Page 84 - Öğretim Programı Okuryazarlığı
P. 84
Öğretim Programı Okuryazarlığı
Kelime İlişkilendirme Testi öncesi sahip olduğu bilgileri yoklayabilir. Konunun
öğretilmesinden sonra ikinci bir uygulama sonuçla-
Öğrencilerin zihinsel yapısını ve bu yapıdaki kavramlar
arasındaki ilişkilerin yeterliliğini tespit etmek için kul- rı ile ilk uygulama sonuçları karşılaştırılarak öğrenci
lanılabilecek bir ölçme tekniğidir. Kelime ilişkilendir- öğrenmesindeki değişiklik veya kavram gelişmesi iz-
me dersin kazanımlarının test edilmesi, kavramların lenebilir. Bu yöntemi uygulamak için herhangi bir ko-
anlaşılması, öğrencinin konu dışı bağlantı kurmasını nuyla ilgili 5 ile 10 arasında değişen anahtar kavram
sağlar. Kelime ilişkilendirme testi, düzey belirleme verilir. Öğretmen öğrencilerin söylediği kelimelerin
amaçlı kullanılabileceği gibi tanılama aracı olarak da niteliği hakkında sorular sorabilir. Her anahtar keli-
kullanılabilir. Dersin başında kullanıldığında öğrenci- menin çağrıştırdığı cevap kelimelerin sayısal açıdan
lerin ön bilgilerini yoklamak için de kullanılabilir. Konu farklı olup olmadığına bakabilir. Öğrencilerden ver-
öğrenildikten sonra ikinci test uygulanarak öğrenci- dikleri cevap ve anahtar kelimeyi içeren anlamlı bir
nin öğrenme düzeyi izlenebilir. Dersin başında uygu- cümle kurmaları istenebilir.
lanan bir kelime ilişkilendirme, öğrencilerin öğretim Örneğin;
Aşağıdaki boşluklara kalıtım ile ilgili 5 kavram yazınız.
……………………..
……………………..
Örnek ……………………..
……………………..
……………………..
1. BÖLÜM
Aşağıya mayoz kavramı ile ilgili zihninizde çağrışım yapan kelimeleri 1 dakika
içinde yazınız.
Mayoz………………………………………………………………
Mayoz………………………………………………………………
Mayoz………………………………………………………………
Mayoz………………………………………………………………
Mayoz………………………………………………………………
Örnek
2. BÖLÜM
1. bölümde verdiğiniz cevaplarınız ile “mayoz” kelimesinin birlikte kullanıldığı
anlamlı birer cümle yazınız.
Mayoz………………………………………………………………
Mayoz………………………………………………………………
Mayoz………………………………………………………………
Mayoz………………………………………………………………
Mayoz………………………………………………………………
82