Page 79 - Öğretim Programı Okuryazarlığı
P. 79
Öğretim Programı Okuryazarlığı
Bilişsel Alan Basamağı Kullanılabilecek Soru Kalıpları Örnekler
Akış hızı ile akışkan basıncı arasın-
daki ilişkiyi açıklayınız.
Hava kirliliğinin nedenleri neler
olabilir? Açıklayınız.
Çevre kirliliği sorununun
……… ilişkilendiriniz. kaynaklarını kavram haritası
Çözümleme: Bu basamakta öğ-
rencinin bütünü parçalarına ayırma ……… karşılaştırınız. oluşturarak gösteriniz.
becerisini göstermesi esastır. ……… grafiğini yorumlayınız. Sürtünme kuvvetinin bağlı olduğu
Problemlerin nedenlerini bulabilir, ……… kavram haritası oluşturunuz. değişkenleri açıklayınız.
bir grafiği yorumlayabilir ya da bir Hissedilen sıcaklık ile gerçek
grup maddeyi kendi içinde bütün- ……… nedenleri nelerdir? sıcaklığın farklı olmasının nedenleri
lüğünü koruyacak şekilde tekrar ……… sonuçları neler olabilir? nelerdir?
sınıflayabilir.
……… açıklayınız. Sürdürülebilir hayat ve kalkınma-
nın sağlanması ile kimya biliminin
ilişkisini açıklayınız.
Bir kara ekosistemindeki madde
ve enerji akışını kavram haritası
çizerek gösteriniz.
Değerlendirme: Bu basamakta
öğrencilerden bir ürünün ya da
materyalin kalitesini, standartlara Su kirliliğinin nedenlerini ve muhte-
uygunluğunu belli ölçütlere göre ……… göre değerlendiriniz. mel sonuçlarını değerlendiriniz.
sorgulaması, yargıda bulunması, Yenilenebilir enerji kaynaklarını
bir konuda temel prensipleri dikka- ……… açısından değerlendiriniz. avantajları ve dezavantajları açısın-
te alarak olayları değerlendirmesi dan değerlendiriniz.
ve tespitlerde bulunması beklen-
mektedir.
……… verilenleri kullanarak
oluşturunuz.
……… konusunda bir proje
geliştiriniz. Fosil yakıtların zararlı etkilerini
Yaratma: Bu aşamada öğrenciden ……… şiir yazınız. azaltmaya yönelik çözüm önerileri-
yeni öğrenmelerin önceki öğren- niz nelerdir?
melerle bağlantısını kurarak ortaya ……… resim yapınız.
yeni bir ürün çıkarması beklenir. ……… hipotez geliştiriniz. Enerji tasarrufu için evinizin ısı ya-
lıtımına yönelik bir tasarım yapınız.
……… çözüm yolu öneriniz.
……… model oluşturunuz.
……… kompozisyon yazınız.
77