Page 83 - Öğretim Programı Okuryazarlığı
P. 83

Öğretim Programı Okuryazarlığı





                    Bu örnekte de bir yazara ait eserlerin bilinmesi söz
                    konusudur. Bu açıdan sorunun hatırlama düzeyinde
                    bir kazanımı ölçmeye uygun olduğu belirtilebilir.
                    Ek olarak, soru kökünde öğrenciye verilen bilgiler
                    üzerinden yazarın kim olduğunun anlaşılması
                    gerekmektedir. Bu durum da anlama düzeyinde
                    bir kazanımı gerektirmektedir. Hâliyle bu çoktan
                    seçmeli test örneğinin iki farklı düzeyde kazanımı
                    ölçmeye yönelik fonksiyonel bir soru örneği olduğu
                    belirtilebilir.




            Yapılandırılmış Grid                            Öğrencilerden  her  sorunun  cevabı  için  uygun  kutu-
                                                            cukları bulmaları ve kutucuk numaralarını mantıksal
            Bu  tekniğin  amacı;  öğrencilerin  bilgi  düzeylerini,
            eksikliklerini  ve  kavram  yanılgılarını  tespit  etmek-  ve işlevsel olarak sıraya dizmeleri istenir. Öğrencilerin
            tir.  Öğrencilerin  seviyelerine  uygun  9,12  ve  16  kutu-  verdiği cevap o konudaki bilgi düzeyini, bilgi eksiğini,
            cuktan oluşan bir tablo hazırlanır ve tablodaki her bir   kavramsal bağları veya kavram yanılgılarını gösterir.
            kutucuk sıra ile numaralandırılır veya harfle gösterilir.   Bir  sorunun  cevabı  olan  kutucuk  başka  bir  sorunun
            Öğretmen konu ile ilgili sorular hazırlar ve soruların   cevabı olabilir.
            yanıtlarını rastgele kutucuklara yerleştirir.   Örneğin,














              Örnekte görüldüğü gibi ünite içinde
              geçen çeşitli kavram/konu/özellik
              vs. kutucuk içine yerleştirilmiştir.
              Bu kutucuklar harfle gösterilmiştir
              ve aşağıdaki soruların cevaplarıdır.
              Kutucuklar harf yerine sayı ile de
              ifade edilebilmektedir. Öğrencilerden
              beklenen aşağıdaki soruların cevapları
              olan kutu ya da kutuları belirlemele-
              ridir. Daha çok hatırlama ve anlama
              düzeyinde kazanımlar için uygun olan
              bu tekniğin, kavram yanılgıları ve bilgi
              eksikliklerini açığa çıkarmada oldukça
              etkili olduğu belirtilebilir.












                                                                                                        81
   78   79   80   81   82   83   84   85   86   87   88