Page 62 - Öğretim Programı Okuryazarlığı
P. 62

Öğretim Programı Okuryazarlığı


                                         BENZETİM (SİMÜLASYON) YÖNTEMİ
           Kullanılabilecek Teknikler                  Kazandırılabilecek Beceriler
                                                       Üst  Düzey  Düşünme  Becerileri  (Karar  Verme  Becerisi,
                                                       Eleştirel Düşünme Becerisi, Yaratıcı Düşünme)
           Benzetim (Simülasyon)
                                                       Çoklu  Okuryazarlık  Becerileri  (Teknoloji  Okuryazarlığı
                                                       Becerisi)
           Gerçeğe yakın risk durumlarının bulunduğu durumlarda gerçeğin provası şeklindeki uygulamalardır. Askerle-
           rin harp oyunları, pilotların uçak modelleri, şoför adaylarının özel pistlerde yetiştirilmelerinin ortak yanı olası
           problemlere ilişkin yapay ortamda aslı yerine benzerinin kullanılarak beceri kazandırılmasıdır.  Gerçek ortamda
           yetiştirilmeye çalıştığında sonuç kişilerin yaşamlarını yitirmesine kadar varabildiği durumlarda benzetim tek-
           niği önem kazanmaktadır. Özellikle öğrenciler için tehlikeli ve pahalı (maliyetli) durumlarda kullanılır. Teknoloji
           ile iç içe olan bu ilgi çekici yöntem öğrencileri teknolojik okuryazarlığa yönlendirecektir. Hem teknolojik oluşu
           hem de somut araçlarla yapılıyor oluşu sayesinde öğrencilerde öğrenme arzusu yaratır. Öğrenciler bu yöntem-
           le araçlara ve yeniliklere alışır, ustalık kazanır. Ayrıca öğrencilerin problem çözme ve karar verme becerileri
           gelişir. Öğrencilerin önceki bilgilerinden hareketle analiz ve sentez becerilerini kapsayan yansıtıcı düşünme
           becerileri gelişir.




                                                PROJE YÖNTEMİ
           Kullanılabilecek Teknikler                 Kazandırılabilecek Beceriler
                                                      Üst  Düzey  Düşünme  Becerileri  (Karar  Verme  Becerisi,
                                                      Eleştirel Düşünme Becerisi, Yaratıcı Düşünme, Problem
                                                      Çözme Becerisi, Araştırma Becerisi)
                                                      Çoklu  Okuryazarlık  Becerileri  (Bilgi  Okuryazarlığı
           Proje                                      Becerisi, Medya Okuryazarlığı Becerisi)

                                                      Sosyal  Beceriler  (İletişim  Becerisi,  İş  birliği  ve  Liderlik
                                                      Becerisi)

                                                      Kişisel Beceriler (Girişimcilik Becerisi)
           Öğrencilere  yaratıcılık  ve  bilimsel  çalışma  alışkanlığı  kazandıran  bir  öğretim  tekniğidir.  Bireysel  veya  grup
           çalışmalarıyla  birlikte  yürütülür.  Öğrencileri  düşünmeye,  incelemeye,  araştırma  yapmaya  yönlendirir.  Proje
           yöntemi, bireysel öğrenmeye önem vermesinin yanında okul ile toplumsal hayat arasında yakın ilişki kurulma-
           sına önem veren bir öğretim yoludur. En önemli amaç, öğrenciye kendi öğrenme stratejisini keşfetme becerisi
           kazandırmak ve öğrenmeyi öğretmektir. Yöntemin ana felsefesi ise küçük ölçekli olsa da öğrencinin gerçek
           hayatla karşılaştırılması, yaşatılmasıdır. Böylece hayatta işine yarayacak bilgilere öğretimde yer verilmiş olur.
           Proje, öğrencilerin genellikle somut bir ürüne ulaşmak için bireysel ya da küçük gruplar hâlinde bir görev üzerin-
           de uzun süre çalışmalarıdır. Yöntem okul ile gerçek hayat arasında bağ kurulmasına önem verir. Gerçek yaşam
           problemleriyle karşılaşan öğrenci, zihinsel ve fiziksel olarak sürece katılır. Problem çözme, sentezleme, karar
           verme, yansıtıcı düşünme becerilerini kullanır; geliştirir. Aktif olarak süreçte bulunan öğrenci, ulaştığı sonucu
           veya ürünü sınıfta sunar. Öğrencilere birlikte çalışma alışkanlığı kazandırarak onların sorunlara farklı çözüm yol-
           ları bulmasını sağlar. Bu yöntem sayesinde yukarıda sayılan birçok beceri gelişecektir. Bunların yanında, öğren-
           cilerin dijital gelişmelere ayak uydurması için başka becerilere fayda sağlayacaktır. Örneğin ortaya konan ürün
           girişimcilik becerisini geliştirecektir. Öte yandan proje oluştururken veya proje sonundaki ürünü paylaşırken
           öğrencilerde medya okuryazarlığı ve bilgi okuryazarlığı becerilerinin de geliştiği gözlenecektir.




      60
   57   58   59   60   61   62   63   64   65   66   67