Page 62 - ÖNLEYİCİ DİSİPLİN UYGULAMALARI ÖĞRETMEN REHBER KİTABI
P. 62

Aktivite 11
                                                  Sınıf Yönetimi Profili


                Sınıf yönetimi tarzınız; öğrencilerinizle ne kadar iyi etkileşim kurabileceğinizi, onlarla ne

                kadar olumlu bir ilişki kurabileceğinizi ve sizden ne kadar iyi öğreneceklerini belirleyecektir.

                Yönetim  tarzınızı  belirlemeye  başlamak  için  aşağıdaki  tablodaki  ifadelerin  her  birini
                dikkatlice okuyunuz. Ardından, ifadeye katılıp katılmadığınızı işaretleyiniz.


                                     Özellikler                         Katılıyorum      Katılmıyorum
                1. Öğrencilerin öğrenmesi için sınıfın sessiz olması
                gerektiğine inanıyorum.
                2.  Yapılandırılmış  bir  düzende  (sıralar  gibi)  atanan
                oturma  düzeninin  yanlış  davranışları  azalttığına  ve
                öğrenmeyi desteklediğine inanıyorum.
                3. Ders anlatırken araya girilmesinden hoşlanmam.
                4. Öğrenciler yönergeleri takip etmeyi öğrenmeli ve
                nedenini sormamalıdır.
                5.  Öğrencilerim  nadiren  etkinlik  başlatmalı,  onlara
                öğrettiklerime konsantre olmalıdırlar.
                6. Bir öğrenci, sorun bir davranış gösterdiğinde daha
                fazla  tartışmadan  hemen  onu  cezalandırır  veya
                disipline ederim.
                7.  Örneğin,  geç  kalmak  veya  ödev  yapmamak  gibi
                yanlış davranış için mazeret kabul etmem.
                8. Ne öğrenildiğine bağlı olarak sınıfım birçok farklı
                düzenlemeye sahip olabilir.
                9. Öğrencilerimin hem ne öğrendiğine hem de nasıl
                öğrendiğiyle ilgilenirim.
                10.  Öğrencilerim  bir  soru  sormak  istediklerinde
                dersimi bölebilirler.
                11.  Gerektiğinde  övgüde  bulunurum  ve  öğrencileri
                daha iyisini yapmaya teşvik ederim
                12.  Öğrencilere  öğrenme  alıştırması  olarak  projeler
                veririm veya kendi projelerini geliştirmelerini isterim.
                Daha  sonra  öğrendiklerini  ve  ne  öğrenmeleri
                gerektiğini tartışırız.
                13.    Kararlarımın  arkasındaki  nedenleri  her  zaman
                açıklarım.
                14. Bir öğrenci, sorun bir davranış gösterdiğinde kibar
                ama  sert  bir  şekilde  azarlarım.  Disiplin  gerekiyorsa
                koşulları dikkatlice değerlendiririm.
                15.  Öğrencilerin  kendilerine  verilen  görevleri  iyi
                yapabileceklerini    düşündüklerinde     daha    iyi
                öğrendiklerine inanıyorum.






                                                           57
   57   58   59   60   61   62   63   64   65   66   67