Page 10 - Çevre ve İklim Değişikliği Etkinlik Kitabı
P. 10

ÇEVRE VE İKLİM DEĞİŞİKLİĞİ
          OKURYAZARLIĞI




                1.          Medya    İş Birliği                                      Grup    Ders Dışı
            ETKİNLİK      Okuryazarlığı  Becerisi
                            Becerisi
                                                                                              Ders İçi
          Etkinliğin      ÇEVRE İÇİN HAREKETE GEÇ                                 Etkinliğin   8 Ders Saati
          Adı                                                                     Süresi
          Etkinliğin      Kendi seçtiği çevre hareketi anlayışı üzerinden farkındalık geliştirici, iş birliği ve katılımcı-
          Amacı           lık esaslarına dayalı bir çalışma ortaya koyabilme.

          Yönerge 1: Sosyal medya platformlarının biri veya birkaçı üzerinden bir grup veya sayfa oluşturmak için aşağı-
                   daki basamakları takip ediniz. (Bu etkinlik bir sınıf organizasyonunu içerir.)

           •  Sosyal medya grubu veya sayfası oluşturmak için farklı sorum-
             luluk alanlarını içine alan ekipler oluşturulur.

           •  Grup veya sayfayı oluşturacağınız platform seçilir.
           •  Ekiplerin kendi içlerinde ve aralarında görev dağılımları yapı-
             lır. Kurulan ekipler sosyal medya sayfasının/grubunun adını ve
             logosunu belirleyerek sayfayı veya grubu oluşturur.
           •  Oluşturulan sayfada sosyal medya sayfasının/grubunun kuru-
             cularına, misyonuna ve çevre analayışına yer verilir.
           •  Oluşturulan grup veya sayfa okulunuzdaki ve çevrenizdeki di-
             ğer kişilere duyurulur.
           •  Sosyal medya sayfasına/grubuna isteyenler üye yapılır.
           •  Yıl boyu yapılan ve yapılacak etkinlikler düzenli olarak oluştu-
             rulan sayfada veya grupta sorumlu ekipler aracılığıyla paylaşılır.  Görsel 1.2: Sosyal medya
          Yönerge 2 : Okulda bir sergi köşesi oluşturmak için aşağıdaki basamakları takip ediniz. (Bu etkinlik bir sınıf
                    organizasyonunu içerir.)
           •  Sergi köşesini oluşturmak için farklı sorumluluk alanlarını içine alan ekipler oluşturulur.
           •  Ekiplerin kendi içlerinde ve aralarında görev dağılımları ve planlama yapılır.
           •  Sınıf öğretmeni ve okul idaresi ekipler tarafından bilgilendirilerek izin alınır ve sergi için uygun bir yer
             belirlenir.
           •  Hazırlanacak köşe için gerekli araç gereçler belirlenir ve okul idaresi üzerinden temin edilir.
           •  Dizayn ve tasarım çalışmaları yapılarak köşe oluşturulur.
           •  Yıl boyu yapılan ve yapılacak etkinlikler oluşturulan sergi köşesinde sorumlu ekipler aracılığıyla düzenli
             olarak paylaşılır.


















                         Görsel 1.3: Geri dönüşümle ilgili bir okul sergi köşesi

           10
   5   6   7   8   9   10   11   12   13   14   15