Page 62 - ÖNLEYİCİ DİSİPLİN UYGULAMALARI ÖĞRETMEN REHBER KİTABI
P. 62
Aktivite 11
Sınıf Yönetimi Profili
Sınıf yönetimi tarzınız; öğrencilerinizle ne kadar iyi etkileşim kurabileceğinizi, onlarla ne
kadar olumlu bir ilişki kurabileceğinizi ve sizden ne kadar iyi öğreneceklerini belirleyecektir.
Yönetim tarzınızı belirlemeye başlamak için aşağıdaki tablodaki ifadelerin her birini
dikkatlice okuyunuz. Ardından, ifadeye katılıp katılmadığınızı işaretleyiniz.
Özellikler Katılıyorum Katılmıyorum
1. Öğrencilerin öğrenmesi için sınıfın sessiz olması
gerektiğine inanıyorum.
2. Yapılandırılmış bir düzende (sıralar gibi) atanan
oturma düzeninin yanlış davranışları azalttığına ve
öğrenmeyi desteklediğine inanıyorum.
3. Ders anlatırken araya girilmesinden hoşlanmam.
4. Öğrenciler yönergeleri takip etmeyi öğrenmeli ve
nedenini sormamalıdır.
5. Öğrencilerim nadiren etkinlik başlatmalı, onlara
öğrettiklerime konsantre olmalıdırlar.
6. Bir öğrenci, sorun bir davranış gösterdiğinde daha
fazla tartışmadan hemen onu cezalandırır veya
disipline ederim.
7. Örneğin, geç kalmak veya ödev yapmamak gibi
yanlış davranış için mazeret kabul etmem.
8. Ne öğrenildiğine bağlı olarak sınıfım birçok farklı
düzenlemeye sahip olabilir.
9. Öğrencilerimin hem ne öğrendiğine hem de nasıl
öğrendiğiyle ilgilenirim.
10. Öğrencilerim bir soru sormak istediklerinde
dersimi bölebilirler.
11. Gerektiğinde övgüde bulunurum ve öğrencileri
daha iyisini yapmaya teşvik ederim
12. Öğrencilere öğrenme alıştırması olarak projeler
veririm veya kendi projelerini geliştirmelerini isterim.
Daha sonra öğrendiklerini ve ne öğrenmeleri
gerektiğini tartışırız.
13. Kararlarımın arkasındaki nedenleri her zaman
açıklarım.
14. Bir öğrenci, sorun bir davranış gösterdiğinde kibar
ama sert bir şekilde azarlarım. Disiplin gerekiyorsa
koşulları dikkatlice değerlendiririm.
15. Öğrencilerin kendilerine verilen görevleri iyi
yapabileceklerini düşündüklerinde daha iyi
öğrendiklerine inanıyorum.
57