Page 56 - ÖNLEYİCİ DİSİPLİN UYGULAMALARI ÖĞRETMEN REHBER KİTABI
P. 56
Fiziksel Düzenleme
Olumlu ve destekleyici bir sınıf ortamının oluşturulmasında fiziksel düzenleme de
önemlidir. Bir sınıfı düzenlemenin birçok farklı yolu vardır. Bazı düzenlemeler, belirli
faaliyetleri diğerlerinden daha iyi destekler. Oturma düzeni, eğitimcilerin içeriği daha etkili bir
şekilde sunmasına ve sınıflarını daha etkili bir şekilde yönetmesine yardımcı olabilir.
Aşağıdaki tabloda farklı öğrenme düzenleri ve avantajları verilmiştir.
Geleneksel oturma düzeni Avantaj:
Kalabalık sınıflarda tüm öğrencilerle göz
teması kurmayı sağlar.
Ne zaman tercih edilmelidir:
• Öğrencilerin bağımsız çalışmalar yapmaları
gerektiğinde
• Sınavlarda
U şekli Avantaj:
Yüz yüze iletişim kurmayı sağlar.
Çalışma alanın daha rahat kullanılmasını
sağlar.
Ne zaman tercih edilmelidir:
• Öğrencilerin iş birliği hâlinde çalışmasını
gerektiren durumlarda
• Tartışma gibi etkinliklerinin kullanıldığı
durumlarda
Kümeler Avantaj:
Öğretmenlerin sınıfta daha rahat hareket
ederek öğrencilere yardım edebilmesini
sağlar.
Ne zaman tercih edilmelidir:
• Uygulamalı görevlerde
• Yetenek ve diğer özellikler bakımından
heterojen gruplar oluşturmak istendiğinde
Bir sırada iki kişi Avantaj:
Öğrencilerin hem bağımsız hem de ortak
çalışmasını sağlar.
Ne zaman tercih edilmelidir:
• Öğrencilerin çiftler hâlinde çalışması
gerektiğinde
51