Page 59 - ÖNLEYİCİ DİSİPLİN UYGULAMALARI ÖĞRETMEN REHBER KİTABI
P. 59

Örnek Durum 4

                Tartışma sırasında öğrenci kışkırtıcı veya aşağılayıcı sözler söyler ve sınıf tartışmasının

                düzenini bozar.


                Dikkate Alınması Gereken Konular

                  Bu davranışın ihlal edilmesi durumunda karşılaşılacak sonuç belirlenmiş mi?

                  Düzeni bozan öğrenciye davranışının yanlışlığını nasıl ifade edersiniz?

                  Düzeni bozan öğrencinin diğer öğrencileri rahatsız etmesini nasıl engellersiniz?

                  Öğrenci kontrolden çıktı mı?


                Stratejiler

                  Öğrenciyi tartışmanın odağına çekmek için yönlendirici sorular sorunuz ve öğrenciyi

                    nesnel olmaya teşvik edecek yönlendirmelerde bulununuz.
                  Öğrenci gerçekten kontrolden çıkmış görünüyorsa sınıf tartışmasına katılmasına izin

                    vermeyiniz.






                                                    Örnek Durum 5

                Tartışmaya bir öğrenci hâkimdir.


                Dikkate Alınması Gereken Konular

                      Diğer öğrencilerin cesaretini kırmadan bu öğrenciyi davranışlarını değiştirmeye nasıl
                       teşvik edebilirsiniz?



                Stratejiler
                      Öğrenciye  katkılarından  dolayı  teşekkür  ederek  diğer  öğrencilerin  de  tartışmaya

                       katkıda bulunmasını istediğinizi söyleyiniz.  Öğrenci için farklı sınırlamalar getiriniz.
                       Örneğin, söz hakkı aldıktan sonra 3 kişinin söz hakkı almasını bekleyecek ve sonra

                       tekrar söz hakkına sahip olacaksınız gibi.

                      Sınıfın  belirli  alanlarında  oturan  öğrencilere  sorular  sorunuz,    Örneğin,  “Arka
                       sıralardan biri bana söyleyebilir mi?”




                                                           54
   54   55   56   57   58   59   60   61   62   63   64