Page 76 - Öğretim Programı Okuryazarlığı
P. 76

Öğretim Programı Okuryazarlığı




                                                                              Sarı vurgulu ifadelerde ölçme
                                                                              ve değerlendirme sürecinde
                                                                              çeşitlilik ve esneklik vurgusu
                                                                              yapılmıştır. Bu nedenle
                                                                              ölçme ve değerlendirmede
                                                                              herkese uygun ve çeşitli
                                                                              soru türlerinin kullanılması
                                                                              gerekmektedir. Bu çeşitlilik
                                                                              ölçme ve değerlendirmede
                                                                              farklı zorluk seviyelerinde
                                                                              sorular kullanılarak sağlana-
                                                                              bileceği gibi, farklı öğrenme
                                                                              özelliklerine sahip (görsel,
                                                                              işitsel vb.) öğrencilere göre
                                                                              farklı materyaller (grafikler,
                                                                              simülasyonlar, ses kayıtları,
                                                                              deney vb.) kullanılarak da
                                                                              sağlanabilir.











             Öğretim programlarındaki sarı vurgulu ifadelerde ölçme ve değerlendirme çalışmalarının öğretim programının tüm
             bileşenleri ile uyumlu olması, kazanım ve açıklamaların sınırlarını esas alması gerektiği belirtilmektedir. Buna göre soru
             (madde) hazırlanırken içerik, kazanım ve kazanım sınırlarına dikkat edilmedir. Kazanım açıklamalarında verilmeyen ya da
             içerik olarak ele alınmayan konuların ölçme ve değerlendirme sürecinde kullanılmaması gerekmektedir.


















            Sarı vurgulu bu ifadelerden ölçme ve değerlendirme uygulamalarının eğitim süreci boyunca yapılması gerektiği anlaşılmakta-
            dır. Bireylerin ölçme ve değerlendirmeye konu olan ilgi, tutum, değer ve başarı gibi özellikleri zamanla değişebilir. Bu nedenle
            söz konusu özellikleri tek bir zamanda ölçmek yerine süreç içindeki değişimleri dikkate alan ölçümler kullanmak gerekmekte-
            dir. Süreçle birlikte sürecin başı ile sonu arasındaki farkın da nicel ve nitel olarak ölçülebilmesi son derece önemlidir. Bu önem
            öğretime nereden başlanacağının bilinmesini gerektirmektedir. Bu nedenle hazırbulunuşluk seviyesinin tespit edilmesi ve
            öğretim sürecinin başında hazırlık çalışmalarına yer verilmesi son derece önemlidir.












      74
   71   72   73   74   75   76   77   78   79   80   81