Page 59 - ÖNLEYİCİ DİSİPLİN UYGULAMALARI ÖĞRETMEN REHBER KİTABI
P. 59
Örnek Durum 4
Tartışma sırasında öğrenci kışkırtıcı veya aşağılayıcı sözler söyler ve sınıf tartışmasının
düzenini bozar.
Dikkate Alınması Gereken Konular
Bu davranışın ihlal edilmesi durumunda karşılaşılacak sonuç belirlenmiş mi?
Düzeni bozan öğrenciye davranışının yanlışlığını nasıl ifade edersiniz?
Düzeni bozan öğrencinin diğer öğrencileri rahatsız etmesini nasıl engellersiniz?
Öğrenci kontrolden çıktı mı?
Stratejiler
Öğrenciyi tartışmanın odağına çekmek için yönlendirici sorular sorunuz ve öğrenciyi
nesnel olmaya teşvik edecek yönlendirmelerde bulununuz.
Öğrenci gerçekten kontrolden çıkmış görünüyorsa sınıf tartışmasına katılmasına izin
vermeyiniz.
Örnek Durum 5
Tartışmaya bir öğrenci hâkimdir.
Dikkate Alınması Gereken Konular
Diğer öğrencilerin cesaretini kırmadan bu öğrenciyi davranışlarını değiştirmeye nasıl
teşvik edebilirsiniz?
Stratejiler
Öğrenciye katkılarından dolayı teşekkür ederek diğer öğrencilerin de tartışmaya
katkıda bulunmasını istediğinizi söyleyiniz. Öğrenci için farklı sınırlamalar getiriniz.
Örneğin, söz hakkı aldıktan sonra 3 kişinin söz hakkı almasını bekleyecek ve sonra
tekrar söz hakkına sahip olacaksınız gibi.
Sınıfın belirli alanlarında oturan öğrencilere sorular sorunuz, Örneğin, “Arka
sıralardan biri bana söyleyebilir mi?”
54