Page 78 - Öğretim Programı Okuryazarlığı
P. 78
Öğretim Programı Okuryazarlığı
Bilişsel Alan Basamağı Kullanılabilecek Soru Kalıpları Örnekler
Hatırlama: Öğrenciden bir kavramı ………. neye denir?
tanımlaması, gösterilen nesnenin Element nedir?
ne olduğunu söylemesi, tanımı ve- ………. nedir? Radyum’un simgesi nedir?
rilen kavramın adını söylemesi bek- ………. kimdir? Sabit oranlar kanununu ortaya
lenir. Burada öğrenciden o ana dek ………. ne zamandır? çıkaran kimdir?
öğrendiklerini hafızasından geri ………. karşılığı nedir?
çağırması beklenir. Dolayısıyla bu ………. sembolü nedir? Fotosentez nedir?
basamakta öğrenmenin önceden Direncin birimi nedir?
gerçekleşmiş olması şartı vardır. ………. hangisidir?
Mayoz ve mitoz bölünmenin ortak
özelliklerini yazınız.
Homojen karışımlara beş tane
örnek veriniz.
Küresel aynalarda görüntü olu-
……… örnek veriniz. şumunun nasıl gerçekleştiğini
açıklayınız.
……… sınıflayınız.
Anlama: Öğrenciden verilen ……… kendi cümlelerinizle ifade Hücresel solunumun nasıl gerçek-
konuda açıklama yapması, konuyu ediniz. leştiğini açıklayınız.
kendi sözcükleriyle ifade etmesi ve İlaçların neden farklı formlarda
örnekler vermesi beklenir. ……… nedenini yazınız. kullanıldığını üç cümleyi
……… yorumlayınız. geçmeyecek şekilde kendi
cümlelerinizle açıklayınız.
……… açıklayınız.
Atmosferdeki ozon düzeyinin
azalmasının ekosisteme etkileri
nelerdir?
Tepkime denklemlerini denkleşti-
rirken nelere dikkat edilmelidir?
x +6xy+9y cebirsel ifadesinin çar-
2
2
panlarını bulunuz.
Bir bölgedeki biyokaçakçılık
olaylarının artmasına bağlı olarak
Uygulama: Öğrenciden önceki biyolojik çeşitliliğin zamana bağlı
iki basamakta öğrendiği bilgileri ……… çözünüz. değişimini çizgi grafiği ile göste-
yeni bir durumda uygulaması, ……… bulunuz. riniz.
öğrenmelerinden yararlanarak ……… grafiğini çiziniz.
problem çözmesi beklenir. A ve B kümeleri için s(A \ B’) =5 ,
Uygulama düzeyindeki bir ……… hesaplayınız. s(A) = 8 ve s(A , B) =17 ise s(B) nın
bilişsel kazanımı doğru şekilde ……… yapınız. değeri kaçtır?
gerçekleştirmesi beklenir. 3x-y = 3 ve x+2y = 8 denklem siste-
minin çözüm kümesini bulunuz.
Su, şeker, yağ, talaş karışımını
bileşenlerine ayırınız.
76