Page 51 - ÖNLEYİCİ DİSİPLİN UYGULAMALARI ÖĞRETMEN REHBER KİTABI
P. 51
Aşırı otoriter veya küçümseyici bir dil kullanmaktan kaçınma
Göz temasını etkili bir şekilde kullanma
Öğrencilerle güç mücadelelerinden kaçınma
Öğrencilerin çatışmayı anlamalarına yardımcı olma
Öğrencileri etkin dinleme
Sorumluluğun gelişimini teşvik etme
Sorumlu davranışı ödüllendirme
Öğrencileri kendi davranışlarını gözlemlemeye ve düzeltmeye teşvik etme
Tüm öğrencilere risk almaları ve sorumlu davranış gerektiren yeni görevleri denemeleri
için fırsatlar sağlama
Öğrencileri bir ekibin parçası olarak çalışmaya teşvik etme
İyi davranışlar için bir ödül sistemi kullanma
Olumlu bir dil kullanarak iletişim kurma
Kurallara uyulduğunda ve davranış uygun olduğunda olumlu geri bildirim sağlama
Velilerle iletişim hâlinde olma
Öğrencilerin “sakinleşmek” gerektiğinde kullanması için ayrılmış bir alan sağlama
Kuralların tüm öğrencilere adil bir şekilde uygulama
Öğrencilere iyi davranışları gösterme konusunda model olma
Öğrencinin kişiliğine değil davranışına odaklanma ve öğrencinin itibarını koruma
46