Page 79 - Öğretim Programı Okuryazarlığı
P. 79

Öğretim Programı Okuryazarlığı


                  Bilişsel Alan Basamağı     Kullanılabilecek Soru Kalıpları        Örnekler

                                                                          Akış hızı ile akışkan basıncı arasın-
                                                                          daki ilişkiyi açıklayınız.
                                                                          Hava kirliliğinin nedenleri neler
                                                                          olabilir? Açıklayınız.
                                                                          Çevre kirliliği sorununun
                                            ……… ilişkilendiriniz.         kaynaklarını kavram haritası
             Çözümleme: Bu basamakta öğ-
             rencinin bütünü parçalarına ayırma   ……… karşılaştırınız.    oluşturarak gösteriniz.
             becerisini göstermesi esastır.   ……… grafiğini yorumlayınız.  Sürtünme kuvvetinin bağlı olduğu
             Problemlerin nedenlerini bulabilir,   ……… kavram haritası oluşturunuz.  değişkenleri açıklayınız.
             bir grafiği yorumlayabilir ya da bir                         Hissedilen sıcaklık ile gerçek
             grup maddeyi kendi içinde bütün-  ……… nedenleri nelerdir?    sıcaklığın farklı olmasının nedenleri
             lüğünü koruyacak şekilde tekrar   ……… sonuçları neler olabilir?  nelerdir?
             sınıflayabilir.
                                            ……… açıklayınız.              Sürdürülebilir hayat ve kalkınma-
                                                                          nın sağlanması ile kimya biliminin
                                                                          ilişkisini açıklayınız.
                                                                          Bir kara ekosistemindeki madde
                                                                          ve enerji akışını kavram haritası
                                                                          çizerek gösteriniz.
             Değerlendirme: Bu basamakta
             öğrencilerden bir ürünün ya da
             materyalin kalitesini, standartlara                          Su kirliliğinin nedenlerini ve muhte-
             uygunluğunu belli ölçütlere göre   ……… göre değerlendiriniz.  mel sonuçlarını değerlendiriniz.
             sorgulaması, yargıda bulunması,                              Yenilenebilir enerji kaynaklarını
             bir konuda temel prensipleri dikka-  ……… açısından değerlendiriniz.  avantajları ve dezavantajları açısın-
             te alarak olayları değerlendirmesi                           dan değerlendiriniz.
             ve tespitlerde bulunması beklen-
             mektedir.

                                            ……… verilenleri kullanarak
                                            oluşturunuz.

                                            ……… konusunda bir proje
                                            geliştiriniz.                 Fosil yakıtların zararlı etkilerini
             Yaratma: Bu aşamada öğrenciden   ……… şiir yazınız.           azaltmaya yönelik çözüm önerileri-
             yeni öğrenmelerin önceki öğren-                              niz nelerdir?
             melerle bağlantısını kurarak ortaya   ……… resim yapınız.
             yeni bir ürün çıkarması beklenir.  ……… hipotez geliştiriniz.  Enerji tasarrufu için evinizin ısı ya-
                                                                          lıtımına yönelik bir tasarım yapınız.
                                            ……… çözüm yolu öneriniz.

                                            ……… model oluşturunuz.
                                            ……… kompozisyon yazınız.






                                                                                                        77
   74   75   76   77   78   79   80   81   82   83   84