Page 56 - ÖNLEYİCİ DİSİPLİN UYGULAMALARI ÖĞRETMEN REHBER KİTABI
P. 56

Fiziksel Düzenleme

                      Olumlu  ve  destekleyici  bir  sınıf  ortamının  oluşturulmasında  fiziksel  düzenleme  de
               önemlidir.  Bir  sınıfı  düzenlemenin  birçok  farklı  yolu  vardır.  Bazı  düzenlemeler,  belirli

               faaliyetleri diğerlerinden daha iyi destekler. Oturma düzeni, eğitimcilerin içeriği daha etkili bir

               şekilde sunmasına ve sınıflarını daha etkili bir şekilde yönetmesine yardımcı olabilir.

                      Aşağıdaki tabloda farklı öğrenme düzenleri ve avantajları verilmiştir.



                Geleneksel oturma düzeni                      Avantaj:
                                                              Kalabalık  sınıflarda  tüm  öğrencilerle  göz
                                                              teması kurmayı sağlar.
                                                              Ne zaman tercih edilmelidir:
                                                              • Öğrencilerin bağımsız çalışmalar yapmaları
                                                              gerektiğinde
                                                              • Sınavlarda

                U şekli                                       Avantaj:
                                                              Yüz yüze iletişim kurmayı sağlar.
                                                              Çalışma alanın daha rahat kullanılmasını
                                                              sağlar.
                                                              Ne zaman tercih edilmelidir:
                                                              • Öğrencilerin iş birliği hâlinde çalışmasını
                                                              gerektiren durumlarda
                                                              • Tartışma gibi etkinliklerinin kullanıldığı
                                                              durumlarda

                Kümeler                                       Avantaj:
                                                              Öğretmenlerin sınıfta daha rahat hareket
                                                              ederek öğrencilere yardım edebilmesini
                                                              sağlar.
                                                              Ne zaman tercih edilmelidir:
                                                              • Uygulamalı görevlerde
                                                              • Yetenek ve diğer özellikler bakımından
                                                              heterojen gruplar oluşturmak istendiğinde

                Bir sırada iki kişi                           Avantaj:
                                                              Öğrencilerin hem bağımsız hem de ortak
                                                              çalışmasını sağlar.
                                                              Ne zaman tercih edilmelidir:
                                                              • Öğrencilerin çiftler hâlinde çalışması
                                                              gerektiğinde







                                                           51
   51   52   53   54   55   56   57   58   59   60   61