Page 51 - ÖNLEYİCİ DİSİPLİN UYGULAMALARI ÖĞRETMEN REHBER KİTABI
P. 51

      Aşırı otoriter veya küçümseyici bir dil kullanmaktan kaçınma

                     Göz temasını etkili bir şekilde kullanma
                     Öğrencilerle güç mücadelelerinden kaçınma

                     Öğrencilerin çatışmayı anlamalarına yardımcı olma

                     Öğrencileri etkin dinleme
                     Sorumluluğun gelişimini teşvik etme

                     Sorumlu davranışı ödüllendirme

                     Öğrencileri kendi davranışlarını gözlemlemeye ve düzeltmeye teşvik etme
                     Tüm öğrencilere risk almaları ve sorumlu davranış gerektiren yeni görevleri denemeleri

              için fırsatlar sağlama
                      Öğrencileri bir ekibin parçası olarak çalışmaya teşvik etme

                 İyi davranışlar için bir ödül sistemi kullanma

                 Olumlu bir dil kullanarak iletişim kurma

                 Kurallara uyulduğunda ve davranış uygun olduğunda olumlu geri bildirim sağlama
                 Velilerle iletişim hâlinde olma

                 Öğrencilerin “sakinleşmek” gerektiğinde kullanması için ayrılmış bir alan sağlama

                 Kuralların tüm öğrencilere adil bir şekilde uygulama
                 Öğrencilere iyi davranışları gösterme konusunda model olma

                 Öğrencinin kişiliğine değil davranışına odaklanma ve öğrencinin itibarını koruma

























                                                           46
   46   47   48   49   50   51   52   53   54   55   56