt sı-
ce her bir öğrencinin o etkinliğe katılma oranları, doğru nıf düzeylerinde tüm öğrenciler öğretmen tarafından
yapma oranları, ne kadar hızlı tepki verdikleri, grup içe- belirlenmiş bir web 2.0 aracı kullanırken ileri sınıf dü-
risindeki dereceleri görülebilmekte, bu araçların sürekli zeylerinde öğrenciler kullanmak istedikleri araç ko-
kullanımları ve sonundaki raporların birlikte değerlendi- nusunda serbest bırakılabilir. Bu sayede alt sınıflarda
rilmeleri sonucunda öğrencilerin bireysel ilerleme karne- o araç üzerinde kullanma becerileri geliştirilirken ileri
leri oluşturulabilmektedir. Bunların ışığında da öğrenciye sınıf düzeylerinde öğrencilerin yaratıcılıkları da geliş-
bireysel farklılığına göre daha etkili rehberlik yapılabile- tirilebilecektir.
cektir.
4.3.3. Değerlere Uygun Öğretim Yöntem ve Teknik Seçimi
Değerlerimiz öğretim programlarının perspektifini değerler” şunlardır: adalet, dostluk, dürüstlük, öz
oluşturan ilkeler toplamıdır. Kökleri geleneklerimiz ve denetim, sabır, saygı, sevgi, sorumluluk, vatansever-
dünümüz içinde, gövdesi ve dalları bu köklerden bes- lik, yardımseverlik. Bu değerler, öğrenme-öğretme
lenerek bugünümüze ve yarınlarımıza uzanmaktadır. sürecinde hem kendi başlarına hem ilişkili olduğu alt
Temel insani özelliklerimizi oluşturan değerlerimiz, değerlerle ve hem de öteki kök değerlerle birlikte ele
hayatımızın rutin akışında ve karşılaştığımız sorun- alınarak hayat bulacaktır. Öğretim yöntem ve teknik-
larla başa çıkmada eyleme geçmemizi sağlayan gü- lerinin değerlerin öğretiminde ne şekilde kullanılaca-
cün kaynağıdır. Öğretim programlarında yer alan “kök ğına yönelik açıklamalar tablolarda sunulmuştur.
62